Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 oktober 2019

Av Malin wiper - 2 oktober 2019 14:00


 

Jag har lite bloggtorka i dag och vi kommer nog inte ut nåt så jag sätter in överblivna bilder jag tog sist vi var till Åsby Hem & Trädgård. Krukor finns det hur många som helst att välja på. Här följer en bråkdel av dessa.


       

Gult och orange verkar vara populärt just nu och även på kläder

 

                 animated-dividing-line-image-0107 

 

                 animated-flower-image-0335          animated-flower-image-0335          animated-flower-image-0335          animated-flower-image-0335           animated-flower-image-0335          animated-flower-image-0335

    

Klicka här för att se roliga krukor för trädgård. Klicka här för att se ytterligare ett klipp


  

Vi köpte nya krukor till vårt vardagsrumsfönster för ett tag sen hos Åsby Floristen. Dom är mycket snyggare och större än dom ser ut på bilden. Jättesvårt att fota i detta motljus från fönstret. Dom vi hade förut var så mörka, dystra och färgen stämde inte med inredningen


 

Här ser man dom på lite närmare håll. 

 

 

Dom gamla står på balkongen för att sen slängas. Det var tydligen ingen bra kvaliet för färgen flagar och det är en jätteljus färg under. I förra lägenheten hade vi vita krukor men dom var för få eftersom vi hade mycket mindre vardagsrumsfönster där. Jag har aldrig gillat dessa men det var en nödlösning då vi flyttade in och vi hittade dom på second hand helt nya

 

           

 

Klicka här för att se lite fler bilder och mig som "Solstråle". Klicka här för att se lite roliga krukor jag fotade 2018. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag. Här har vi regn och slask men det behövs ju också. Ha en fortsatt fin onsdag

 

                              


                                                       Profilservice 

    

Uriah Heep med så passande Rain (1972). Uriah Heep är ett brittiskt rockband med inslag av boogie woogie och progressiv rock. I både USA och Storbritannien var gruppen ganska framgångsrik under 1970-talet, men de var betydligt mer populära i andra delar av Europa, som exempel Tyskland, Nederländran, Skandinavien, Nya Zeeland och Ryssland. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

 

#Åsby #Krukor #Orange #Floristen #Uriah

Av Malin wiper - 2 oktober 2019 08:58

 

I går var vi bjudna på lunch hos Ibbi i Kolbäck. Det ligger 6,4 km från Hallstahammar och så här fint såg det ut bakom busstationen. Vi blev mötta av både Ibbi och hennes väninna Annelie. Annelie hade en jättefin bil vi fick åka i för deras bostäder ligger lite utanför Kolbäck men ändå promenadavstånd.

                                                

 

När man kom innanför dörren så blev det ett wow!. Lägenheten var i ett och jättehögt i tak men jag skulle ha fotat ända från dörren. Det är bjälkar i taket och man får en känsla av industriellt. Lägenheten var verkligen annorlunda och vilken rymd. Det var tyvärr svårt att fota för ljuset kommer in från ett håll men jag försökte få till ljuset och färgerna i photoshop. Huset Ibbi bor i har varit en verkstadsskola som dom gjort om till lägenheter. Det är tre lägenheter nu men kommer att bli 4-5 

                        

 

Utanför dörren har hon pyntat med blommor och annat och så kan man inte göra i vanliga hyreshus så det var häftigt 

 

Först blev vi bjudna på en krämig soppa som innehöll potatis och purjolök med lite bacon i. Den var magiskt god och det märks att Ibbi haft Café & Restaurang. Det var hon och hennes dotter som drev Hallsta Café & Bar då vi flyttade hit för 2,5 år sedan. Nu är det inne på tredje ägarna

 

                     

                                         Clas Ohlson 

 

Sen var det dags för huvudrätten och vi trivdes i deras sällskap och pratade om allt möjligt. Båda är supertrevliga och lättsamma 

 

                               


  

Denna bild fick jag inte ordning på men så är det alltid när bleka jag är med. Fick ta den till ett fotoprogram för att montera

 

 

Vi fick en ungersk rätt som var en kycklinggryta. Hon hade gjort egna makaroner från grunden och dom var supergoda och annorlunda. Kycklingen var jättemör och god. Sen hade hon gjort en egen tzatsiki som föll mig helt i smaken. Gillade att hon hade lite större men tunna gurkskivor i den. Ibbi härstammar från Ungern från början och dom kom hit 1956

 

 

Sen satt vi oss i den bekväma soffan och blev serverad en latte med lite Irich coffee som var supergod. Vi satt där och pratade om allt mellan himmel och jord och bara njöt.

 

 

Inte nog med detta utan hon hade gjort en pannacotta med toppen täckt av massor av olika bär. Det var en höjdare så vilken lyxlunch vi blev bjudna på. 

 

  

Hon hade lite masker hängande på en vägg och sånt gillas. Jag har ju själv flera stycken som jag köpte när vi var till Italien. Jag glömde fråga om hon köpt dom på utlandsresor

 

  

Ännu en mask. Hon hade så personligt och fint inrett och dekorerat så det blev väldigt trivsamt. 

 

 

På hennes säng låg ett jättevackert överkast som hennes dotter virkat. Ibbi själv är ju också skicklig på virkning och stickning. Klicka här för att se en poncho hon stickat som jag fick av henne. Hade svårt att ta emot så jag gav henne några garnnystan till hennes kommande stickning och nu hade hon stickat upp lite av detta men jag hade järnsläpp så jag glömde fota

                  

                             creativ


Vi var där ca 3 timmar och sen blev vi skjutsade i Annelies fina bekväma bil till busstationen. Ibbe följde också med och det uppskattas. Tusen tack för supergod lunch och trevligt sällskap. Vi sov till 08.00 och sen tog vi det lungt tills jag började med detta inlägg. Det är lite regntungt i dag men och vi kommer att ta en promenad lite senare. Ha nu en härlig onsdag kära ni som tittar in

 

     

Mark Knopfler & Emmylou Harris med låten Shangri-la 

 

 

                            

 


#Kolbäck #Soppa #Kycklinggryta #Ibbi #Latte #Pannacotta #Masker #Överkast #Mark

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards