Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2020

Strömsholms kanal, kanot, fika, vindskulptur och Dire Staraits

Av Malin wiper - 15 juni 2020 09:45


 

I går då vi var ute och promenerade så gick vi ner under en bro och kollade runt lite.

 

 

På motsatta sidan under bron ser det ut så här. En vanlig syn numera


 

Vi träffade på ett fint par som hyrt kanot och skulle sätta i den under bron och åka iväg på en tur

 

                           animated-canoe-image-0005               animated-canoe-image-0005                animated-canoe-image-0005 

        

Dagens vindskulptur


 

Nu kunde jag fota slussen nerifrån annars har jag stått längst upp


 

Vi satt oss sen vid Strömsholms kanal och hade Skantzö Bad & Camping ovanför oss

 

Klicka här för att se ett munskydd som tillverkats i origami teknik


 

Vi tog inga smörgåsar med oss utan jag åt en hallongrotta och min man dadelbröd. Vi kan inte äta så mycket nu som förut för vi har gått in på vår 12:e dag då vi dragit ner på mycket som vi åt förut. Sen äter vi inget efter 18.00 och efter dessa dagar så känns det inte så svårt längre. 


 

När man sitter där framför kanalen och tittar upp mot vägen framför campingen så dyker det ofta upp nån snygg bil. Här en veteranbil


 

Sen dök det upp en kille på motorcykel framför campingen


 

Sen promenerade vi vidare och gick utefter Skanssjön och jag såg bakom ett träd ut mot vattnet denna syn

 

 

En gräsandshona stod vid vattenbrynet och vände sig om lite då jag fotade

 

 

Ursäkta! kom jag i vägen när du skulle fota skrattmåsen

 

 

Jag känner mig lite luggsliten och ruggig i dag

 

       

Dire Starits med ticket to heaven 

        

Vi kom upp lite sent i dag och jag hade inget inlägg klart då så jag fick sätta mig ner efter frukosten. Jag hade ju kunnat ta en bloggfri dag och det blir det nog framöver. Vi hade tänkt handla i dag tidigt på morgonen men nu är det för sent så vi får improvisera lunchen med en salig blandning. Det kommer ju en dag i morgon också, plus att vi inte svälter utan har lite att ta av. Så fort vi är klara så blir det en utflykt igen med medhavd fika. Nu önskar jag er en fin början på veckan.


 

#Strömsholms #Bron #Kanot #Vindskulptur #Hallongrotta #Veteranbil #Gräsandshona #Dire

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards