Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 november 2020

P4 Västmanland intervju med min man, Ljusstakar och

Av Malin wiper - 4 november 2020 16:30


   

I går ringde Lina Andersson från Hallstahem till min man och frågade om han ville bli intervjuad ang deras Bilpool. Det var P4 Västmanland som intervjuade. Min man ställde upp och det gick jättebra och han som intervjuade var trevlig och så även Lina Andersson. Klicka här för att lyssna på intervjun. Det jag också uppskattar är att sätena i bilen är så bekväma och ergonomiskt utformade så jag får inga som helst besvär med ländryggen. Behöver inte släpa med mig kylväska med icegelépåsar som jag fick göra då vi hade egen bil

 

                                                           animated-journalist-image-0024


Själv har jag bildlänk till Hallstahems Bilpool längst upp på höger sida under min presentationsbild. Sen skriver jag om när vi hyrt bilen för det betyder så mycket för oss att den finns. Det är så ovanligt än så Hallstahem är före sin tid. Det är Move About som står för bilen så dom samarbetar med Hallstahem.

 

En bild från 21 oktober 2019 då min son var till oss och vi hyrt elbilen. Då behövde man inte tänka på avstånd och man kunde krama om varandra. Det känns lite långt borta nu

 

 

Elbilen i höstfärger. Bilmärket är Nissan Leaf

 

  

Vi fick en present för att vi ställt upp och berättat om Bilpoolen på olika vis. Den låg i detta paket som min man kom hem med

 

 

När vi öppnade paketet så låg där två fantastiskt fina ljusstakar i gjutjärn från Orrefors Jernbruk och designern är Jon Eliasson

 

 

Så här läckra blev dom med tända ljus. Dom har en härlig tyngd i sig och snygg kraftfull design. Dom är ännu snyggare i verkligheten

 

Klicka här för att komma in på en sida där dessa ljusstakar finns till försäljning. Där har dom lagt kaffebönor runtom. Sen kan man ju även julpynta dom inuti så det finns många möjligheter med denna designform. Vi blev jätteglada för presenten så tusen tack från oss

 

                                               animated-thank-you-image-0120 

 

 

Medföljande kort där man ser en bild på  Jon Eliason som designat dom snygga ljusstakarna

 

      

Lite fladdrande ljus och ljud som gör att man går ner i varv. Det behövs nu då vi har en orolig värld inte bara med Covid-19. Ta det lugnt när ni kan och bara var i nuet för vi vet inget om vad som komma skall

 

#P4 #Bilpool #Move #Hallstahem #Orrefors #Jon #Fladdrande

 
 
Fenixmona

Fenixmona

4 november 2020 18:57

Snygg bil med praktisk funktion, billigare än bensin och diesel förståss. Fina ljusstakar. Kramiz

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

5 november 2020 07:04

Ja du den är verkligen både fin och bra. Ljusstakarna var jättefina.

Ha en jättefin dag
kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

5 november 2020 06:45

Så trevligt! Hela inlägget och trevligt också att ni fick så fina gjutjärnsstakar från Orrefors. Grattis till er båda!
Lite solsken på sitt sätt det också!
Ha en fin torsdag!
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 november 2020 07:11

Kul att du tycker det. Ja du dessa ljusstakar är jättefina så vi är jätteglada. Ja du allt positivt gör att man mår bättre i detta elände. Hoppas solen kommer fram i dag också

Ha en fin torsdag Karin
Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

5 november 2020 09:05

Det är verkligen suveränt av Hallstahem att ha uthyrning av elbil till er hyresgäster. Jag hoppas verkligen att fler tar efter.
Grattis till ljusstakarna. Så snygga. Lite rustika. Det syns att det är en man som designat dom. Mina fördomar har visat sig. Hahaha!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

5 november 2020 09:53

Dom är verkligen före sin tid och ett bra bostadsbolag för övrigt också för vi har fått så många förbättringar dessa 3 år vi bott här. Jag tror att det kommer att bli mer vanligt så småningom.

Ljusstakarna var verkligen fina och vi har sett ut ett ställe där dom skall stå. Tråkigt i så fall att kvinnor inte skapar i såna former för jag gillar det. Är inget för krusiduller ;) ;)

Ha en fin torsdag
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

5 november 2020 09:13

Så roligt att din man blev intervjuvad och att ni fick dessa fina ljusstakar som tack.
Det är toppen att det finns bra bilar som är sittriktiga att hyra, har man minsta besvär så kan de strax bli större om man sitter länge, fel.
Snygg är bilen också.
Har det fint och var rädda om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 november 2020 09:55

Det var jättekul och vi blev superglada. Det är verkligen viktigt med ergonomin när man har skador i rygg och nacke. Som du säger så är bilen fin också

Ha det bra själva och var rädda om er ni också

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards