Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Malin wiper - 24 december 2009 19:09

Kunde inte låta bli att gå in här en stund. Min son sitter med min man vid hans data en stund och dom håller på att fixa med nåt och då passar jag på... . Vi har det toppen och har bara tagit det lugnt och ätit lagomt med mat. Det är en del vi uteslutit och bara ätit sånt vi verkligen tycker om. Kalvsylta och lite annat fick vara.

 

   

I går gick vi ur bilden för vi såg två rådjur och jag hann zooma in så pass att man ser dom. Det är sanslöst vackert ute nu och bara det att få en vit jul piggar upp. Snö har blivit lyxvara och lite exotiskt när man inte får uppleva det så ofta.

 

   

Vi hade en liten julklappsutdelning och Mr T fick agera tomte... . Vi gav varandra lite småsaker. Min son hade varit med sin tjejkompis på ett Tupperwareparty och köpt en julklapp till oss i form av en sillinläggningsburk som man även kan servera sillen i och det var lite finesser som var rätt kul.

 

   

Den är jättefin och användbar. Min man lägger ofta in sill.

 

   

Vi fick även julklapp av min sons tjejkompis Miss M. Rödbetssherry och en burk med chutney. Hon är en hejare på att safta och sylta, dessutom blir det jättegott. Tack Miss M du är toppen.  

 

   

Här sitter vi och öppnar paket. Det blev lite rörigt och det hör ju till.

 

   

Här sitter min man och son för att hugga in på olika sillar och annat.       

 

   

Till efterrätt gjorde jag min svägerska Mrs M:s pannacotta med varm hjortronsylt, det var den godaste pannacottan min son ätit sa han och det var ett bra betyg. Jag håller med honom. Jag lägger ut receptet senare för det var jättelätt att göra.

 

   

Här sitter min son med en av mina gevärständare och skall till att tända ljus när jag fotar honom. Han har en ursnygg skjorta på sig.

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards