Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2019

Höstbilder, Slutord och Indiara Sfair

Av Malin wiper - 13 oktober 2019 13:30


 

Här kommer lite fler höstbilder från våra promenader. Nu promenerar vi 5 dagar av 7 och det mår både kroppen och knoppen bra av. Jag hade besvär med nacken när vi gick ut i dag men efter bara 1 km så mådde jag mycket bättre och det släppte lite


   

Jag tycker denna stenmur är så snygg och ser väldigt grafisk ut. Den är även helt utan skador


 

En cykel i höstens färg stod där så fint i det rundade cykelstället

 

 

En härlig syn när jag ser mattor som hänger antingen på piskställningar eller som här på balkonger. 

 

                                       


                                                        Tork- och piskställning från Byggshop.se 

 

En katt följde efter oss och det var supermysigt

 

   

En skylt på en bil "HundGlädje" Hallstahammar.         


 

 

Ett arbetsfordon i centrum på lite närmare håll


Det är ojämnheter dom fixar på gatan in mot centrum och här ser man ett av dom uppsnyggade övergångställena där kullestenarna ligger platta istället för det rundade som var där förut. 

 

 

Vi avslutade dagens promenad med kaffe och smörgås på OKQ8. Jag valde en rund smörgås med kyckling och keso. Min man valde en med ost och skinka. Dom var jättegoda och vi satt där en stund och pustade ut efter 4 km lång promenad. Vi gick även förbi järnvägen och stationshuset men det ryms inte i detta inlägg. Det är helt underbart fint ute nu med sol flera grader varmt och svag vind. Ha en fortsatt skön söndag

 

 

                                                                     Clipart Library   


Slutord


Tänk att så många vuxna och även presidenter mfl är så rädda för Greta. En tjej som vill göra skillnad och kämpa för nåt bra. Vilka förebilder blir dom vuxna som mobbar och vräker ur sig okvädesord? väldigt dåliga och dom gör bort sig offentligt och det går aldrig att sudda ut. Sen är hon så förståndig och eftertänksam så detta med priser tycker hon är oviktigt utan det är handling som gäller. Fast jag förstår att dom är rädda eftersom dom inte vill förändra nåt utan tänker kortsiktigt.

 

Jag har själv hört några vuxna vräka ur sig saker ang Greta men då blev jag arg och sa vad jag tyckte. För mig är det verklighetsfrämmande för det finns så mycket vi skulle behöva förbättra och ändra på och dom som beter sig så galet borde läsa på och betänka situationen. Forskarna har ju varnat för detta i flera år. Klicka här för att se vad jag förut har skrivit ang klimatförändringarna

 

     

En fantastisk improvisation på munspel av Indiara Sfair. Gårhudsvarning!.  

 

          

Själv syns jag knappt där jag sitter på en bänk med en hårfärg som går i höstens färger

 

#Höstbilder #Stenmur #Cykel #Mattor #Katt #Smörgås #Slutord #Indiara

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

14 oktober 2019 07:27

Så fint att ni vandrar så gott varje dag. Det gör skillnad och det roliga är att man märker den rätt snabbt när man väl har kommit igång med att röra på sig. Du fångar så många trevliga detaljer dessutom där ni går fram. Funderar på övergångsstället med skarpa kanter. Där måste bara bilar köra väldigt, väldigt försiktigt.

Hundskylten på bilen är fin och roligt att få oväntat kattsällskap på vägen.

Det är synd att det här med klimatkrisen har blivit så polariserat. Att förändra världen går inte över en natt men en bra varningsklocka är Greta onekligen, fastän jag inte tycker om det här med att hon upphöjs till skyarna som en Messias emellanåt. Forskningen har sagt samma sak i många, många år utan att någon har hört och lyssnat på dem så på det sättet är det bra med Greta som lägger det mera på kartan. Skolstrejken förstår jag inte alls. Man kan demonstrera på andra dagar då man inte är i skolan. Men visst säger jag också, heja Greta! Men inte rakt av :)
Ha en fin dag Malin, du är för övrigt jättefin där du sitter på bänken i solskenet! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

14 oktober 2019 08:25

Ja du det känns verkligen skönt i kroppen med dessa promenader. Vi har promenerat i perioder men nu vill vi hålla kvar detta så länge det går

Jag håller med dig för det ser lite konstigt ut med övergångstället men det är väl för att en del kör för fort.

Det är alltid kul när man får med sig lite djur efter vägen ;). Jag tror inte att hon själv vill bli upphöjd på det viset utan bara visa vägen. Själv upphöjer jag inte henne på det viset och är inte troende heller. Tycker bara att hon gör nåt vettigt av sin tid. Hon bryr sig inte om priser eller sin egen person utan det är andra som höjer henne till skyarna på fel sätt som hon inte är intresserad av själv. Skolstrejken kan man ta som samhällskunskap.

Jag skrev ju även att forskarna varnat för detta men ingen har lyssnat därför är det bra att en ung person gör nåt och att då så många lyssnar är till gagn för oss alla

Tack för dina sista ord ;)

Ha en härlig början på veckan
kram från
Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards