Öppen Ridå

Alla inlägg under april 2022

Av Malin wiper - 15 april 2022 12:45


  

I går hade vi både regn och grått så det var rätt tomt i centrum och det är man ovan med. I dag har vi sol och nu vid lunch är det uppe i 8 grader varmt

 

 

Jag såg en fiskmås som stod och spejade ut från en betongpelare. Nu har fiskmåsarna kommit tillbaka men förra året var det nån/några som tydligen tog död på dom flesta och även dom som låg och ruvade på sina ägg. Annars brukar jag kunna fota dom och även deras måsungar

 

Klicka här för att se lite fler fiskmåsar jag fotat dom sista åren. Klicka här för att se lite fler fiskmåsar

 

                                                                     

  

Dom kommer med våren

 

 

Den 8 maj 2019 en häckande fiskmås i vårt bostadsområde på ett garage med plåttak. Efter 2020 då dom blev borttagna så har man inte sett några häckande fiskmåsar där mer

 

Vi såg en fjäril i dag och det bådar gott. Klicka här för att se ett klipp med fjärilar i slow motion

 

 

Jag/vi har fått ett fantastist snyggt och häftigt påskkort från Pisan. Hon tillverkar sina kort själv och har många strängar på sin lyra. Kreativiteten flödar för henne och vi har varit bloggvänner långt före 2009 då jag startade denna blogg. Jag har bloggat sen 2004 men då på två andra bloggplatser. Då hette mina bloggar Tredje Akten.

 

     

Wouter Kellerman och Lamine Sonko  for world peace med Winds of Samsara. Så vackert, poetiskt och behjärtansvärt. Wouter Kellerman är också en sån artist som är mån om sina fans och svarar på kommentarer. Jag prenumererar på hans Youtubekanal.  

 

  

Hon har även pyntat inuti med både ägg och fin text. Sen har hon en vacker handstil. Tusen tack snälla du. 

 

                    

Clipart Library 

  

Det blev ändå lite påskmat i går på skärtorsdag. Vi åt min mans inlagda sill, hans gravade lax och lite tillbehör. Påsk light kan man säga. Vi drack varsin öl av märket Corona Extra med 3,5 i alkoholhalt. Den ölen är jättegod och håller sin kvalitet

 

Corona är ett ljust lageröl som produceras av Mexikos största exportbryggeri, Grupo Modelo. Klicka här för att läsa mer

 

  

Så här ser flaskan ut och det är ett ljusare öl. Jag gillar även mörkare öl men inte när humlesmaken ta över helt. Det finns en öl som heter Stockholm och den är lite mörkare men fantastiskt fint bryggd.. 

 

                     


Flasköppnare i form av en gitarr från Llaveros 

 

Så här ser flaskorna ut då det gäller Stockholm alkoholfria lager. Den vi köpte på Matpiraten i april 2021 är Festival beer Stockholm. Sen dess har jag inte fått tag på den i vanliga butiker. Den har lite chokladig smak och när man dricker den så mynnar den ut med en lagomt stark humle på tungspetsen och sen försvinner och kvar är en behaglig ölsmak med ett stänk choklad

 

Vi har nu varit ute på en 4 km lång promenad men det är så  vackert väder så det blir minst en till. Hoppas ni har en härlig påskhelg att se fram emot. När jag växte upp så var allt stängt på långfredagarna så den kallades för den längsta dagen på året. Numera sen länge är nästan allt öppet. Då kunde man inte ens gå ut och roa sig men nu har ju både pubar och restauranger öppet. Njut i nuet för man vet inte vad framtiden har att bjuda på


                                      


       

Jerry Williams med Kansas City. Min väninna Lena i Göteborg talade om att Jerry föddes 15 april 1942. Då vill jag uppmärksamma honom för det känns så overkligt att han inte finns längre och han var en tidlös musiker och sångare med en egen stil.


#Fiskmås #påskkort #Wouter #sill #öl #Jerry

Av Malin wiper - 14 april 2022 12:00


 

På promenaden i går såg jag denna gatuskylt som stack ut lite. Rosenfinksvägen vilket fint gatunamn. Nu spanar jag efter skyltar som sticker ut. Jag bodde några år på ett ställe i Göteborg och där hette gatan "Ögontröstgatan" och där blev jag verkligen tröstad i det fina landshövdingehuset. Jag bodde längst upp i en vindsvåning och det var litet men hur mysigt som helst. I vår förra längenhet i Vaggeryd så hette gatan "Korpgatan" och det gillar jag också

 

                                         


När jag upptäckte denna stora sten en bit in i skogen från gångbanan så frös jag till is. Den är formad som en krigshjälm och jag blev påmind om all grymhet som händer inte långt bort från oss. Fantiserade om hur allt började när kriget startade. Putin kanske var uttråkad i och med att han har både makt och obegränsat med pengar. Då vill han krydda sitt liv med att starta ett krig och sitter där som en datorspelare med sina levande pjäser och känner ingen som helst ånger när han låter andra mörda oskyldiga människor och det kan liknas med att sparka på en grankotte för honom. En tanke bara

 

       

Eagles med Hole In the world


 

En tupp gjord av plåt och ståltråd stod på delikatessdisken hos ICA Matkassen. Den används för att ha citroner och 


 

Utanför på en blomställning såg jag dessa fina påskliljor med varsin hare som dekoration


   

Här lite fint utanför Åsby Floristen

 

 

I dag gick vi förbi Åsby Floristen igen och då passar man ju på att fota. Vi skall inte köpa några balkongväxter än utan vänta nån eller några veckor. Sen skall vi bara ha våra 3 vita krukor på väggen och två balkonglådor istället för som vi brukade 4 st balkonglådor. Vi kommer ändå inte kunna sitta där så mycket i och med att nån eller några hänger ut tvätt på balkongerna fulla med sköljmedel av värsta sorten. Full med kemikalier som förstör både för människor och miljö. När vi flyttade hit för över 5 år sedan så hade vi 3 år utan såna lukter och kunde sitta där varje dag

 

 

Vi tog en fika på Gretas Vardagsrum & Kök i dag innan vi tog vår promenad. Vi valde en grillad smörgås med avokado, philadelphiaost, ruccola och chiliflakes. till detta en rhode islandssås och en sallade med tomat, gurka och lite grönt. Det är en jättegod smörgås

 

                            

Silverklubben 

           

En bild på en av tjejerna i Cafét. Alla var påskklädda på ett personligt vis och jättefina

 

Jag gick ut på balkongen och in i vårt kallförråd när vi kom hem men jag vände om för det var ingen idé att leta efter dom få påsksakerna vi har för bara 4 dagar. Vi bestämde oss för att inte pynta nåt utan låta påsken bara vandra förbi och stilla försvinna. Vi skall ju ändå njuta lite på lördag då vi hämtar upp min mans bror och både fikar och åker omkring lite med elbilen

 

 

Förra året den 14 april var redan våra balkonglådor utsatta för det var mycket mer vårigt då. Det skall bli varmt och skönt från och med i morgon har dom lovat så jag hoppas ni mina besökare får en både Glad och njutningsfull Påsk

 

                         

   

Detta är en av våra få påsksaker som vi haft i rätt många år nu

 

         

Här kommer en favorit i repris med John Taylor och låten Birds In the sky. Jag prenumererar på hans Youtubekanal. Jag har skrivit kommentarer hos honom och han svarar alltid och är väldigt ödmjuk och fin mot sina fans. poetiskt, sorgligt, vackert och tankeväckande 

 

                     

Clipart Library 


#gatuskylt #sten #Eagles #tupp #Matkassen #påskliljor #Floristen #Gretas #Smörgås #John

Av Malin wiper - 13 april 2022 13:15

   

Vi gick igenom centrum innan vi promenerade på lite andra ställen i morse. På Hammartorget stod denna stora blomkruka med påskris i. Det uppskattas verkligen att dom använt tyg till fjädrarna för annars får hönsen lida när dom rycker ut fjädrar ur deras kroppar. Det ser ändå ut som riktiga fjädrar.


 

Även på buskarna i mitten av varje bänkplats har dom satt tygfjädrar.  

                      

   

Jag såg en jättefin katt som jag zoomade in. 

 

 

På nästa bild så kom tungan ut

 

  

I ett träd såg jag en ringduva och jag fick ta rätt många bilder innan det blev en visningsbar

 

        

Julian Lennon med Imagine for Global Citizen's stand up for Ukraina. Julian Lennon är son till John Lennon (The Beatles 

                        

   

En elmoped dök upp framför mig. Här en bild före innan jag tagit bort det gröna i bakgrunden

 

 

Så här blev bilden efter att jag tagit bort det gröna i bakgrunden. Jag har lärt mig det i photoshop och det är min man som utbildat mig. Han lär ut så bra så man kan inte missförstå

 

 

En blå välskött cykel som är en klassiker 

    

En bild från 13 april 2021. Då var det varmare än det är nu och man såg lite fler vårblommor

 

Promenaden blev 4,75 km men det är så skönt och vindstilla ute så det blir ytterligare en promenad. Jag är bättre i magen i dag men min man fick avbryta promenaden efter 2 km i och med att hans mage satt igång. Då började vi tänka mer på vad vi fått i oss. Till slut gissade vi att det var spetskålen som vi ätit i några dar till maten. Det har gått bra förut men då har vi inte ätit den flera dagar i rad. Då var detta mysterium löst. Det känns så skönt att vi bestämde oss för att åka ut på lördag för annars blir det för tråkigt i påsk.

 

      

Onedotzero info film. Den är från min sons arbetsplats och han har skapat det mesta i detta klipp. Den är suveränt bra gjord och jag är en stolt moder. Nu önskar jag er en härlig onsdag så här före påsk

 

 

 

#Hammartorget #påskris #bänkplats #katt #ringduva #Julian #elmoped #Onedotzero

Av Malin wiper - 12 april 2022 15:00


 

Sist vi var till Västerås med elbilen så tog vi som vanligt en fika på Bread & Sweets By Jennie. Min man valde en blåbärspaj med vaniljsås. Jag har också testat den för ett tag sen och både Mr T och jag tycker den är superb och såsen man får i den lilla fina flaskan är makalöst god och gifter sig suveränt bra till pajen


Klicka här för att komma in på ett inlägg från 3 april

 

                                                 

Clipart Library

 

Min man bestämde sig för att ringla såsen över pajen och det såg makalöst gott ut

 

       

Fats Domino med Blueberry Hill. Den passar bra in när det gäller blåbärspajen 

               

Jag kände för Jennies vinnarbakelse som hon vann Årets Konditor med 2007. Jag fick ingen bra bild på den så jag tog en bild från ett tidigare tillfälle men då var fjädrarna vita men nu var dom rosa. Fast dom smakar ju lika underbart goda ändå och allt på  deras bakverk går att äta. 


   

Detta är en pecankolapaj som jag försökt fota många gånger men misslyckats. Nu fick jag en bild som i alla fall var visningsbar. Den har vi inte testat än men den ser verkligen frestande ut där den står och visar upp sin skönhet


 

Nu har dom fått till fint påskgodis i form av både tuppar, hönor och annat. Det är svårt att fota genom en påse så jag fick bara med denna bild. Det fanns även en annan sort som var gul och såg jätteläcker ut

 

                               

Clipart Library

 

Punchrulle i olika påskfäger. Det ligger 4 st i varje påse


 

En snygg glaserad påsktårta med text. Synd att man bor några mil ifrån för annars hade man kunnat köpa med sig en tårta då man får besök.


 

Denna är en av alla deras höjdartårtor och den är marängtäckt och sen har dom bränt lite med en flamma. Dom skapar tårtor, bakelser mm som man inte sett förut


  

Prinsesstårtor brukar ju vara släta i sin marsipan men dom har ett läckert mönster utanpå och då får den ju ett annat och eget uttryck


          

Freddie Mercury & Montserrat Caballé med How can I go on. Freddie sjunger först i början och har ju en fantastisk röst som han kunde töja på. Sen kommer Montserrat in på mitten av låten och stämmer in med sin starka röst och då mynnar det ut i ett crescendo som ger gåshud. Klicka här för att höra låten Barchelona som blivit en ännu större hit med dom båda

 

                                              

Clipart Library

Allt tog sån tid i dag i och med min hårtoning så vi bestämde oss för att ta en innedag och städa undan lite hemma. Vi gjorde även rent under diskbänken där det alltid blir lite rörigt. Vi bestämde oss även för att träffa min mans bror på påskafton. Vi hyr elbilen så vi kan träffas i Västerås för att både fika och åka runt lite. Vi har ju nyss träffat min son som låg över en natt hos oss. men det var ett tag sen vi träffade min mans bror. Ha nu en njutningsfull dag mina kära besökare

 

#Bread #elbilen #blåbärspaj #Fats #vinnarbakelse #pecankolapaj #Freddie #Montserrat #

Av Malin wiper - 12 april 2022 11:45


 

Hej på er! Hoppas ni har det bra, och vädret ser fint ut inför påsken. Här blir det vardag som vanligt än om vi kanske äter lite mat som passar in till påsken. Det blir nog sill, ägg och lite annat. Jag fick såna besvär med magen i går och mådde illa så jag tror jag fick i mig nåt jag inte tålde. I dag är det lite bättre sen jag vilade och tog både novalucol, tog samarin och även en Omeparazol


 

En bänk och ett bord som längtar efter sällskap och det dröjer nog inte länge nu. Det går ju att sitta ute om man sitter på underlägg. Kommer ihåg då mina föräldrar hade sommarstuga i Stöde och man var ute på Stödesjön både sommar och vinter. Bara man var varmt klädd så kunde man sitta ute och både fika och grilla korv. Ibland åkte bilar ut på isen, det var även pimpeltävlingar, små tivolin och korvförsäljning ute på isen.

 

                                                

Clipart Library 

Det fanns  mer nöjen förr där det inte kostade så mycket och även gratisnöjen. Jag saknar musiken på gatorna som vi haft i många årtionden. Även före corona så hade den börjat tystna. Sista gången jag såg sånt var på Erikslunds shoppingcenter övervåningen. En kille och en tjej spelade och sjöng men folk bara gick förbi. Förut stannade folk till och stod och lyssnade men nu är det bråttomt och shopping är det stora nöjet. Det märks att vi har ett mer stressat samhälle och lite av det beror nog på vår uppkopplade tillvaro. 

 

Klicka här för att se vad Svensson skrev 2009 ang detta

 

      

Jag filmade detta evenemang 30 december 2017 och gruppen heter Paloma och spelade på Erikslunds Shoppingcenter.

 

1970-talet var ett bra årtionde då det hände mycket på gator och torg. Även inne i Nordstan i Göteborg så fanns det gatumusikanter och en del gick på musikskola. Lasse Kronér har jag sett många gånger i Nordstan i Göteborg för jag bodde i Göteborg då. Där spelade han med sina kompisar, sjöng och spexade. Det var alltid mycket folk runt dom så dom var mäkta populära. Sen blev Lasse upptäckt och fick egna tv program. Det kom många mexikanare som spelade panflöjt och sålde lite saker på gatan mfl. Nu är det tydligen förbjudet att spela på Göteborgs gator och säkert i andra städer också. Det har blivit kallt och tyst. Nu har jag spårat ur lite för jag hade inte tänkt skriva om detta för det har jag nog gjort många gånger förut


 

Riktigt så här mycket snö är det inte nu och solen ligger på och vi har just nu 6 grader varmt


 

Sist vi var ute med elbilen så åkte vi förbi en lekpark som hade liknande färger som husen i Lillhamra. Man kommer hela tiden att täka på Ahlgrens Bilar när man ser dessa fäger


 

En kvarlämnad leksak i en park


 

Här ser man lite fler leksaker som lämnats kvar i en lekpark. Lekparken var full av leksaker både i sandlådan och runtomkring. Det fanns inte på kartan när jag var barn att lämna nåt kvar ute


 

Jag försökte fota en katt som sprang förbi oss på en gata. Till slut fick jag en bild där katten tittade fram under en bil


 

En frostig handske låg framför oss på en trottoar. Undrar hur många jag sett om jag skulle ha räknat dom alla


 

Den här lilla babytofflan såg för söt ut där den låg på trottoaren. Den har nog tappats från en barnvagn och sånt är förståeligt


 

Det har blivit lite mindre av skräp den sista tiden men ibland dyker det upp nåt som detta Chees ballz som låg lite inkilat i snön


 

Avslutar med ett fint lusthus som jag spanade in på ett ställe där det stod så idylliskt. När jag sitter här och skrivet detta inlägg så väntar jag på att håret skall bli torrt för det är nytonat. Däför lär vi komma ut rätt sent på vår promenad i dag. Detta inlägg är ett hopkok av bilder som inte kommit med förut.

 

      

Jack Broadbent  är en gatumusikant som sen blev känd. Han är suveränt bra på att spela blues på sin gitarr och han är även songwriter. Detta klipp är från Amsterdam 2016 så i vissa länder finns gatumusiken kvar. Jag har haft honom inne i min blogg ett antal gånger genom åren

 

                                                         


Clipart Library 

Klicka här för att se en annan gatumusikant i Mariefred 2011. Han heter Anders Flanderz One Man Band. Vi hinner inte ut på promenaden före lunchen men vad gör det när solen fortsätter att lysa och locka. Hoppas ni har en fin tisdag att se fram emot. Ta hand om er

 

#vädret #bänk #Paloma #gatumusikanter #lekpark #katt #handske #lusthus #Jack #Anders

Av Malin wiper - 11 april 2022 14:00



 

På min promenad så gick jag in på Håkans Hembageri för att köpa matbröd, rågbullar som tagit slut. Det var helt underbart väder som sen blev 7 grader varmt och strålande solsken och vindstilla. Promenaden blev 3,5 km men jag skall ut på ytterligare en promenad efter lunchen 


Klicka här för att se ett inlägg från 2020. Klicka här för att se ett inlägg från 2019


 

Nu är det lite påskpyntat utanför dörringången till bageriet. Klicka här för att komma in på ett annat inlägg från Håkans, Klicka här för att se när jag fotade semlor där i mars

 

                                        

                 

Här ser ni Nina som tagit över efter dom förra ägarna och hon är precis som dom andra jättetrevlig och proffsig. Jag vill passa på att tacka dom förra ägarna för den tid som varit. Ni har gjort ett bra jobb och tack för att jag fått fota så mycket hos er under dom åren vi bott här. Jag önskar er lycka till i fortsättningen med det ni går vidare med. 


Lycka till även till Nina som tar över.

 

                                                      

Clipart Library 

 

Jag lånade en bild från deras facebook där nya ägaren Nina tipsar


 

Såna här rågbullar köpte jag plus två andra bröd och då kom jag upp till 10 st och då får man allt för 80 kr. Vi bruka även köpa deras goda siktkakor men dom var slut nu


 

Detta var en mäktig wienertlängd


 

Dom hade dessa dammsugare som var randiga i lite påskiga färger

 

       

Jerry Lee Lewis med Easter Parade


 

Detta är jättefina påskpraliner som är i 6-pack och kostar 149 kr

 

Prinsessbakelser med ägghalvor som topping  

            

 

En svart ståtlig tupp i plåt stod där mellan påsarna med kakor och påskmarsipan


 

Flera påsar med påskgodis med tuppar och höns. Dom såg både goda och roliga ut


 

Vid kassan stod detta stora halva påskägg som var fullt av godis. Det är till för kunderna men jag var tvungen att tacka nej till en bit. Jag är så rädd att få tillbaka sockerberoendet. Jag kan äta nån bakelse eller nån muffins el annat nån gång men viss godis triggar igång mig så jag fick avstå men tack ändå

 

  Nu hoppas jag er dag flyter på och att ni har möjlighet att njuta lite av solen också. Det lockar verkligen att gå ut på flera promenader och så blir det. Sköt om er och ha det toppen

 

     

Paul McCartney med klassikern Yesterday. Den var den första låten jag hörde med The Beatles

 

Mr T berättar:

 

Idag var jag på återbesök och kontroll av min opererade tunga och omgivande vävnader. Västerås sjukhus har helt underbar personal. Min läkare tittade först inne i munnen innan hon kände med fingertopparna på halsen. Hon gjorde verkligen en noggrann undersökning över hela halsen med fingertopparna.  Sen sprutade hon in en sammandragande och bedövande vätska i vänster näsborre. En kombinerad kamera och lampa fördes in med en millimetertjock kabel genom näsan och ner i halsen. Hon ville se om strålningen åstadkommit några skador. Hals och näsa såg tydligen helt perfekt ut.
 
            animated-easter-line-image-0007                
Det är bara att vara tacksam över. Hon gjorde också en ultraljudundersökning på halsen för att kolla hur lymfkörtlarna såg ut och konstaterade att allt såg bra ut. Jag har fått lite problem att säga R och S eftersom tungspetsen svänger kraftigt till vänster. Hon bestämde sig för att remittera till logopeden så att jag eventuellt kan få hjälp där. Även tandläkaren skulle kontaktas för att putsa tänderna på insidan så att inte tungan får sår. Jag känner mig alltid fantastiskt väl omhändertagen när jag är på Västerås sjukhus. Nu dröjer det 3 månader innan jag får nästa kontroll. Är så glad att allt gått så bra och att canceroperationen på tungan lyckats. Jag önskar er alla en jättehäftig vårdag med bara varma vindar

 

 

#Håkans #Nina #rågbullar #dammsugare #Jerry #tupp #Paul #sjukhus

Av Malin wiper - 11 april 2022 08:30




                             

Clipart Library

I dag tidigt på morgonen åkte min man med sjuktaxi till Västerås sjukhus. Han skulle till Öron, näsa, hals det var dags för nästa kontroll efter hans tungcancer. Jag hoppas det ser bra ut för han mår bra förutom att det är lite besvärligt att prata fullt ut. Tungan är helt sned och han har även fått lite fel på smaksinnet för sånt som smakade gott förut gör det inte nu. När detta inlägg kommer in så är jag ute på en fotopromenad  för vädret är lika fint i dag. Solen var framme rätt tidigt och vi hade bara 1 minusgrad på morgonen. 

 

                    

 

Jag önskade att jag inte kollade nyheterna direkt då jag vaknade. Detta krig är fasansfullt precis som andra krig men här har dom tagit ett steg längre och bombar både vanliga sjuhus och barnsjukhus. Grymheten är totalt och det bara fortsätter och blir Putin trängd och inte har nåt att förlora så kanske han trycker på den hemska knappen för han och många andra diktatorer är helt känslokalla. I Frankrike har dom att välja på pest eller kolera då det gäller valet. Vart har alla demokrater tagit vägen?, nu verkar det vara en högerextremistisk våg över en stor del av världen. Läste att lågavlönade röstar på Marie L Pen utan att ha tagit reda på nåt och vet inget om hennes pappa Jean-Marie Le Pen. All upplysning finns ju på både Wikipedia och andra sajter. Hur aningslös får man vara?

 

                     

 

I sverige har vi ju SD och det känns skrämmande att dom fått så många anhängare i och med sitt hat till massor av saker. Tror verkligen en lågavlönad att dom bryr sig om denna grupp, Nej! det gör dom inte och dessutom har det visat sig i kommuner där dom fått makt att det blivit mycket sämre för sk vanligt folk. Många har därför flyttat därifrån Dom är emot homosexuella, dom är rasister, dom vill inte att kvinnor skall ha nån makt, är emot abort mm. Kommer dom till makten så får vi tysta arbetsplatser med sämre arbetsvillkor och facket går i graven.

 

                                                      

Vi har ju redan Amazon där dom som arbetar i deras fabrikerna är som slavar med usla arbetsvillkor, bestraffningar, inga matraster utan ett rasande tempo tills dom faller ihop och blir utslängda. Ändå handlar folk hos dom på nätet för det är billigt, inget konsekvenstänk. Tyvärr har det redan eskalerat vad gäller skyddsnät för arbetslösa och sjuka. Det kommer att bli sju resor värre om SD kommer till makten. Har det glömts bort vad som hände under andra världskriget med nazism?, det verkar som historen upprepar sig och det tas inte reda på fakta. Jag som är uppvxen i en tid där man hade både fungerande fack och sjukförsälring på 100% har svårt att ta in allt detta som försämrats dom sista årtiondena. 

 

      

Mikael Wiehe med Valet. Den låten säger mycket. Ha nu en fin början på veckan mina kära besökare.

 

                                                  

 

#sjuktaxi #cancer #krig #hat #arbetsvillkor #Mikael

Av Malin wiper - 10 april 2022 11:45


 

Jag har fått ett problem när det gäller hårtoning. Jag har använt mig av Lóreal Paris i rätt många år nu men dom färger jag haft har gått ur sortimentet. Färgen ovan som jag använt i flera år heter 8304 Sunny Honey. Det har även funnits ytterligare en färg som passat mitt hår men den är också borta. Nu finns det ca 6-7 blonda färger som är nästan vita och sen kommer mörka färger så det finns inget för mig. Jag har sökt bland andra märken men där är det likadant. Ändå så har dom färger jag använt varit så populära så dom har tagit slut fort. Jag har inte råd att gå till frissan och tona håret för det kostar ca 1500 kr varje gång.

 

 

Caramel Blonde 834 har också gått ur sortimentet. Det gör att det inte finns en enda lite ljusare rödblond färg

 

 

Jag hittade till slut denna färg hos vårt eget ICA Matkassen men den är väldigt röd men vad gör man?. Jag har försökt en gång att blanda ut en färg och då blev jag råttfärgad och fick gå akut till frissan. Jag blir tvungen att använda den ovan så jag kommer att bli väldigt röd i håret. Jag kan ju sluta tona och låta det gråa växa ut men jag känner inte för det.

 

                                                    

Clipart Library
 

Sen såg jag på nätet att Luxplus hade kvar av 8304 Sunny Honey så jag skickade efter 2 paket. Sen kom då paketet och det visade sig att dom skickat fel färg som ni ser ovan. Den är 801 Satynowi blond och den har inget rött i sig alls och är jätteljus och den passar absolut inte mig. Inte nog med det utan dom hade skickat paketet till Surahammar istället för Hallstahammar. Vi fick hyra elbilen för att åka dit och hämta paketet. Sen kontaktade vi Luxplus 2 gånger men ingen hörde av sig så vi beställer inget mer där. 

 

                               

Nu undrar jag om nån av er som besöker min blogg vill ha toningen ovan 801 Satynowi blond?. Ni får dom båda paketen gratis. Om ingen vill ha dom så lämnar jag in dom på second hand

 

 

 

Jag kollade vidare på google i dag och till slut hittade jag en sida som heter Parfym.se som hade just min färg 8304 Sunny Honey. Det var rätt dyrt där men om man köper 3 paket så slipper man frakten. Skönt att det ordnade sig till slut. 

 

      

Fröken Elvis med Prykopaten. Min väninna Lena var och såg dom live i onsdags. I dag skall hon ringa mig och tala om vad hon tyckte om föreställningen. Hon bor ju i Göteborg där dom spelade då. Fröken Elvis är ett svenskt tjejband som framför Elvislåtar tolkade på svenska. 

 

 

Detta är ett mineralpuder, löspuder som jag använt i några år. Märket är apolosyphy mineral powder och färgen 02 och den brukar jag köpa på vårt Apoteket Hjärtat. Nu var helt plötsligt den färgen helt slut och det fanns bara mörkare färger och i varmare toner. Det verkar som allt jag använt har restnoterats men den kommer tydligen tillbaka så småningom. Alla Apoteken Hjärtat hade slut på den.

 

 

Jag blev till slut tvungen att välja en annan sort tills vidare. Det blev IDUN minerals men det är mycket dyrare men eftersom jag hade helt slut med puder så köpte jag det ändå. 

 

                                                 

 

För ett tag sen köpte jag en ny sminkborste som är suveränt bra för puder och den är supermjuk och fördelar pudret så bra. Den köpte jag hos vårt Apoteket Hjärtat och den finns bland apolosophy sminket. Den kostar 99 kr. Jag är jättenöjd och personalen på vårt Apoteket hjärtat är så hjälpsamma och proffisga så jag är glad att vi har ett sånt bra apotek här.  

 

 

Vi tog oss en promenad i dag på förmiddagen och nu känns det som vår än om mycket av snön ligger kvar. Det är 5 grader varmt, soligt och nästan vindstilla. Det var helt underbart men det blev bara 3 km för jag hade lite samtal att ringa. Vi går ut igen efter lunchen och då minst 4 km. Hoppas ni mina besökare har lika fint väder att njuta av. Ha det bra och sköt om er

 

      

Nu behöver vi livas upp lite med en rolig klassiker. Det är Galenskaparna som får stå för denna. Den heter min bror och jag och polisen. Min väninna Lena har sett Galenskaparna och After Shave livet i Göteborg ett antal gånger. Hon säger att folk håller på att skratta ihjäl sig och det är ju ännu roligare live 

 

#Luxplus #Loréal #Fröken #IDUN #sminkborste #Hjärtat #Galenskaparn

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards