Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Malin wiper - 2 december 2009 16:13

     

 

Nu har jag packat in julklappen som jag skall ge min man. Vi har inte gett julklappar till oss vuxna i släkten på många år utan bara barnen. Nu är även barnen vuxna så det finns ingen tillväxt än i alla fall. Vi ger en vuxen person julklapp varje år och det är för att hon brukar ge oss en. Eftersom vi nu skall ha folk hemma i jul så är det kul att få en liten julklapp och min man och jag har gett varandra nu dom sista åren men inte så dyra saker. Min son kommer hit och kanske min mans yngre bror. Jag är så nyfiken på vad min man köpt till mig  .

 

  

 

Så här blev min mans paket. Han valde papperet själv till sin julklapp . Jag försöker klippa till lite julpostklänningar men nacken strejkar och jag får ta en sak i sänder. Det är inte säkert det går att sy i detta blanka lite hårda tyg. Skall bli spännande att se om det funkar. Tyget glänser så mycket så jag blir bländad och har svårt att fokusera. Ingen höjdare  skall kolla om jag har nåt jultyg på vinden i morgon annars får jag köpa en bit som åtminstone räcker till klänningen som skall vara pris i gissningstävlingen. Det går i alla fall inte att ha samma tyg i förklädet för då blir personen som vinner denna helt hyptoniserad i jul och det vill jag inte ha på mitt samvete  .

 

  

 

Förr älskade jag att doppa pepparkakor i mjölk. Det fanns ingen hejd kunde äta hur mycket som helst. När jag jobbade så gick jag inte upp i vikt man var igång hela tiden så allt man åt bara förbrändes. Jag kommer inte att baka några pepparkakor. Orkar inte och dessutom så klarar jag inte att kavla längre för axlar och nacke. Jag har ett recept på mjuk pepparkaka som är supergod men den är jobbig att göra för det är så många ingredienser så jag blir helt snurrig . Tur att min man gillar att baka och laga mat. Bäst är om man kan hjälpas åt man är ju två om hemmet. Bara för att man är kvinna så är det inte säkert man är bättre på att göra saker i hemmet eller tycker att det är en höjdare. Nu skall jag inte börja med mitt jämställdhetssnack och trötta ut er .

 

 

       

 

 

 



Av Malin wiper - 2 december 2009 14:08

  

När vi vandrade hemåt så gick vi förbi vår terapiaffär "Knuten" och där hittade jag en jättefin handgjord ängel för 35:- kunde inte motstå att köpa den. Den är ännu finare i verkligheten och ringen på huvudet med stenen framtill gnistrar så fint. Nu står den i köksfönstret mellan blomkrukorna och pryder sin plats. 

 

   

Knutens papperspåsar är helt handgjorda från grunden och sen har dom tryckt fina julmönster på dom.

 

   

När vi var nästan hemma så såg jag en katt utanför ett vackert fönster och den såg ut som gjord av porslin så stilla satt den och myste. Tog flera kort på både långt och nära håll och katten satt still hela tiden  . Jag njuter av små upplevelser nu för tiden och det känns helt enormt.

 

      

Jag blev så glad när jag tog in posten för nu hade filmen jag skickat efter på Discshop kommit. Jag hade inne soundtracket till fimmen "sweet november" på bloggen men kom inte ihåg om jag sett filmen. Nu blir det av och i detta fodral ingår två filmer till men dom har jag redan sett. Fast jag ser nog om en av dom sen ger jag bort dvd:n till nån.

 

Min man passade också på att köpa en film en box med 7 filmer. Han gillar gamla westernfilmer och valde en med John Wayne en gammal skådespelare från förr som var mäkta populär. Det är otroligt billigt att skicka efter på nätet när det gäller filmer och musik.

 

   

Här lite fakta om John Wayne från wikipedia: 

 

John Wayne, eg. Marion Michael Morrison (men urspr. Marion Robert Morrison), född 26 maj1907 i Winterset, Iowa, död 11 juni1979 i Newport Beach, Kalifornien, var en amerikanskskådespelare och regissör.

Han började sin karriär på 1920-talet i stumfilmer, och kom att bli en av de största amerikanska filmstjärnorna från 1940-talet till 1970-talet. Han är främst känd för sina western- och andra världskrigsfilmer, men han medverkade i filmer i alla möjliga genrer, biografier, romantiska komedier, polisfilmer med mera. Han var urtypen för en särskild kärv individualistisk manlighet och har blivit en bestående amerikansk ikon. 

 

 

Av Malin wiper - 2 december 2009 09:18

  


Jag har sökt som en galning på second hand efter nåt ni kan gissa på men jag har inte hittat nåt så nu har jag hittat på en annan grej istället.

 

Ni får gissa på hur många gånger jag har flyttat i mitt liv. Den som kommer närmast vinner en julpostklänning som jag visar upp här så fort den är färdigsydd. Ni har tid på er tills på fredag 4/12 kl 15.00  

 

Jag publicerar en lista efter tävlingen på min flyttväg genom livet.

 


Violinisten Vanessa Mae spelar till filmen "Matrix reloaded mix" efter detta är ni nog helt vakna.Vanessa Mae föddes 1978 i singapore. Hon är internationell uppmärksammad violinist.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards