Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 augusti 2022

Av Malin wiper - 21 augusti 2022 10:15


 

Jag har dykt på ännu en skördetröska på en av våra bilturer och här står en traktor med vagn på sidan om för att ta emot skörden


 

Här ser man vad som pågår och jag tog bilderna från en öppen bilruta


   

Sen hade jag turen att få skördetröskan rakt framifrån och där ser man hur skörden åker ner i vagnen. Arbetsfordon är som snygga installationer

 

      

Nu behövs det lite svalkande vattenljud och det blir från en liten minidamm

 

Klicka här för att se en fontän jag fotade i juli när vi var till Köping. Klicka här för att se en fin trägårdsfontän som jag filmade när vi var på grillmiddag hos nyvunna vänner 2020


 

Vi var in en sväng på Läkarmissionens second hand sist vi var ute och åkte, och där såg vi dessa fina stolar som även gick att fälla ihop. Vi är ute efter nya stolar till balkongen för dom andra gick ur tiden nu. Tyvärr så var dom lite för låga för oss och lite skadade i metalldelarna. När vi satt oss ner på dom så blev dom sneda. Det var synd


 

Däremot så hittade jag ett snyckeskrin som var i bra form. Det kostade bara 119 kr och jag har inte haft nåt på länge utan allt är utspritt i en låda och även i glasskrin. Det är inte riktigt min typ av skrin på utsidan men det får duga tills jag kan köpa ett nytt

 

Klicka här för att se hur man kan rengöra smycken

 

  

Så här ser det ut inuti och det blev fullt direkt men allt jag har rymdes inte så jag har en del skrin där resten ligger och sen har jag en hängare för halsband

 

Klicka här för att se två av mina förra smyckeskrin

 

 

I mitten av skrinet finns denna låda där det fanns lite mer plats

 

 

Det är en låda som man kan ta med sig när man reser bort genom att fälla ihop den. Då ryms det både ringar örhängen och några halsband


 

En väggklocka lyste upp på en vägg full med olika väggur. Den såg lite handmålad ut 

 

Jag var så slut av den höga luftfuktigheten i går så det blev ingen grillfest för mig. Har dessutom haft lite problem med magen så min man fick gå dit och ta en grillad korv och fota lite. Tyvärr tog han inte så många bilder så vi får se om jag sätter in dom. Vi sov till 08.30 för vi vaknade flera gånger av värmen. Vi hade velat träffa lite folk och även bjuda hem nån men vi är så rädda i och med att vi blev sjuka och jag vill inte riskera min ögonundersökning som jag skulle ha varit på för flera veckor sen men då blev jag ju sjuk så jag har en ny tid 31 augusti. Vi har 17 grader just nu och i går fick vi lite regn i omgångar. Nu har jag bara att önska er en skön söndag

 

        

Steve Winwood med Blind Faith "Cant find my way home". Jag gillar hans röst och får även lite höstkänslor av klippet. Steve Winwood är en brittisk sångare, gitarrist och hammondorganist

 

#Skördetröska #traktor #minidamm #stolar #smyckeskrin #väggklocka #Steve

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards