Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2023

AT Seven på Café Mosaic i Västerås och filmklipp

Av Malin wiper - 2 april 2023 13:30


 

Vi kom iväg i går till Café Mosaic för att kolla på musikunderhållning med At Seven. Här ser man scenen som är rätt stor och instrumenten som är utplacerade. Det var nästan fullsatt fast vi var en halvtimme tidigare. Huset har varit en Metodistkyrka en gång i tiden. Det är därför det är så rymligt och högt i tak. Vi satt bredvid två trevliga personer som vi pratade med och mannen var med i ett annat band som brukade spela där och även på många andra ställen.

 

                             

Clipart Library

 

Här ser ni hela gänget av musiker som jag samlade ihop för fotografering och dom ställde upp sig så fint. Tre stycken sångerkor som sjöng stämsång så snyggt. Även männen sjöng och spelade på olika instrument och mannen längst fram spelade  på Cajon som är en trumma man sitter på och sen använder händerna till att trumma på. Dom var väldigt skickliga musiker och spelade allt från The Beatles till Uno Svenningson så det var häftig musik i en härlig blandning. Dessutom var dom supertrevliga och dom spelade även munspel 

 

                                 

DanGuitar.se 

        

Detta är det första klippet jag spelade in med At Seven och låten var Blowin' In the wind (Bob Dylan cover). En av mina favoriter. Här presenteras dom av en man innan dom börjar spela. Live är det ännu bättre

 

Klicka här för att se ett annat klipp jag filmade med dom. Också det en Bob dylan låt


 

Här har dom kommit upp på scenen och folk bara njöt, klappade händerna och lät sig roas. Sånt här behövs nu efter flera år med covid, så man har längtat efter live underhållning

 

 

Två av sångerskorna som även spelade på en del annorlunda instrument

 

                                                    

Trumslagaren

 

Den tredje sångerskan med mannen på Cajon

 

         

Här filmade jag dom i låten Under ytan (Uno Svenningsson cover). Älskar att dom har en sån variation i sin reportoar

 

 

Mannen till vänster spelar bas och han till höger akustisk gitarr.

 

 

Här gick jag upp till övervåningen för att fota men det blev inte så bra för blixten hjälpte inte till helt. Man ser ändå hur högt det är och att folk sitter där på sidan och tittar ner

 

Dom var så generösa så dom spelade flera extralåtar för vi som lyssnade ville inte gå hem än. Det gick över tiden men cafépersonalen var så flexibla så dom gick med på detta. Alla var exalterade och helnöjd med den fantastiska underhållningen. Jag var så upptagen med att fota och filma så jag glömde bort att visa vad vi åt. Min man tog en semla och jag en budapestbakelse. Dom har Björklunds kaffe där och det är det godaste. Sen blev vi där så länge så vi tog en påtår med två små chokladtryfflar till

 

        

Här kommer den tredje låten At Seven spelade. Det är Ticket To Ride (The Beatles cover). Jag filmade massor med låtar men det ryms inte mer nu så jag skall göra iordning fler och sätta in längre fram

 

                                                


Clipart Library 

 

Därför gick vi därifrån nöjda och glada

 

 

Min man likaså. Nu ser vi fram emot nästa gång vi skall gå på konsert där och då kanske på kvällen.  

 

 

När vi promenerade till bussen för att åka till centrum så såg vi dom första vårblommorna sticka upp där solen kom åt dom. Vi var trötta men nöjda då vi kom hem så jag tog med mig laptopen till sängen och kollade på en serie som jag har följt alla säsonger av. Den heter Shetland, bra skådespel och spänning. Nu har vi 2 april och solen skiner och vi har 1 grad varmt. Vi var lite sega på morgonen så vi kom inte ut på nån promenad. Hoppas ni har en fin helg så här långt och att ni får en vilsam söndag eller en händelserik. Sköt om er och ha det så bra 

 

                                  Vårhälsning från Malin  

  

 

#Mosaic #Seven #Cajon #scenen #sångerskorna #gitarr #övervåningen #nöjda

 
 
Ingen bild

Syrran

2 april 2023 14:05

Så härligt ni verkar ha haft det! Längtar också till att kunna gå på konsert eller teater, det var så länge sedan nu. Tror den här flytten var helt rätt för er som är så utåtriktade och vill att det ska hända saker. Är så glad för er skull!
Söndagskramar från Syrran

Malin wiper

2 april 2023 14:18

Det var verkligen en härlig upplevelse. Förstår att du/ni också längtar ut på lite musik och teater. Det var länge sen för oss också men nu har vi fler möjligheter

Det känns verkligen helt rätt denna flytt för jag är så rastlös och vill att det skall hända nåt. Men i dag bestämde vi oss för att ta en vilodag med återhämtning

Tack snälls du för din omtanke. Jag är glad för eran skull också och hoppas allt skall flyta på

Söndagskramar tillbaka från Malin

 
Micke

Micke

2 april 2023 16:31

Härligt med musik live, det är väl så det är tänkt egentligen från början men vinyl, cd eller stream fungerar ju det också.
Tackar för detta blogginlägg, toppen ju.

Ha det bäst Malin :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

2 april 2023 18:16

Livemusik är verkligen njutbart

Varsågod! ;)

Ha det bäst själv Micke

 
Ingen bild

Gunilla

2 april 2023 16:52

Så lyckat det blev och som syrran skrev tänkte jag med, att det är perfekt för er med flytten.Ni som verkar vara ute och tycker om när det händer saker och få lite härlig musik till sin semla och bakelse är inte dumt.

Inte mycket händer här hos mig utan väntar på att det skall torka upp så man kan ut och greja och feja fast det blir lugnt det med.

En fin söndag önskas er!
Varma kramar!

Malin wiper

2 april 2023 18:19

Det blev verkligen lyckat Gunilla men i dag är vi trötta så vi tar det lugnt. Det passar oss jättebra att bo här för vi har så närma till alla nöjen och sånt vi vill gå och se. Det fanns mycket i Hallstahammar innan covid också men sen blev det lite tråkigare för oss och även att hyrbilen försvann

Hoppas ni har sol hos er också och lite varmare. Det blir enklare allt då man slipper snö och halka.

Ha en fin söndag du/ni också

Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards