Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 oktober 2019

Av Malin wiper - 8 oktober 2019 14:00


 

Vi skall till  Hallstahem och porvköra deras elbil 16.00 och det håller på tills 18.00 Klicka här för att läsa om Hallstahems elbilspool. Det blev lite varmare efter några timmar och det blåser inte så mycket. Det känns toppen att vi får möjlighet i vår närhet att hyra bil till rimliga priser. Så länge vi inte har bil så hyr vi men det lutar mot att vi så småningom skaffar en igen. Hade jag inte haft denna doftallérgi så hade det inte varit så jobbigt att åka buss. Det är Move About som hyr ut bilar och vårt bostadsbolag har då hyrt en för att testa.

 

       

 

Det känns lysande bra att vi har lite upplevelser i dag för det blir lite tunnsått då man inte har bil längre. I dag på morgonen har jag fått rätt mycket gjort hemma. Har rensat och städat i garderoberna så nu har vi sånt som vi verkligen använder där. Alla sommarkläder har vi lagt i våra stora plastlådor under sängen och i våra garderober i hallen har vi bara  jackor, kappor och lite tjockare tröjor så det är jättefint i garderoberna nu. En del har vi rensat ut som vi inte använt på flera år. Jag tar en dag i taget för gör jag för mycket så börjar nacken och ländryggen krångla. 

 

                                       

 

Den 16 oktober 18.00 skall vi gå på Bomöte och det är första gången för oss. Det skall bli spännande och jag har några frågor som jag gått och tänkt på.

 

      

Melanie Safka med Dust In the wind. Hon är en av mina ungdomsidoler och jag gillar hennes röst och musik fortfarande och har haft henne inne i bloggen flera gånger genom åren. Hon är en amerikansk sångerska och låtskrivare. Hon förknippas ofta med folkrock och flower-power. Ha en fortsatt fin tisdag

 

             

                 via GIPHY

 

#Hallstahem #elbilspool #Melanie

Av Malin wiper - 8 oktober 2019 08:30

 

Vi får se om jag hinner in på bloggen nåt mer i dag för vi har flera saker på gång. Det första kan jag berätta för det gäller elbilen vi skall provköra i dag och sen sätta upp oss på för att hyra en helg. Det sker hos Hallstahem mellan 16-18. Klicka här för att läsa mer.  När vi var till Hallstahem för att fråga lite så sa dom att bilen är jättebekväm och tystgående. Bilen är en Nissan Leaf

 

    

Jag saknar att kunna fota kor, hästar och andra djur på landet. Detta är en bild från hösten 2018 där två kor står och stirrar på mig då jag fotar. Klicka här för att se en enormt stor ko


 

Några som ligger och myser i höstgräset

 

                              animated-cow-image-0237                                               animated-cow-image-0237


 

Detta ser väl för gulligt ut 

 

              animated-cow-image-0210                                      animated-cow-image-0210


   

Här står vår förra bil på sidan om huset där Sagabiografen ligger. Vi kallade den för "Silver" och den blev ju bara 1,5 år gammal men bilen var ju begagnad och det är som att köpa grisen i säcken. Om det blir nån nästa gång så väljer vi en bil av ett annat märke och vi kommer att vara supernoga men man kan aldrig vara säker ändå. Solen skiner och det är minus 2 grader kallt.

 

       

Grundaren av bandet Lynyrd Skynyrd Larry Jungström har dött och det i en ålder av 70 år. Därför väljer jag att sätta in en låt med Lynyrd Skynyrd. Klicka här för att läsa lite mer om Larry Jungström som var basist. Jag väljer låten Simple Man. Jag önskar er en strålande dag mina fina besökare.             


 

#Elbilen #Kor #Bil #Lynyrd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards