Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 april 2023

Optalmica Ögonklinik, mimer, blandade bilder och Willie Nelson

Av Malin wiper - 15 april 2023 08:45

  

Här ser man ingången till Optalmica ögonklinik. Jag var dit i går fredag igen och då för en förberedelse inför operationen. Det var nog en operationssköterska eller läkare som ropade upp mig. Hon tog lite andra bilder än dom gjorde i går på ögonen, nu inför operationen. Sen fick jag sån bra information gällande operationen och fick även ställa frågor. Hon var också supertrevlig och sånt gör mig lugn. Klicka här för att se när jag var dit i torsdags

 

   

Den här broschyren med information före starroperation som dom själva fixat är en av dom bästa jag sett. Den är så pedagogisk och tydlig så man kan inte missförstå nåt. Dessutom lättläst och med större text och vit bakgrund. Lagomt mycket text på varje sida så det var ett nöje att läsa igenom informationen. Först opererar dom det vänstra ögat och en vecka senare det högra. I och med att jag har brytningsfel, är översynt och har ett medfött synfel så trodde hon att jag ändå skulle behöva ha glasögon och inte bara läsglasögon efter operationen. Det gör mig ingenting för jag är så van i och med att jag har haft glasögon sen jag var 40 år. Jag kommer förhoppningsvis att se mycket skarpare så om inget oförutsett inträffar så blir det som en ny värld öppnar sig. 

 

      

Willie Nelson med Blue Eyes Crying In the Rain 

 

Det tog bara ca en halvtimme hos ögonkliniken så jag var färdig redan 09.00 så min man och jag gick en promenad på nästan 6 km. Det var en sån där sval hög luft som jag gillar och inte så mycket folk i farten. Det var dessutom vindstilla 

 

  

Vi gick förbi en vacker entré som såg inbjudenade ut

 

 

Jag blir alltid så nostalgisk när jag ser såna här gamla fina lampor ovanför en entré. Bara att det finns en del kvar fortfarande känns härligt. Kul när lite från min barndom får finnas kvar och då förstår man att det var kvalitet på grejerna. 

 

   

I går så kopplade min man in vår tv och vi blev väldigt glada och överraskade. I detta bostadsbolag mimer får man 16 kanaler som är inbakade i hyran. Dessutom så är bilden knivskarp på tv:n här och det var den inte i förra lägenheten så vi slutade nästan att se på tv. Ändå är hyran lägre i denna lägenhet och nyrenoverad. Fast vi hade ju en extra toalett på förra stället och det saknar vi men man vänjer sig. Nu kan man sätta sig ner och ha lite kanaler att välja mellan. Det ser rörigt ut på bilden för min man har mer att koppla in innan vi kan pynta och hänga upp fler tavlor 

 

 

När vi sen väntade på bussen för att åka hem så finns en restaurang bakom busskuren. Där har dom alltid fullt med blomlådor och nu kändes det väldigt vårigt med dom gula och vita vårblommorna

 

 

På lite närmare håll och det fortsätter runt hörnen längst bort

 

Nu har vi helg igen och vi får se vad dagen har att bjuda på men senare i dag så skall vi fortsätta fixa mer i lägenheten så att vi nån gång blir klara. Vi får se om det blir nån sol i dag men det ser lite grått ut och vi har nu 3 grader varmt. Jag orkar just nu inte skriva om allt elände i världen så jag lägger det på hyllan ett tag  för det påverkar mig så negativt och man går omkring och grubblar. Nu skall vi göra det bästa av helgen och bara njuta. Hoppas ni mina kära besökare har en riktigt fin helg att se fram emot.  

 

     Abraços calorosos de Malin. Det betyder varma kramar från Malin på Portugisiska

 

     

 

        

Chuck Berry & Keith Richards med Nadine. Helt plötsligt dök solen upp så det blir en strålande dag

 

#operation #information #Willie #entré #lampor #tv #blomlådor #Chuck 

 
 
Micke

Micke

15 april 2023 18:37

Blir ju skönt när operationerna är klara, fantastiskt att de kan ordna till sådant.
Mycket elände i världen, det behöver man ju vila sig från ibland kan jag känna.

Ta hand om dig och ha det bäst Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

15 april 2023 19:26

Det skall verkligen bli skönt och långt tillbaka så kunde dom inte byta ut linsen. Jag fick reda på för många år sedan att jag har medfödd starr men att det inte hade behövat bryta ut men det gjorde det

Precis som du säger så måste man vila från elände bruset ibland

Tack snälla Micke. Ha en fin helg och ta hand om dig du också

 
Herbert

Herbert

16 april 2023 09:31

Jag gillar Willie´s sätt att sjunga,låten har ju spelats in av en hel hoper artister..Den första gjordes redan 1946,med Elton Britt..
https://youtu.be/KVhYzPcA24E
Haé Kram

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

16 april 2023 10:23

Jag tycker precis som du. Din länk skall jag kolla.

Ha en toppenfin söndag
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards