Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2020

Kinga Glyk, Vindskulptur och Håkans Hembageri pepparkaksdeg

Av Malin wiper - 18 november 2020 15:15

 

Vi hann ut på en promenad på förmiddagen och det är då ingen vinter ute så vinterjackorna hänger på väntning i garderoben i hallen. När vi kom hem så bestämde vi oss att inte starta datorerna förrens vi fått lite mer gjort hemma. Vi hann med 3 skåp innan lunchen. Nu är det både rent och rensat. Det känns så befriande och nu har man ju ännu mer tid för sånt. Vi vill göra lite mer innan vi börjar julpynta i fönstren och vi har bara 3 skåp kvar i köket att rengöra och rensa. Jag har gjort en lista på allt som vi behöver göra och sen bockar jag av. Vi har så fin portingång nu sen dom bytte dörr och vi även fick ljuspelare och ny belysning över dörren. Förut var det en mörkbrun plåtdörr med mycket mindre glas så nu är det så öppet och ljust. Hallstahem har verkligen rustat upp i vårt området både på utsida och insida. 

 

Klicka här för att se en gitarr som tillverkats av papper

 

      

Kinga Glyk med låten Tears In heaven (cover). Hon är en skicklig och proffsig basist

 

 

En bild från i söndags då vi gick på kullerstensgatorna genom gamla områden i Västerås. 

 

 

Här kan man gå ner på stentrappor och blicka ut över Svartån

 

       

Minnesbild från en liten del av vårt kök i förra lägenhet i Vaggeryd. Det var över 3,5 år sedan vi bodde där. Själva matplatsen var så liten så det rymdes bara ett barbord och höga stolar

 

 

Vi har köpt pepparkaksdeg hos Håkans Hembageri för 50 kr. Klicka här för att se mitt pepparkaksbak i december 2019. Jag skall leta efter pepparkaksmåten som jag inte hittat än

 

Klicka här för att se när jag gjorde cupcakes för första gången i januari 2014. Då hade vi besök i vår förrförra lägenhet i Vaggeryd av våra vänner A-G och hennes man L-G. Jag bakade cupcakes ytterligare en gång men sen har det inte blivit nåt mer. Där ser ni också klickbilder på den lägenheten, Där hade vi många sittplatser för det var en stor trerummare

 

                  

På första bilden ser ni min man som tomte i vår förrförra lägenhet i Vaggeryd. Det måste ha varit ca 6 år sedan. Vi firade jul med min son och min mans bror. På andra bilden ser ni mig som tomte och då firade vi jul hos min son och även min mans bror var med. 

 

       

Luftlätt vindskulptur 

 

 

Man känner sig fastlåst av denna corona men man får göra det bästa av situationen. Det har vi gjort i dag i och med att vi efter vår promenad städade ur 3 skåp men nu är vi uppe i 5 skåp så vi känner oss lättade. Det är inte mycket kvar att göra i köket nu så vi skall ta några överskåp i hallen men inte i morgon för då har vi hyrt bilen igen.. Vi stod inte ut längre och det är bilturer vi prioriterar just nu då vi inte kan göra nåt annat. Ha nu en fortsatt fin onsdag. 

 

                               Hjärtlig hälsning från Malin  

 

 

#Promenad #Portingång #Kinga #Pepparkaksdeg #Vindskulptur

 
 
Veiken

Veiken

18 november 2020 18:18

Ni har verkligen en bra hyresvärd som fixar för er hyresgäster. Tyvärr är det för många som bara tar in hyran och sedan struntar i resten.

Bilderna från Västerås och kullerstensgatorna är ljuvliga. Jag gillar när man låter gammalt vara kvar så vi kan njuta av det.
Det är ju jättesmidigt att man kan köpa pepparkaksdeg från ett bageri. Dom slipper baka och ni slipper sätta degen.
Ja du, vi är verkligen fastkedjade i coronaeländet, men det kommer väl bättre tider får vi hoppas!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

19 november 2020 08:31

Vi är verkligen nöjda och jag håller med dig om att det finns dom som bara tar in hyra men inte gör nåt. Vi har en bra Hyresgästförening också

Det är verkligen härligt att gå mellan dom gamla husen på kullerstensgator. Håkans Hembageri har väldigt gott och välbakat bröd. Vi har tur som har ett sånt bageri här. Det var toppen att dom hade pepparkaksdeg och den är säkert supergod

Jag hoppas verkligen att man får uppleva ett slut på detta coronaelände.

Ha nu en fin torsdag Veiken
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards