Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2022

Mercury från 1962, Brian Setzer, promenadbilder och Wildlife slow

Av Malin wiper - 31 augusti 2022 17:00

 

 På promenaden i tisdags så såg jag denna Mercury från 1962. Den trevliga bilägaren lät mig ta lite bilder men solen låg lite fel men jag tar med dom ändå. Hela bilen är i orginal så det är inte gjort nåt på utsidan.


          

       

"49 Mercury Blues" Brian Setzer's Riot: Osaka rocka 2016

 


 

Till och med navkapseln är i orginal


 

Jag gillar såna här lampor på gamla bilar som står ut lite


 

Sen åkte mannen iväg med sin läckra bil. Det är inte många veteranbilar man ser nu men det kan nog vara bensinpriset. Dom kanske bara tar ut sin veteranbil då det är Qruising


 

Här vädras det för fullt. Gillar att det finns kvar lite äldre fönster med karaktär


 

En syn jag verkligen gillar för det ger lite nostalgivibbar. Alla har ju inte möjlighet att hänga ut tvätten så  bra som i detta område. 


 

Blir man inte glad, så säg då man ser en läcker groda på en postlåda?. Den stack verkligen ut


 

En sten med blomster framför och sen ser man ett litet katthuvud nedanför


 

Det visade sig vara en solcellslampa


 

Ett knippe med blomster hade hamnat framför en grön tråd

 

       

Wildlife slow filmat av Per-Finn Nielsen. Jättevackert!. Nu skall vi ut och promenera igen för att ta vara på det fina vädret. Ha det toppen denna onsdag och sköt om er

 

                                                  

Clipart Library

 

#Mercury #Brian #lampor #tvätten #groda #solcellslampa #Per-Finn 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

31 augusti 2022 18:52

En kul solcellslampa i form av en katt! :)
Tvätt på tork ute är alltid så fint att se. Älskar när tvätten fladdrar för vinden. Numera har jag en tvättställning som inte få fladdra till alltför mycket för då flyger den sin kos men det var en gång...
Ni bor i Veteranbilarnas Mecka, helt säkert.
Och jag håller med dig om att det är något speciellt med fönster av lite äldre modell, sådana man kan öppna som man ska öppna fönster.
Trevlig fortsättning på onsdagen!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

1 september 2022 07:44

Den var jättefin och kul. Har inte sett nån sån förut. Det är verkligen som du skriver ang tvätt. Ja men då har du i alla fall tvätt utomhus och bara det är en syn är fin. Det är härligt att bo i veteranbilarnas mecca ;). Ja du man får en speciell känsla av gamla fönster och speciellt då dom är öppna för vädring

Ha nu en skön torsdag
Kram!

 
Veiken

Veiken

2 september 2022 08:55

Tänk att det fortfarande finns bilar från -62 helt i original. Fint!
Jag försöker hänga tvätten ute, men på en tvättställning, tvätten luktar lika gott där, men visst är det nostalgi på när allt hänger på en tvättlina!
Gammaldags fönster i ny tappning är verkligen snyggt!mSaknar bara dom små handtagen som fanns.
Solcelllslampor är bra, lyser upp och sparar energi!
Hoppas du får en superfredag!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

2 september 2022 09:12

Det känns verkligen nostalgi men det är fint även på tvättställning. Bara att få se tvätten fladdra lite i vinden.

Det är kul när gammalt och nytt kan mötas. Verkligen bra med solcellslampor så det går lite framåt i alla fall

Tack snälla du. Jag hoppas du får en superfredag också

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards