Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av Malin wiper - 3 oktober 2019 19:30

 

Vi promnenerade lite i Västerås och jag fick bilder på några cyklar 


  

En lilarosa glänsande cykel fick min uppmärksamhet


 

Läcker sadel hade den också


 

Rött och grönt i samklang

 

                                                                    

       

 

Gult lyser alltid upp

 

                                                                                    


 

Passande sadel


 

En motorcykel av märket YAMAHA från 1995

 

                                         


                                                                             DHgate.com

   

En stilla stund på en bänk i en park

 

 

Även Mr T njuter av sitt "Bänkhäng"..  

 

     

Chris Rea med Curse Of the Traveller. Njut av kvällen kära ni och tack för att ni tittar in till mig 

 

                                                    animated-moon-image-0021


#Cyklar #Sadel #Yamaha #Park #Chris

Av Malin wiper - 3 oktober 2019 15:30

 

Vi tog bussen in till Västerås i dag men blev bara borta ca 2 timmar men hann med en del ändå. Det är toppenväder än om det blåser rätt mycket. Det började regna lite då vi var hemma igen men så lite så man behövde inte fälla upp nåt paraply

 

 

Vi tog en fika först på Systrarna Ericsson Bakeryshop & Café. Min man tog ett ostbröd med skinka och jag ett mörkt bröd med russin och som pålägg ost. Till detta valde jag en cappuccino och min man vanligt kaffe. Jag har blivit känslig för kaffe så cappuccino tål magen bättre

 

   

 

Dessa bakelser har jag inte sett förut hos dom men dom ser ut som bröst.  Jag antar att det är för att Rosa Bandet kampanjen är igång just nu. Egentligen borde man ha ätit en sån här bakelse istället för man kan ju äta allt men inte jämt..  

 

  

Det här Rosa bandet i form av ett brosch har jag haft i många år. Jag köpte det i Västerås när vi hälsade på min mans bror. Det brukar jag sätta på mina jackor. Jag har även ett i tygband 

 

 

Vi gick ner till Svartån och kollade runt lite. Det har ju pågått arbeten för "Fisktrappa" rätt länge men nu är det klart. Det har varit många turer ang detta på grund av kostnader och miljö 

 

                 animated-fish-image-0290                                          animated-fish-image-0290

 

 

En man står och arbetar vid fisktrappan. Klicka här för att läsa  när den invigdes i Västerås

 

                   animated-fish-image-0286                                        animated-fish-image-0286

 

  

Min man fick filma fisktrappan för han håller kameran mer stilla än jag gör. Jag har för bråttomt jämt så det blir lugnare när han filmar. På flera ställen hade folk slängt ner både plast, burkar och annat skräp..  

 

 

Efter det gick vi förbi en fontän och promenerade sen upp mot Myrornas second hand. Skriver mer senare ang detta. Hoppas ni har det bra och njuter i det vackra höstvädret

 

     

Gilbert O'Sullivan med Happiness Is me and you. Den låten hörde jag i en serie jag följer som heter "Blood" och jag ser den på TV 4-play. Låten hör man i avsnitt 12 på slutet. Gillar låten som är finstämd och passar hans röst. Gilbert O'Sullivan är en Irländsk-Brittisk sångare, pianist och kompositör. Han har haft en del hits och var mest i ropet under 1970-talet. Klicka här för att se en intervju med honom från 2015. Klicka här för att se en intervju med honom från 2018

 

              

                    Best animations 

 

#Systrarna #Bröstbakelser #Rosa #Fisktrappa #Fontän #Gilbert

Av Malin wiper - 3 oktober 2019 07:45

                              


 

Jag har sett filmen Yesterday som är en comedy, fantasy, music film från 2019. För regin står Danny boyle. I rollerna ser vi: Himesh Patel, Lily James, Sophia Di Martino, Ellise Chappell, Harry Michell, Vincent Franklin, Joel Fry mfl. Jag såg filmen på HDMT och hade hört talas om den och det är en feel goodfilm som är en hyllning till The Beatles som jag växt upp med. 

 

Handlingen


Över en natt har hela världen glömt The Beatles musik. Alla utom Jack, som ser sitt livs chans att slå igenom på stort.

 

                                              

 

 Himesh Patel som spelar huvudrollen sjunger bra och har en fin röst och han passade in i sin roll och det gjorde dom andra skådespelarna också. Jag hade nog velat se den på bio för den är sprakande i både färg och musik. Klicka här för att se vad Aftonbladet skriver om filmen. Jag tycker som dom att slutet inte var så bra. Jag blev ändå road och engagerad så filmen är verkligen sevärd.                                        


Av mig får filmen 3 starka elgitarrer av 5 möjliga i betyg

animated-guitar-image-0017animated-guitar-image-0017animated-guitar-image-0017


      

Trailern till Yesterday


I dag tar vi en tur in till Västerås med bussen för att bara gå omkring mysa. Det regnar inte just nu och blåsten har bedarrat. I går hade vi fel hos vår Internetleverantör A3 så jag kunde inte komma in på bloggen och alla bilder var borta på alla sajter jag gick in på. Tur att jag hade tidsinställda inlägg. Nu har det börjat fungera igen tack och lov för det märkliga är att när man inte kommer ut på nätet så är det som att man stänger ute världen. Det är ju lite skrämmande hur beroende man blivit. Då har vi torsdag igen och snart en ny helg, hur fort går inte tiden?. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot mina fina beökare. Sköt om er och ha det toppen

 

               

                Animerad av Vicke

 


#Yesterday #Danny #Patel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards