Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 oktober 2019

Av Malin wiper - 7 oktober 2019 19:00

  

BBC News

 

Trummisen Ginger Baker från gruppen Cream har gått ur tiden i en ålder av 80 år. Han föddes i Lewisham, London. Gruppen Cream bildades 1966 och upplöstes 1968. Ginger Baker har även spelat med bland annat Blind Faiuth och Ginger Baker's Air Force, samt släppt ett antal soloskivor. Han är rocktrummis men har även senare spelat mer inom jazzkategorin. Han lämade efter sig fru och tre barn. Hans son Kofi Baker är också trummis. Klicka här för att höra hur det låter. Klicka här för att höra när far och son har en trumduell

 

Klicka här för att höra gruppen Cream med Ginger Baker på trummor

 

              animated-drum-image-0002                                      animated-drum-image-0002

 

       

Ginger Baker Drum Solo. Rest In peace Mr Ginger. Jag har själv sett en av världens bästa trummisar live, nämligen Louie Bellson och det var i Gävle i början av 1980-talet. Han var helt otrolig och hade en energi som få och den fanns där både före och efter spelningen. Han tog i så mycket så jag var rädd att han skulle svimma för det var full fart på den mannen. Han dog 2009 och jag har hans autograf men kan inte få fram den just nu för allt är kaos i en del av våra skåp. Klicka här för att läsa vad jag skrev om Louie Bellson 2010

 

             

 

#Ginger #Louie

Av Malin wiper - 7 oktober 2019 14:45

 

Vi promenerade ner till centrum för att handla lite och då var hela gatan avstängd och dom höll på med gatuarbeten. Det fanns öppningar för att komma över men dom verkar hålla på med övergångsställena

 

 

Vi har många skator på gården och här en jag fotade

 

                                                          

                

  

En annan med huvudet på sned, så mäktig

 

 

Sist vi var till Åsby Hem & Trädgård så såg vi denna korg full med träsaker som såg ut som hantlar

 

 

Det är svarvat som hantel och jag antar att dom skall ligga som prydnader. Är det nån av er besökare som har sett såna förut?

 

                     

                                                    Primed  

 

En bild från i somras på en toalett vid en småbåtshamn. Bamse satt där så fint på tvättstället när jag besökte toaletten. Rent och fint var det också. Gillar såna överraskningar och man undrar om den är bortglömd och ditsatt på kul

 

         

Så passande med låten A taste of honey med Sarah Vaughan . Hon var en amerikansk sångerska, en av jazzhistoriens främsta. Klicka här för att läsa mer. Hon dog 1990 60 år gammal

 

                                                                             

 

Halva köksfönstret och där står nu Orchidéen längst till vänster som vi fick av Ibbi då hon var hit på fika för ett tag sen. Den får nu stå där och ta emot ljuset utifrån och den har slagit ut helt nu. Det var så skönt att promenera i dag för det blåste inte lika mycket. I morgon har vi två saker på agendan som gör att det händer lite och jag får mer att blogga om men jag törs inte säga nåt i förväg har det visat sig. Ha det bra kära ni som tittar in. 

 

#Gatuarbeten #Skator #Hantel #Bamse #Orchidéen

Av Malin wiper - 7 oktober 2019 09:45

 

Min son mejlade över denna fina gamla bil som han fotade i Enköping där han bor. Kan inte se registreringsskylten så jag vet inte bilmärket. Jag har lite ont om klara bilder så det blir ett kort inlägg på morgonen. Hoppas ni sovit gott, själv har jag haft konstiga drömmar men känner mig ändå rätt pigg efter frukosten. I dag skall vi skriva en lista på allt som måste göras hemma som vi ligger efter med

                        

 

Jag tog några bilder från järnvägsstationen sist vi var till Västerås och den ligger intill busstationen. Det står Stockholm på tåget. Tåget kommer, tåget går men inget består            

 

 

När vi kommer lite för tidigt till busstationen och det är fullt på bänken i busskuren så kan man gå in här under tak och sätta sig tills bussen dyker upp. Det är en lång gång med tak och glasväggar och bänkar utsatta med jämna mellanrum. Sen är det ett antal öppningar där man kan gå ut. Bussarna finns på vänster sida och tågen på höger sida  

 

  

 När vi satt där och väntade på bussen så såg vi att en annan buss kommit in och det började ryka baktill. Det visade sig att en oljeslang eller tätning gått sönder så olja läckt ut på nån varm del av motorn. Dom som satt i bussen fick gå ur och chauffören ringde efter assistans.

 

 

En bild från spåren från ena sidan

 

                       

I går fick min man reda på att en kusin till honom gått bort i cancer 77 år gammal. Jag har också träffat honom och hans fru ett antal gånger då vi bodde i Hällefors och dom var även vittnen på vårt bröllop. Det känns verkligen sorgligt för det försvinner så många runt oss så vår tid är begränsad. Vi tänker på hans fru, barn och barnbarn i denna sorg

 

     

Jag tycker denna låt passar bra nu och jag själv gillar Sophie Zelmani till tusen för hon har en stämma som lugnar ner och jag har haft henne inne många gånger genom åren. Låten heter Going Home. Ta hand om er nu mina fina bloggbesökare och ha en så bra början på veckan som möjligt 

 

                         animated-sun-image-0497                                               animated-sun-image-0497 

 

#Bil #Järnvägsstation #Busskur  #Kusin #Sophie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards