Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Malin wiper - 1 oktober 2019 12:15


                         

 

Lite blandade höstbilder jag tog i går. Nu märks det att vi är inne i oktober med allt det innebär 


    

     

Hittade en låt jag aldrig hört med Bob Dylan. Den heter Tell Me That It Isn't true. Klicka här för att höra en cover av samma låt med Jolie Holland och det låter jättebra för hon har en häftig röst och musikerna spelar bra. Jolie Holland är en amerikansk sångare och artist som kombinerar inslag av folkmusik, traditionell, country, rock, jazz och blues

 

 

Nåt slags svampar som man ser mycket av i gräsmattorna 


 

Höstigt vackert ner mot centrum från vårt bostadsområde


 

Den blå mopedbilen dök upp som ägs av mannen vi lärt känna hos Hallsta Café & Restaurang. Klicka här för att se när jag får provköra mopedbilen. Klicka här för att se världens minsta bil


 

En del av ballongerna från "Ballongdagen" har nu tappat luften.


 

Några hänger kvar med lite mindre luft på markisen från nu nedlagda Garnstugan


 

Så såg det ut i måndags i centrum så det är många ballonger kvar som skall tappa luften


 

Mopedbilen parkerad vid Hallsta Café. Klicka här för att se ett roligt klipp

 

     

Småbilsträff. Ha det bra och var rädda om er.

 

#Höstbilder #Svampar #Mopedbilen #Bob 

Av Malin wiper - 1 oktober 2019 07:15


                           

 

Jag har sett en film som heter Nightcrawler och den är en crime, drama, thriller från 2014. För regin står Dan Gilroy och i rollerna ser vi: Jake Gyllenhaal, Michael Papajohn, Marco Rodriguez, Bill Paxton, James Huang, Kent Shocknek, Sharon Tay, Rene Russo, Ann Cusack mfl

 

Handlingen

 

Jake Gyllenhaal spelar Lou Bloom, en målmedveten ung man som i sin desperata jakt på arbete fastnar för kriminaljournalistiken. När han hittar en grupp frilansande fotografer som filmar bilolyckor, eldsvådor, mord och annan förödelse, slår sig Lou in i den livsfarliga världen av ”nightcrawling” – där varje polissiren är en skänk från ovan och offer omvandlas till dollar och cent.

 

 

Jake Gyllenhaal från en scen ur filmen. Bild från Film Inquiry

 

Recension

 

Den här filmen är så skrämmande så jag fick se den i omgångar. Jake Gyllenhaal gör en sån rollprestation i denna film så jag fick rysningar bara av att titta på honom. Dom som stått för smink och mask har gjort ett fenomenal jobb för att få honom så obehaglig som möjligt. Han gör allt för att bli framgångsrik och drar sig inte heller för mord, utpressning och annat hemskt för att ta sig fram till toppen. Regin, miljöer, ja allt är så välgjort i filmen. Filmen får ett oväntat slut och är man bra på att manipulera och intrigera så når man långt. 

 

Jag ger filmen 4 filmkameror i betyg av 5 möjliga

 

animated-film-camera-image-0031animated-film-camera-image-0031animated-film-camera-image-0031animated-film-camera-image-0031


     

Trailern. Jag fick tag på filmen hos Ankis Fyndbod för 20 kr. 

 

Sköt om er och ha en fin första oktober kära bloggbesökare   

 

#Nightcrawler #Dan #Jake

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards