Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2021

Kameraväskor, blandade höstbilder och Ringo Starr

Av Malin wiper - 4 oktober 2021 09:00


 
Jag har så lite bilder klara och har inte så mycket att skriva om så jag fick hitta på nåt. Jag är inne på min andra Lumixkamera och ovan ser ni mitt första kamerafodral till den. Då hade jag bara den och sen en vanlig väska med annat i. Det blev lite bökigt i längden


 

Då köpte jag denna kameraväska istället av märket Lowepro. Sen dess så har jag inte använt vanliga axelremsväskor i och med att jag vill ha kameran med mig ut hela tiden.

 

                                                    


 

Så här såg den ut inuti

 

Sen var det dags igen att byta till en lite större kameraväska och den var av märket  Canon

 

                                  


 

För ett tag sen köpte jag en ny igen för denna ovan har fler fack och är lite större än dom andra. Den köpte jag på Media Markt och den är av märket Sandström . Den var nedsatt i pris men den är väldigt rejäl och tålig men ser inte så rolig ut på bilden


 

Här ryms det i ett fack batterier och en avdelare finns inuti som går att ta bort


 

Sen finns ett fack utanpå där jag kan ha rengöringsgrejer till kamerna, visitkort och nycklar

 

Här kommer nu lite bilder som jag tagit vid olika tillfällen och på olika platser. Tvåsamhet kallar jag denna bild


 

Här vill man ju bara krypa in och sätta sig på bänken med all grönska runtomkring


 

Det är alltid snyggt då man får se lite utsmyckning utanför hus. 


 

Ett sagoslott att leka i för barn med många skrymslen och vrår. Det hördes hur roligt dom hade därinne


 

Lite rött i det gröna pryder sitt plats också


 

Hjul från nåt arbetsfordon har fått ge plats för en trälåda med växter i

 

       


Mitt bildspel Höstkavalkad passar bra in i detta inlägg

 

 

Utanför en butik såg jag detta och allt som piggar upp gör nytta


 

En blomlåda i form av en båt med blommor i

 

 

Vid första anblicken så ser det ut som en massa julgranar står i en inhängnad på ett högt stenhus. Det är nog tuija


  

Jag blir alltid så fundersam när jag ser en sån här syn. Två jackor som hänger över en bänk och man undrar hur har det gått till?

 

 

Här har dom låtit bladväxter växa upp över väggarna. Det verkar som det kommer bli mer av sånt på denna plats 

 

      

Ringo Starr med Let's Change the world. Det är så kul att Ringo Starr håller igång och producerar och är aktiv fortfarande. Han är så häftig. Klicka här för att läsa om när han fyllde 80 år och gjorde en välgörenhetskonsert. Klicka här för att läsa lite om klippet ovan och hur det kom till.The Beatles har jag lyssnat på så länge jag kan minnas och dom är ständigt aktuella. Nu finns ju bara två Beatlar kvar. Det kommer upp så många minnen och när jag var ca 11 år så skrev jag på ett par gummistövlar bandnamnet The Beatles men jag stavade fel och skrev The Betels och det skämdes jag så för. Jag hade aldrig på mig dessa stövlar igen.

 

                                          

Måndag igen och vädret ser likadant ut med regn och gråtrist. Fast nu blåser det inte lika mycket så nu är det promenad som står på agendan igen. Jag hoppas ni får en bra början på veckan mina kära besökare


#Bänken #Sagoslott #Blomlåda #Julgranar #Jackor #Väggarna #Ringo

 
 
Ingen bild

Gunilla

4 oktober 2021 12:14

Men se du fick ihop det i alla fall både med fina sagoslottet
och stolen är kul, och fina bilder och jackorna kan man undra över.
Bra när man kan ha allt på ett ställe och så mycket du fotograferar är det viktigt att det fungerar.
Ha nu en fin början själva på veckan som kommer!
Kram!

Malin wiper

4 oktober 2021 12:32

Ser man sig omkring när man är ute så upptäcker man alltid nåt man kan fota. Ja du man undrar över hur jackorna kommit dit

Jag sliter ut både kameror och väskor på några år. Min son har så roligt åt mig ;)

Ha en toppendag Gunilla
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards