Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 augusti 2022

Av Malin wiper - 31 augusti 2022 17:00

 

 På promenaden i tisdags så såg jag denna Mercury från 1962. Den trevliga bilägaren lät mig ta lite bilder men solen låg lite fel men jag tar med dom ändå. Hela bilen är i orginal så det är inte gjort nåt på utsidan.


          

       

"49 Mercury Blues" Brian Setzer's Riot: Osaka rocka 2016

 


 

Till och med navkapseln är i orginal


 

Jag gillar såna här lampor på gamla bilar som står ut lite


 

Sen åkte mannen iväg med sin läckra bil. Det är inte många veteranbilar man ser nu men det kan nog vara bensinpriset. Dom kanske bara tar ut sin veteranbil då det är Qruising


 

Här vädras det för fullt. Gillar att det finns kvar lite äldre fönster med karaktär


 

En syn jag verkligen gillar för det ger lite nostalgivibbar. Alla har ju inte möjlighet att hänga ut tvätten så  bra som i detta område. 


 

Blir man inte glad, så säg då man ser en läcker groda på en postlåda?. Den stack verkligen ut


 

En sten med blomster framför och sen ser man ett litet katthuvud nedanför


 

Det visade sig vara en solcellslampa


 

Ett knippe med blomster hade hamnat framför en grön tråd

 

       

Wildlife slow filmat av Per-Finn Nielsen. Jättevackert!. Nu skall vi ut och promenera igen för att ta vara på det fina vädret. Ha det toppen denna onsdag och sköt om er

 

                                                  

Clipart Library

 

#Mercury #Brian #lampor #tvätten #groda #solcellslampa #Per-Finn 

Av Malin wiper - 31 augusti 2022 12:00


  

I dag fyller min man år så vi promenerade ner till Gretas vardagsrum & kök där han fick välja en bakelse eller nåt annat.. Solen sken och det var 12 grader varmt på morgonen. Min pappa fyller år samma dag som min man och hade han levt nu så hade han fyllt 98 år. Hade mamma levt så hade hon blivit 99 år. Man blir ju mörkrädd hur fort tiden går

 

            

Min man valde en budapestbakelse som är hans favorit. Grattis älskling! Du min hållbara pärla som förgyllt mitt liv i 31 år

 

                                                              

 

 

Jag själv tog en annorlunda sorts äppelpaj med lite kola ovanpå och även vaniljsås. Den var jättegod

 

 

Mr T fick detta vackra kort från brorsan och hans fru. Det är hon som skapar såna vackra kort och vi har sparat alla som vi fått för dom är så fina och annorlunda. Här blir man lite rörd för en fågelunge sitter mellan sina föräldrar så sött. Sen gillar jag kvisten som smugit sig in så fint nedtill. I kortet låg det skraplotter och han vann 30 kr så vi gick till Direkten och tog en ny som han fick skrapa men sen var det stopp men det blev i alla fall lite spännande. Mr T tackar så mycket för uppvaktningen..  

 

                                                       

Money tree from Clipart Library 

Syrran och svågern ringde Mr T i morse och sjöng så fint och hurrade. Av dom fick han en slant som han skall köpa nåt för. Han tackar så mycket för uppvaktningen.. 


                                                                          

Min man tackar även för grattishälsningarna från hans egen släkt i Piteå  och sin styvson som skrev så fint i ett sms i morse med en kul bild på minions


      

Min man fick önska en låt på sin födelsedag och han valde Eva Cassidy Autumn Leaves. För honom går denna låt direkt in i hans hjärta

 

                       

Clipart Library   

Efter fikat så handlade vi lite och gick hem för att förbereda lunchen. Efter lunchen så skall vi ta en längre promenad för det är så vindstilla och fint nu och 16 grader varmt. En fin onsdag önskar jag er som tittar in till mig

 

#Gretas #budapestbakelse #äppelpaj #kort #syrran #släkt #styvson #Eva 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards