Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 augusti 2022

Av Malin wiper - 24 augusti 2022 08:30


 

I går gick jag förbi ett hus som hade en portuppgång där dom hängt blommor ovanför. Det såg så fint ut och ni kan dessutom se mig stå och fota där framför..  


 

Jag gick även förbi Körkortexpress där dom alltid har så fint utanför med sittgrupp och blomma på bordet. Det är en väldigt populär körskola som även utbildar i motorcykelkörning

 

                                                  


Clipart Library 

Klicka här för att se ett klipp där jag filmade deras jultomte utanför butiken julen 2021. Hela 12.994 visningar. Klicka här för att se ett klipp på en annan tomte jag filmade 2017 som fick 42.209 visningar. Den tomten har inte dykt upp i Västerås hamn nåt mer tyvärr

 

      

Här kommer en gammal klassiker med Carl-Gustf Lindstedt som heter Bilskolläraren. 

 

 

Härligt när det bara står en sån här kruka i ett bostadsområde vid en gräsmatta. 

 

   

 

En bild jag tog då vi var till Västerås sist och promenerade vid Mälarens vatten. Där såg vi en segelbåt på väg ut

 

 

En motorbåt på väg ut från Västerås hamn

 

 

Såna här fina träbroar finns det rätt många av på Öster Mälarstrand och dom går vi ofta över på våra promenader där

 

 

Nu känns det som jag står lite stadigare igen så vi har hyrt elbilen några timmar för att få komma ut lite. Det kommer att bli stor sorg efter elbilen som vi nu hyrt i över två år. Allt blir mer komplicerat när man skall hyra bilen från Västerås genom Move About. Vi kommer att måsta planera på ett annat sätt och även sätta upp oss längre i förväg i och med att det hyrs ut mer där i storstan. Vi kommer då att hyra bilen mer sällan men när vi hyr så blir det minst en helg. Vi har bara 9 grader på morgonen men solen skiner. Ha nu en skön onsdag och sköt om er.

 

        

Alex Whalen med låten House of the rising sun. Det är en The Animals cover. Denna version gav mig gåshud på både armar och axlar så häftigt och vilken röst han har



#portuppgång #Körkortexpress #Carl-Gustaf #segelbåt #motorbåt #elbilen #Alex

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards