Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2022

Håkans Hembageri, Jerry Lee Lewis, Paul McCartney och hälsouppdatering

Av Malin wiper - 11 april 2022 14:00



 

På min promenad så gick jag in på Håkans Hembageri för att köpa matbröd, rågbullar som tagit slut. Det var helt underbart väder som sen blev 7 grader varmt och strålande solsken och vindstilla. Promenaden blev 3,5 km men jag skall ut på ytterligare en promenad efter lunchen 


Klicka här för att se ett inlägg från 2020. Klicka här för att se ett inlägg från 2019


 

Nu är det lite påskpyntat utanför dörringången till bageriet. Klicka här för att komma in på ett annat inlägg från Håkans, Klicka här för att se när jag fotade semlor där i mars

 

                                        

                 

Här ser ni Nina som tagit över efter dom förra ägarna och hon är precis som dom andra jättetrevlig och proffsig. Jag vill passa på att tacka dom förra ägarna för den tid som varit. Ni har gjort ett bra jobb och tack för att jag fått fota så mycket hos er under dom åren vi bott här. Jag önskar er lycka till i fortsättningen med det ni går vidare med. 


Lycka till även till Nina som tar över.

 

                                                      

Clipart Library 

 

Jag lånade en bild från deras facebook där nya ägaren Nina tipsar


 

Såna här rågbullar köpte jag plus två andra bröd och då kom jag upp till 10 st och då får man allt för 80 kr. Vi bruka även köpa deras goda siktkakor men dom var slut nu


 

Detta var en mäktig wienertlängd


 

Dom hade dessa dammsugare som var randiga i lite påskiga färger

 

       

Jerry Lee Lewis med Easter Parade


 

Detta är jättefina påskpraliner som är i 6-pack och kostar 149 kr

 

Prinsessbakelser med ägghalvor som topping  

            

 

En svart ståtlig tupp i plåt stod där mellan påsarna med kakor och påskmarsipan


 

Flera påsar med påskgodis med tuppar och höns. Dom såg både goda och roliga ut


 

Vid kassan stod detta stora halva påskägg som var fullt av godis. Det är till för kunderna men jag var tvungen att tacka nej till en bit. Jag är så rädd att få tillbaka sockerberoendet. Jag kan äta nån bakelse eller nån muffins el annat nån gång men viss godis triggar igång mig så jag fick avstå men tack ändå

 

  Nu hoppas jag er dag flyter på och att ni har möjlighet att njuta lite av solen också. Det lockar verkligen att gå ut på flera promenader och så blir det. Sköt om er och ha det toppen

 

     

Paul McCartney med klassikern Yesterday. Den var den första låten jag hörde med The Beatles

 

Mr T berättar:

 

Idag var jag på återbesök och kontroll av min opererade tunga och omgivande vävnader. Västerås sjukhus har helt underbar personal. Min läkare tittade först inne i munnen innan hon kände med fingertopparna på halsen. Hon gjorde verkligen en noggrann undersökning över hela halsen med fingertopparna.  Sen sprutade hon in en sammandragande och bedövande vätska i vänster näsborre. En kombinerad kamera och lampa fördes in med en millimetertjock kabel genom näsan och ner i halsen. Hon ville se om strålningen åstadkommit några skador. Hals och näsa såg tydligen helt perfekt ut.
 
            animated-easter-line-image-0007                
Det är bara att vara tacksam över. Hon gjorde också en ultraljudundersökning på halsen för att kolla hur lymfkörtlarna såg ut och konstaterade att allt såg bra ut. Jag har fått lite problem att säga R och S eftersom tungspetsen svänger kraftigt till vänster. Hon bestämde sig för att remittera till logopeden så att jag eventuellt kan få hjälp där. Även tandläkaren skulle kontaktas för att putsa tänderna på insidan så att inte tungan får sår. Jag känner mig alltid fantastiskt väl omhändertagen när jag är på Västerås sjukhus. Nu dröjer det 3 månader innan jag får nästa kontroll. Är så glad att allt gått så bra och att canceroperationen på tungan lyckats. Jag önskar er alla en jättehäftig vårdag med bara varma vindar

 

 

#Håkans #Nina #rågbullar #dammsugare #Jerry #tupp #Paul #sjukhus

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

11 april 2022 19:54

Grattis till att hälsokontrollen visade sig vara så positiv. Toppen!
Grattis också till den nya innehavaren av bageriet. Härliga brödbilder, hur många som helst.
<3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 april 2022 22:04

Min man hälsar och tackar dig för omtanken. Hon som tar över har arbetat där länge innan så det blir säkert jättebra

Ha en fin kväll
kram

 
Pisan

Pisan

14 april 2022 14:39

Vilka godsaker du visar upp! Jag sitter här och dreglar nästan :-D Finska grisar är gott, har ni inte prövat det så gör det.
Grattis Mr T! Vad härligt att allt ser bra ut, det är ju helt underbart ♥ Bra att du fått sån fin hjälp. Nu önskar jag er en riktigt härlig påsk! Kramisar från mig! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 april 2022 20:27

Ja du det finns många frestelser :). Jag har aldrig hört talas om Finska grisar men det låter väldigt roligt :). Tack för tipset det skall jag kollas upp.

Det känns verkligen hoppfullt att det ser så bra ut för Mr T,

Glad Påsk från oss båda till dig och fin familj

Varm påskkram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards