Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 april 2021

Från dur till moll, Slussbesök och Mando Diao feat Good Harvest

Av Malin wiper - 15 april 2021 07:30


 

Min man fick ett tråkigt samtal i går och vi som trodde allt var över nu. Mr T fick skriva ner vad som hänt:


Läkare från onkologen i Västerås ringde upp och meddelade att man funnit skivepitel(cancer) celler i de två lymfkörtlarna som opererades bort. Jag måste genomgå några veckor med strålning på hals och tunga för att minimera risker av metastaser. Redan på måndag skall jag till Onkologen i Västerås. Så det blir varje dag i flera veckor som jag skall åka sjuktaxi in till Västerås Sjukhus

 

                   

 

Tungcancer är den vanligast förekommande subgruppen av munhålecancer som ingår i begreppet huvud- halscancer och består av tumörer, vanligen skivepitelcancer, som utgår från den rörliga delen av tungan framför papillae vallate. Tumörerna uppstår oftast som ett sår längs tungranden, d v s längs tungans sida, men kan växa över mot munbotten och i djup tungmuskulatur. Många tumörer diagnostiseras i ett tidigt tumörstadium utan kliniska metastaser, men ockult lymfkörtelmetastasering (mikrometastaser) är vanlig.

 

   

Det känns skrämmande och hotfullt men efter att vi smält det hela så bestämde vi oss för att inte ta ut allt elände i förskott utan ta en dag i taget. Vi bestämde oss också för att ta den längre promenaden som vi hade planerat i går efter lunchen. Vi tog med oss kaffe i en termos och köpte vasin muffins på OKQ8 och gav oss iväg till en av slussarna i Strömsholms Kanal

 

Klicka här för att se när vi var med om en slussöppning i augusti 2020. Klick här för att se när vi besökte slussen 4 augusti 2020. Klicka här för att se när vi tog med oss fika till slussen i juni 2020

 

 

Det är så vackert vid slussen och i går var det helt vindstilla så det var spegelblankt i kanalen. På vår och sommar brukar en del stå runtom på olika ställen och fiska

 

                 animated-dividing-line-image-0114


        

Vilket kul animerat klipp Going Fishing. A stop motion Animation by Guldies

 

 

En bild jag tog från andra sidan där båtar brukar stå förtöjda vid bryggorna

 

   

Sen var det dags för den medhavda fikan. Vi satt så vi såg bilarna en bit upp mot vägen och även Skantzö Bad & Camping

 

 

Vi invigde muggarna som alla hyresgäster fick från Hallstahem 2020. Dom går att vika ihop så dom blir helt platta. Klicka här för att se vad alla hyresgäster fick mer

 

 

En bild på min man också framför kanalen

 

  

Från där vi sitter så ser vi campingen och det finns en del bofasta där 

 

      

Take It easy Mando Diao feat Good Harvest (The Eagles cover)

 

Vi vaknade till solsken igen och vindstilla så det blir en toppendag. I och med att min man skall in varje dag till sjukhuset så är det inte säkert att vi har möjlighet att hyra bilen på ett tag för vi vet ju inte hur han kommer att känna sig. Därför har vi hyrt elbilen i dag från Hallstahem. Om vi inte kan åka till min son 24 april så hyr han bil och kommer till oss. Nu är det bara att önska er alla en härlig vårdag

 

                        

 

 #Strålning #Slussen #Fiska #Animerat #Muggarna #Campingen #Harvest 

 
 
Bittan

Bittan

15 april 2021 09:44

Hej! Så tråkigt för din man att få strålbehandling. Vi blev så ledsna att läsa detta😂
Så bra att Ni kan åka ut med bilen idag.
Här håller vi på med vår husförsäljning och imorgon kommer det ett par ändå från Skåne som enligt mäklaren väldigt intresserade så vi hoppas de köper det. Tyvärr en oro som jag får värk i magen av.
Hälsa till din man från oss!
Kram från Britt-Marie ❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 april 2021 13:54

Det hade vi inte räknat med för dom sa att han inte behövde det. Nu hade dom undersökt vidare i dom celler dom tog bort från halsen och hittade några. Vi är hemma nu och vi har haft en toppendag och min man är så pigg och mår mycket bättre så jag tror detta skall gå bra än om det är jobbigt att gå igenom sån behandling

Då skall jag hålla tummarna för er så ni får sålt ert hus och det är ju så fint. Vet hur det känns för vi har ju också sålt ett hus och det dröjde ett tag innan vi fick det sålt men sen hade vi en bättre mäklare som var på hugget.

Min man hälsar tillbaka till er båda. Tack för omtanken fina ni

Kram från Malin

 
Ingen bild

Paula

15 april 2021 10:19

Kära vänner😍, vilket tungt besked😞. Får en klump i magen. Håller tummar och tår för att det trots allt kommer att gå bra.
Styrka och kramar till er båda❤️❤️❤️

Malin wiper

15 april 2021 13:56

Det var vi inte beredda på men dom tror inte att det spridit sig i och med att det var så lite men för säkerhets skull så strålar dom. Jag var i usel form i går och bara grät för man tror ju det värsta. Nu har vi båda lugnat ner oss lite. Tack för din tum och tå hållning vännen. Min man hälsar och tackar för omtanken

Stor varm kram tillbaka från oss

 
Ama de casa

Ama de casa

15 april 2021 10:26

Men vilket otroligt tråkigt besked... Håller tummarna - hårt! - att allt går bra.
Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

15 april 2021 13:57

Vi var inte beredda på detta så det kändes hemskt. Tack för att du håller tummarna och för omtanken.

Min man hälsar till dig
Kram från
Malin

 
Ingen bild

syrran

15 april 2021 11:17

Det är så tråkigt att höra om MrT. Hoppas han får vaccinet snart för om jag inte har helt fel blir han väl infektionskänslig av strålningen också...
Sänder styrkekramar till er båda två och håller både tummar, fingrar och tår för att allt ska fortlöpa utan problem!
kram från oss båda i Örby

Malin wiper

15 april 2021 14:00

I morgon skall Mr T vaccinera sig så han fick tid direkt. Det kan hända att man blir känsligare men det är nog värre med cellgifter. Eftersom dom skall stråla flera veckor så tar dom bara låga doser varje gång. Dom har blivit mycket bättre på detta så han får en skyddande mössa på sig så inte tänderna tar stryk och lite annat

Vi båda tackar för dina/era styrkekramar och tumhålling som kan behövas.

Tusen tack syrran och svågern

Kram till er från oss båda

 
Pisan

Pisan

15 april 2021 12:09

Men vännen.... Vad ledsen jag blir.... Men nu håller vi alla tummar och hoppas det till slut blir bra. Men det blir jobbigt för er att Mr T skall åka iväg varje dag. Men ni gör rätt i att ta en dag i taget. Tänker på er ♥ Varma kramar i massor från mig! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 april 2021 14:02

Ja du vi var inte beredda på detta för allt skulle ju vara bra. Tack vännen för att du håller tummarna det betyder mycket. Det blir många resor för honom men det tar bara ca 30 minuter och sen åker han hem igen.

Vi är lite lugnare nu efter en fin solig dag på 4 hjul ;)

Varma kramar från oss också. Mr T hälsar till dig

Malin

 
Ingen bild

Gunilla

15 april 2021 12:15

Så jobbigt för maken och även dig med att det inte räckte med operationen.Kände mig ledsen fast jag inte känner er men kan förstå att ni åkte ner i skoskaften. Att ta med sig kaffekorgen ut i naturen och skingra tankarna är inte så dåligt.
Krama o m varandra!

Varma kramar till er!

Malin wiper

15 april 2021 14:04

Vi trodde ju att allt var bra nu men sen gick dom igenom proverna igen på just dessa dom tog från halsen och såg att två var påverkade.

Vi var under isen i går men i dag efter en tur med bilen så känns det lite bättre och jag tror det skall gå bra men jobbigt för honom med både resor och strålning varje dag.

Tack för omtanken och min man hälsar till dig

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards