Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Malin wiper - 31 december 2009 23:25

  



                      

Av Malin wiper - 31 december 2009 15:53

  


  


Vi åkte in till Jönköping som jag skrev förut för att skingra tankarna och få lite nyårsstämmning. Först åkte vi till Café Lakatos där vi lät oss frestas  en sista gång före det nya årets inträde. I morgon börjar vägen mot ett smalare och sundare liv för både min man och mig. Vi vill bli som vi var förr innan vi blev sjuka och skall nu hjälpa och stötta varandra. Mitt blodtryck har varit lågt i alla år men nu har undertrycket gått upp och då måste man dra i handbromsen så det inte slutar illa. Min mans socker har gått upp och hans mage får inte bli större.

 

  

 

Det var länge sen jag tog en bild utanför Café Lakatos. Det var faktiskt lite folk där trots att det är nyårsafton. Många kom bara in för att handla godsaker.

 

   

 

   

 

Vi vräkte på med deras dyraste gourmégodsaker såsom en pannacotta som hade ett chokladlock på toppen och en massa frukter och godsaker inuti, den var likasom uppbyggd. Maria Lakatos hade själv gjort pannacottan. Mr T:s bakelse var en hallonsorbé. Behöver jag säga att båda var njutbara smakupplevelser?.

 


Av Malin wiper - 31 december 2009 08:49

 


God morgon till sista dan på året. Bilden ovan har jag fått frånKew Grafik. Hon ger alla sina bloggvänner sin egenhändigt gjorda bild. Tack snälla du... . Vi har sovit gott i natt men jag vaknar med dålig mage och det beror på det vi fick reda på i går. Vi måste skingra tankarna och göra nåt i dag därför åker vi ner till värmen och glädjen på Café Lakatos för att få oss en stund i eftertanke. Det är ju ändå nyårsafton och vi måste uppleva nåt känner vi fast i det lilla. Dom har öppet till 14.00 i dag.

 

   

 

Ute är det så svindlande vackert så jag kan inte få fram det på bild. Träden är så vita och spöklikt vackra att man nästan tappar andan av att titta ut.Vi har en massa sidensvansfåglar i vår rönn och dom är rätt stora. Dom är så många så hela trädet tycks ha fått liv. 

 

                                    

 

Vi har suttit och fikat längre än vanligt och bara pratat och filosoferat och låtit tankarna komma. Mr T hade tänt massor av ljus och det var så härligt och gav sån känsla att jag hade kunnat sitta kvar en timme.

 

   Jag vill önska alla mina bloggvänner och läsare ett Gott Nytt År. Ni är fantastiska och det är så kul att få ha lärt känna er alla. Tack ni andra som läser min blogg fast jag inte vet vilka dom flesta är. Dom ovanliga champagneglasen ovan har jag fått av min syster och svåger när jag fyllde jämna år för flera år sedan. Dom är handmålade av en konstnär dom känner och jag har även fått en vinkaraff till dom 6 glasen. Vi skall skåla i dessa glas vid tolvslaget med hopp om att nästa år blir ett riktigt bra år på alla plan både för oss, familjen, släkt, vänner och er andra som läser min blogg.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards