Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2020

Lennart Grahn, andra advent och Live Aid 1985

Av Malin wiper - 6 december 2020 11:15

 

Andra advent i dag och ljus nr 2 är tänt. Ganska sent för vi vaknade 09.45 och jag hade inget inlägg klart utan bara några bilder. Det är så fint att titta ut och se alla fina ljusstakar och stjärnor i andras fönster, som jag tror vi behöver i detta läge, lite vackert och uppiggande att titta på i vår omgivning. Fast när man åker ut med bilen och ser sig omkring så är det mycket mindre pyntat i år. Här har vi ju ingen julgran på torget i år eller andra utsmyckningar. 

 

                                   

 

I dag skall vi göra en extrastädning i badrum och hall för en montör kommer och kollar vattenmätarna. Hallstahem har rutiner och följer Folkhälsomyndighetens råd. Det innebär att montören är frisk och inte har symptom på förkylning samt är noga med handhygen och håller avstånd. Antingen går vi ut när hen kommer eller så uppehåller vi oss långt in i vardagsrummet eller köket. Det går ju inte att hålla sig ute från 08.00-16.00

 

 

Hängande tomtar på balkonger och fasader finns det gott om

 

De enda luckorna som finns i min kalender är de mellan TV-programmen, chokladen och julmusten.  

 

 

Här har vi en gungande tomte

 

       

Lennart Grahn med jullåten Jag såg mamma kyssa tomten. Den versionen har jag aldrig hört förut. Han var/är sångare i popgruppen The Shanes och dom har jag hört live när jag var ung även varit med på samma fest som dom efter en spelning i Sundsvall. Lennart Grahn är född i Luleå och har även varit medlem i Idolerna. Numera är han bosatt i Nyköping. Jag är uppvuxen med att höra bland annat denna låt varje jul. 

 

 

Detta visade sig bli ett juligt inlägg. Denna bild är lite grynig i och med regn men jag tar med den ändå

 

 

Vi åkte igenom Köping i går också men som ni ser så var vädret så grått och trist. Här går vi förbi en liten parkoas vid Köpingsån. Bakom ligger en lekpark och det var ett av dom ställen vi tordes gå på för i Köping var det också fullt med folk på gatorna. 

 

En dag förra söndagen då vi promenerade lite i Västerås centrum. Vi gick på en bred gata och det kom ett par emot oss och jag såg ju direkt att dom inte skulle flytta på sig så jag tog några steg åt sidan. Då vände dom sig mot mig och skrattade på ett obehagligt sätt och då fann jag mig och sa: 6.700 döda är inget att skratta åt, då blev dom tysta och gick vidare. Nu önskar jag er en fin och mysig andra advent.

 

             

                    animated-christmas-candle-image-0125                                      animated-christmas-candle-image-0125  

 

      

Här kommer ett nostalgiklipp från 1985. Live Aid 1985 - Do they know it's christmas

 

#Advent #Lennart #Promenerade #Aid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards