Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 oktober 2019

Av Malin wiper - 15 oktober 2019 16:15

 

Trädet vid lekparken på vår gård står där som en skulptur med sin böjda stam. Det blev inget Åsby i dag heller för vi tog en promenad i samhället istället för det var så vackert, vindstilla och luften kändes så hög och fin. 

 

Än sprakar det av höstfärger. 

 

 

Hos Hallsta Café & Restaurang är nu utomhussäsongen slut och möblerna inplockade för vinterförvaring. 


 

Det går även att få knäckebröd till sitt kaffe när man fikar där. Än om vi mest tar focaccia så är det kul att testa nåt nytt. Inget är inplastat hos dom utan man beställer och sen gör dom smörgåsarna direkt och det tar inte lång tid.

 

                                        


 

I centrum är arbetet igång igen efter helgen och man får ta sig över till centrumkärnan där dom har öppnat upp lite för gående


 

En grön cykel vilar sig mot ett träd. Grönt är skönt


    

Detta är en hästkastanj och det har ramlat ner massor från ett träd och det knakar under fötterna när man går på dessa. Dom är av arten kinesträdväxter från centrala Balkan och östra Bulgarien. Arten förekommer planterad eller förvildad i Sverige upp till Gästrikland

 

       

Nu är jag i lektagen igen. Leka bör man annars...man. När jag skriver detta så lagar min man lunch och den blev lite sen på grund av att vi hade sovmorgon. Nu har jag avslutat ett samtal från min väninna Lena som bor i Göteborg och före det pratade jag med min väninna Barbro en stund och det känns härligt att man har lite vänner man känt ett tag nu men synd synd att man bor så långt ifrån varandra. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag och kväll

 

     

The house of the rising sun med The Andes (cover). En ursnygg cover på låten med panflöjt. Annars är man van att höra den med The Animals. Klicka här för att höra min mans och min låt som här spelat på panflöjt. Det var den första låt han spelade för mig när jag var hembjuden till honom. Då var det i David Allan Coes version. Jag tycker panflöjt är jättevackert



#Trädet #Hallsta #Knäckebröd #Cykel #Hästkastanj #Lektagen #Andes

Av Malin wiper - 15 oktober 2019 09:30

 

Vi tog tydligen sovmorgon i dag så vi är uppe lite sent och sen åker vi iväg till Åsby för det regnar inte som i går. Termometern står på 6 plusgrader. Jag har lite bloggtorka så detta blir ett hopkok i brist på annat. Önskade att höstfärgerna kunde få bli kvar lite längre in i november. Hoppas ni mina bloggbesökare har haft en sömnrik natt.

 

                                                                 

 

Klicka här för att läsa om en metod som gör att man får lättare att somna och det på blott 2 minuter. Jag skall testa detta än om jag har mina metoder med avslappning till musik innan sänggånde. När jag lägger mig så har jag ytterligare en metod som går ut på andning. Dessutom skall man lämna nätet minst en timme före sänggående

 

Klicka här för att ta del av mina andningsövningar jag gör i sängen. 

 

 

Jag har testat den parfymfria hårinpackningen nu på morgonen. Den kommer från Cocopanda och är en Wella Professionals Invigo. Jag är supernöjd för den har lika bra funktion som dom med parfym men man slipper stark parfymdoft som inte går bort i första taget. Som högkänslig så blir det dubbel plåga med vissa parfymer. Håret är blankt och ser friskare ut och jag mår mycket bättre. Nu har jag allt utom styling i parfymfritt men min man hittade ett ställe på nätet där det fanns parfymfri styling. Den skall jag skicka efter så fort jag kan. 

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på detta roliga duschmunstycke i form av en telefonlur. Det finns så många roliga saker när man letar på nätet. Undrar om den funkar bra eller bara är till för spex

 

      

Bandet Amason med låten I Want to know what love Is. Amason är en svensk musikgrupp som bildades 2012. Med den önskar jag er en så bra dag som möjligt. 

 

 

                               

                                                                                       Ferragamo 


#Sovmorgon #Andningsövningar #Hårinpackning #Duschmunstycke #Amason

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards