Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 augusti 2022

Av Malin wiper - 20 augusti 2022 10:15


 

Här kommer lite fler bilder från sist vi hyrde elbilen. Vi pormenerade mellan husen på Öster Mälarstrand och man ser fler cyklar på balkonger numera i och med stöldrisken. Här en röd cykel som fyller upp en hel balkong


 

Ytterligare en cykel på balkong men en vit. Där rymdes även ett bord och två sittplatser


 

Inne i Västerås på en stor cykelplats så satt det en blombukett i en cykelkorg. Det såg ut som sidenblommor

 

        

Lopifit - A Treadmill On Wheels. Det var några år sedan jag såg en sån första gången på Youtube och hade inte haft nåt emot att ha en sån själv. Tyvärr hade dom inte än kommit till Sverige då och dom kostade så mycket så jag hade aldrig haft råd. Dessutom hade vi inte plats med en sån hemma för ute kan man inte lämna nåt. Hade önskat att såna kommit ut mina sista arbetsår då jag arbetade skift i ett manligt yrke. Då hade man råd att både resa lite, ligga på hotell lite överallt men mest var vi till Stockholm, gå på teater, musicaler, se stora delar av Sverige i husvagn mm. Då vi bodde i Katrineholm så var det nära till Stockholm och det var inte lika rörigt som numera. Man kunde bo billigt på ett bra hotell en helg så det fanns alltid lite extra erbjudanden. 

 

                                   

 

Framför ett genombrutet stålstaket satt en plastpåse knuten från Hemköp i närheten. Vet inte om nån glömt den eller om nån lämnat skräp i påsen för på bänken nedanför stod ett paket med Ice Tea. 


 

Vi promenerade ner till Mälarens vatten också men solen låg på så jag fick bara några få bilder. En motorbåt på väg in till båthamnen


 

En and kom simmande i det gröna vattnet som var fullt av alger och det luktade jätteilla och ruttet


 

En vit napp med ett långt band låg på en stubbe. 


 

Jag promenerade in på en innegård där dom hade utemöbler i form av dessa stolar och bord och även lite bänkar utspridda. Det fanns även fler bord och stolar en bit från denna utegrupp


 

En röd segelbåt låg så stilla i det blanka lugna vattnet. Än har det inte börjat regnat fast det är sanslöst hög luftfuktighet. Hoppas nu att det inte kommer regn mellan 14-17 för då har Hyresgästföreningen grillfest för oss medlemmar. Dom har inte haft nån sen 2019 så det vore trist om det fick ställas in. Dom har ju ordnat med så mycket för både barn och vuxna

 

 

Nu håller jag tummarna för att grillfesten går att genomföra. Nu har vi lördag igen och man får försöka känna lite helgkänsla trots tristessen som ligger över oss nu efter allt som blivit så förändrat på några år. Det är lika bra att göra det bästa av denna situation. Ha en njutningsfull eller vilsam lördag kära ni.

 

       

Louise Hoffsten med Only the dead fisk follow the stream 

 

                                                     


                                                                                Clipart Library 

 

Gårdagens käftsmäll:

 

Klicka här för att läsa om SD:s syn på städjobb och att använda det på barn i avskräckande syfte. Dom är verkligen sadister och har avslöjat sig många gånger så jag förstår inte att så många  kan gå på deras politik. Än om det är svårt att rösta i och med att allt är så uselt nu men då gäller det att rösta på det minst dåliga. Det finns så mycket att skriva om detta och mycket mer så det kokar inom mig men jag orkar inte just nu.


#elbilen #balkong #Lopifit #plastpåse #motorbåt #and #alger #napp #utemöbler #segelbåt #grillfest #Louise #städjobb 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards