Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 augusti 2022

Av Malin wiper - 17 augusti 2022 13:00

 

Hej på er, mina kära besökare. Hoppas ni sovit gott och att ni får en fin onsdag. I går åkte min man iväg med sjuktaxi till Västerås sjukhus käkkirurgin. Allt såg bra ut men han skall få en bettskena i nedre käken som han skall ha på nätterna så inte tungan skaver mot tänderna. Dom har även pratat om detta med att fixa med tänderna men det är så komplicerat i och med att han är strålad på den sidan så då måste dom undersöka bentäthet. Det gör dom bara om inte bettskenan fungerar för käkbenent är lite skörare efter strålningen.

 

                                                      

När han kom hem så frågade jag om han inte fått resultatet på magnetröntgen undersökningen, det hade han inte och jag som kände på mig att han skulle få resultatet i går. Jag hann knappt avlsuta min mening förrens mobilen ringde och det var från röntgen. Det var verkligen ett glädjande besked för allt såg hur bra ut som helst. Dessutom så har min man blivit så väl mottagen under denna tid och det har även jag blivit när jag varit till Västerås sjukhus så man kan inte annat än känna sig trygg. Dom är både vänliga och proffsiga

 

Vi kom upp lite sent i dag men solen skiner och vi skall föröka gå ut och promenera några km, Jag börjar må bättre för jag har ingen hosta på nätterna utan bara lite återkommande rethosta på dagarna men då har jag ju saker att ta till som verkar funka, fast jag är lite hes fortfarande så jag får spara rösten lite. Snuvan är borta och även febern men tröttheten vill inte släppa helt men det går ju över så småningom.  Jag har inte så mycket att komma med just nu så jag tar till det jag tar till bilder från mina mappar som jag inte använt än. 

 

       

Joan Baez med Brothers In arms. Hon har varit min idol sen 1960-talet både vad gäller hennes röst, musik och som rättsaktivist. Jag satt i mitt källarrum med min vinröda gitarr och sjöng hennes låtar och då hade jag en jättefin röst så många trodde jag skulle bli sångerska. Tyvärr så förändrades rösten en del då jag fick ta bort halsmandlarna när jag var 17-år. Jag fick kraft, tröst och energi av hennes fantastiska röst och texterna

 

        

Två minnesbilder på mig i Göteborg från andra delen 1970-talet. Då var det modernt med medaljongtapeter och jag fick välja själv och valden denna röda. Jag hade en vit silkig blus med mönsterinslag och den hade jag köpt på Indiska. Dessutom fanns det hur många lägenheter som helst att välja på. Inte som nu då man får stå i kö i många år.

 

 

Jag hittade denna bild på en cykel jag fotade 2013 då vi bodde i Vaggeryd i Småland. Den var väldigt färgstark och jag har aldrig sett en röd cykelkorg förut.

 

 

Min man har satt in en app som heter Flora Incognita. Man fotar blommor ute och då kommer det fram en bild på vad det är för blomma. Denna gång var det en Renfana. Jag skall också sätta in den appen så man lär sig till en annan gång vad det är för sorts blommor

 

                                    

Allectra.se 

När jag fått undersökt mitt vänstra öga igen och fått min operation så skall vi åka på en nostalgitur till Katrineholm där vi bodde i 8 år. Det är bara 11 mil dit och nu var det nog ca 7 år sedan vi var dit. Vi har även andra ställen vi tänkt bila till så småningom. Allt roligt vi hade tänkt göra blev ju inställt på grund av denna virus, förkylning eller covid. Enligt covidtesterna så var vi negativa men symtomen var detsamma som covid så vad skall man tro?

 

      

Johnny Nash med I can see clearly now. Denna sång kommer att stämma in på vad jag kommer att känna när jag har gått igenom ögonoperationen och sen kan skaffa nya glasögon. Då kommer jag att se bättre och  klart igen. Johnny Nash dog 2020 i en ålder av 80 år

 

               Nu önskar jag er en så fin onsdag som möjligt..  

 

#käkkirurgin #magnetröntgen #cykel #app #Joan #minnesbilder #Renfana #öga #Johnny

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards