Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 december 2020

Brynolf Bagare Hälla. Limone, Falcon, Julkort och Adolphson & Falk

Av Malin wiper - 23 december 2020 10:45


 

Här ser ni Brynolf Bagare i Hälla så dom har två konditorier kvar förut var dom tre. Vi har varit hit en gång förut och för ett tag sen besökte vi det igen. Det är stort och luftigt därinne och vi passar på då det är relativt tomt därinne. Sen kommer det folk som hämtar saker dom beställt. 


 

En julig flagga utanför 

 

      

Ett av soundtracken till filmen Love Actually. Christmas Is all around. Det är en film jag ser om från år till år för det är en riktig feelgood julfilm och skådespelarna är helt suveräna i sina rolltolkningar. Det är verkligen en tidlös film och man mår bra av att se den. Det är skådespelaren Bill Nighy som sjunger i klippet 


 

Cafét från en annan vinkel. Dom har även två stora inbyggda verandor där man man kan sitta året om


 

Vi köpte en glögg där som heter Dufenkrooks Limone och är ekologisk och alkoholfri. I år har vi sparat in på mycket i och med att vi är ensamma. Vi köpte även ett bröd som heter Kornkraft och min man har redan provsmakat och det var jättegott

 

                                                         


Prisjakt

   

Matpiraten köpte vi dessa öl och det är Falcons alkoholfria. Dom kostar bara 5 kr/st där men köper man dom på nåt annat ställe så kostar dom ca 11 kr/st så det är fantastiskt att ha fått Matpiraten hit och dom finns bara på ett ställe till och det ligger i Katrineholm. Där bodde min man och jag i 8 år.


  

Den till vänster är en vinterbrygd och den drack vi till maten i går och den var rätt god. Den till höger en Falcon god lager är min nuvarande favorit. Den har en sån fin eftersmak som är så lagomt humlig så den går inte över gränsen. Den faller verkligen mig i smaken. Förut gillade jag mest Staropramen men nu tycker jag den har lite för mycket kolsyra. 

 

                                                        


flasköppnare tomte från Önska 

 

Ett gäng med jättefina julkort vi fått. Tusen tack!. 

 

Vi har 5 grader varmt men blåsigt och man kan verkligen inte tro att det är 23 december inte ens uppe i Norrland har dom snö på alla ställen. Ur led är tiden som dom sa förr. Nu önskar jag er en fin dan före doppardan. Vi har varit ute på en lite längre promenad på förmiddagen. Sköt om er och ha det så bra

 

       

Adolphson & Falk med Mer Jul. Klicka här för att läsa lite om gruppen (duo). Dom har varit aktiva från 1973 och är så fortfarande

 

                                                                   animated-christmas-candle-image-0064

 

#Brynolf #Flagga #Bill #Glögg #Öl #Julkort #Adolphson

 
 
wiolettan

wiolettan

23 december 2020 11:58

Vilken härlig God Jul bil du visar bild på, så mysig.
Det verkar vara ett stort och bra Café och det passar ju bra. I dessa dagar vill vi inte trängas och ska inte vara allt för många på liten yta.
Vi har inte varit varken på restaurant eller café under hela detta år, håller oss mest för oss själva.
Fast promenader gör vi och det försöker vi med varje dag.

Öl har jag aldrig tyckt om, tror inte att jag kan vänja mig vid det heller, men det går bra. Mysingen gillar det så han kan få min också.
Mörk limpa och den ser god ut.

Roligt att få många julkort.
God Jul till dig och din man.
Varm julekram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 december 2020 13:20

Det är ett stort café och långt mellan borden. Vi fikar bara om det är lite folk. Annars håller vi oss till vårt fik hemma

Vi har varit på restaurang en gång och det var på Dala Sushi här i samhället. Vi gick dit efter lunchen och då var det tomt där

Härligt att ni också promenerar varje dag

Jag har heller aldrig någonsin tyckt om öl utan det har varit vitt vin. Helt plötsligt så tycker jag öl är gott ;) vet inte vad som hänt men det finns ju fler sorter nu och inte så humlestarka

God Jul till er båda också

Varm julkram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards