Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Malin wiper - 10 december 2009 16:42


http://www.thetam.net/glitter


Naturligtvis slank vi in på vårt stamfik Café Lakatos där det var varmt, mysigt och julligt. Annica var där i dag också och det var jättekul för vi pratades vid en stund. Maria Lakatos gav alla sina stamgäster en kartong med hallontryfflar...  Tack snälla gulliga Maria. Det uppskattades verkligen.

 

  

 

Bilden blev lite suddig. Dessa tryfflar skall vara jättegoda.

 

  

 

Hon hade halva priset på dessa Valrhona kvalitetschoklad så vi köpte två stycken olika. Dessa hade hon med på sin chokladprovning som vi var på för nåt år sedan.

 

  

 

Jag tog cappuccino och en helt fantastisk kaka med chokladbitar i. Den var superfärsk. Hon tar bara hem lite av kakorna så dom är helt nygjorda varje dag.

 

  

 

Tyvärr har nån stulit all julpynt på toaletten så Maria var inte glad. Tänk att bara ta med sig det som är på toan och gå därifrån. Nu går det inte ens att ha en handdesinfektionsflaska stående på offentliga toaletter för dom försvinner direkt.

 

  

 

När man befinner sig på Lakatos så känns det som om man var med i filmen "Love actually" det är en riktig må brafilm som vi ser om varje jul. Här kommer en låt från filmen som jag satt och sjöng i bilen på väg hem från storstan...  

 

  

Filmen är en brittisk komedi från 2003 med idel toppenskådespelare.

 

Klicka här om ni vill läsa mer

Av Malin wiper - 10 december 2009 10:41

  


Nu har jag satt i ett nytt batteri i den stora kylskåpsmagneten  jag köpte på second hand i Bankeryd. Den har massor av låtar och det är bara att välja genom att trycka på olika tangentpar...  Det är en massa gamla låtar såsom:

 

Det var på bali vi mötte varandra

 

You are my sunshine mfl.

 

Hittills har jag upptäckt 5 låtar och jag känner igen alla melodier men kan inte lokalisera titeln på alla.

 

  

 

Det låter inte så illa heller utan tydligt och bra. Alla låtar som man kan lyssna på har jag själv växt upp med och nästan glömt bort tills jag köpte denna fyndmagnet för bara 10:-   

  

 

Här är en av låtarna som finns i dragspelet. Fast i dragspelet är det bara instrumentalt. 

 

Anne Murray är en Kanadensisk sångerska som är född 1945. 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards