Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 augusti 2022

Av Malin wiper - 27 augusti 2022 16:15


 

Jag var inne på vårt Apotek Hjärtat för att fråga om dom hade nåt shampoo för torrt hår och hårbotten. Då tipsade den trevliga kvinnan som hjälpte mig om dessa produkter som heter Daxxin shampoo och balsam. Produkterna är milt parfymerade och dom har en doft som det kändes som jag skulle tåla

 

                                                                     

Clipart Library

Klicka här för att se vad jag hade för shampoo och balsam förut. Det är jättebra men tyvärr så funkar det inte längre på grund av mitt torra hår och hårbotten. Jag har ju en olja jag använder men den sätter jag på då håret är nytvättat och torrt. Sen kan man lägga upp håret eller styla. Klicka här för att se vilken olja jag använder till håret. Den är rätt dyr men räcker mer än ett år men priserna varierar på nätet. Håret blir inte frissigt utan blankt, friskt och fint, passar till tjockt och mellantjockt hår

 

             

Nu har jag testat både shampoo och balsam i daxxinserien. Det kändes väldigt behagligt efter att jag använt båda produkterna. Håret och hårbotten kändes inte så torra som det brukar med andra shampoon och balsam, dessutom blev det glansigt. Shampoot doftade lite men jag kände ingen lukt från balsamet. Om det visar sig att jag inte kan använda shampoot när jag testat det en gång till så kan jag i alla fall använda balsamet som inte luktar nåt. Då får jag ge bort shampoot till min son om han vill ha det

 

Klicka här för att se en annorlunda toalettrullehållare

 

        

Vintage Bathroom design ideas


 

När jag ändå var på Apoteket Hjärtat så köpte jag en ny burk med nattkräm i serien L300. Det märket har jag använt både i nattkräm och färgad hudkräm till dagen i flera år nu och är supernöjd. Det är parfymfritt och nu finns serien för män också. Klicka här för att se en av produkterna för män gällande L300.  


Klicka här för att få lite mer tips gällande smink, hud och hårvård. Klicka här för ännu fler tips

 

                        Hjärtlig lördagshälsning från Malin

 

       

Ett musiktips från min son. Lisa Loeb med Stay. Det är lite prat från början men sen kommer det igång. Jag har aldrig hört henne förut men hon har en jättefin röst. Lisa Loeb är en amerikansk singer-songwriter, musiker, författare och skådespelerska. Hon började sin karriär med låten ovan "från filmen Reality Bites, den första singeln för en artist utan skivkontrakt. 



#Hjärtat #Daxxin #hårbotten #Vintage #L300 #Lisa

 

Av Malin wiper - 27 augusti 2022 09:15


      

Klicka här för att se vart jag hittade bilden ovan


Malin tycker till


Jag känner en olustkänsla då jag läste vad Moderaterna och SD har för planer fast jag är ju inte förvånad. Det jag blir förvånad över är att så många låginkomsttagare röstar på M och SD. Deras planer är ju naturligtvis att sänka A-kassan och försämra sjukförsäkringen ännu mer för då kan dom genomföra skattelättnader och annat för höginkomsttagare. Dessutom är dom klimatförnekare och det bådar inte gott. Kan ni tänka er att jag levt i en tid som ung då man fick 100% i sjukersättning?. Då kunde man vara hemma tills man blev helt frisk och det tjänade samhället på. Dessutom hade man full A-kassa tills man hittade ett nytt arbete. Varför fungerade det då men inte nu?. Sjukdom verkar räknas som brott numera för dom vill även att allvarligt sjuka personer skall ut och jobba efter canceroperationer och andra sjukdomar, det är deras syn på arbetslinjen.

 

                                                   

Clipart Library 

Sen går dom fel väg när det gäller straff för brott i sk utanförskapsområden. Det bästa är att fånga upp barn som mår dåligt och har det svårt så tidigt som möjligt. Det går inte att vänta tills dom är tonåringar. Nu vill dessa partier riva broar också så dom slipper sk bottenskrapet men jag tycker dessa politiker är ett bottenskrap som är helt befriade från empati. Sen finns det många infödda barn som mår dåligt i sina familjer som inte heller får nån hjälp, ingen lyssnar på barnen. Vårdapparaten går på knäna och hinner inte med hur kan det ha blivit så här dåligt på ett antal årtionden?

 

Klicka här för att läsa om en man som arbetar just med att försöka rädda ungdomar från brottslighet. Det måste finnas fler som engagerar sig och att det skjuts pengar till detta. Det skulle ha gjorts för mycket länge sen innan allt eskalerat. Sen skylls allt på invandringen men vi ser ju folk från andra länder som är skötsamma och jobbar varje dag. Det är precis som att svenskar inte begår några brott. Dessutom verkar det inte vara nåt brott när höginkomsttagare flyr undan med sin skatt till andra länder. Vill vi verkligen ha det så här?

 

                                          

Clipart Library 

Mina föräldrars generation var dom sista som fick en rejäl pension. Har man blivit sjuk före pensionen så är man en brottsling och mister många tusenlappar. Jag känner mig helt förvirrad när det gäller att rösta men jag måste ändå ta tag i det och då röstar jag på det minst onda

 

Tack för ordet! 

 

       

Ulf Dageby med låten Barn

 

Nu har solen gått i moln och det har regnat i natt och det behövs verkligen. Vi har inget på agendan så det är rätt trist men jag måste göra allt för att inte smittas av nåt nu när jag äntligen fått en operationstid. Jag har fortfarande besvär med rösten och rethosta som kommer och går. Har fått begränsa mig lite vad gäller att prata i telefon. Nu önskar jag er alla en så fin helg som möjligt. 

 

                                                           

Natur butiken

 

#Moderaterna #sjukförsäkringen #brottslighet #höginkomsttagare #Ulf 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards