Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 april 2022

Stilmark damkläder, väskor, nostalgiklipp och Nils and Bianca

Av Malin wiper - 22 april 2022 09:15


 

Vi var in till vår fina butik Stilmark i går. Min man skulle titta på en keps och jag letade äve efter nåt klädplagg. Jeansjackor har kommit tillbaka stort. Den på bilden är en riktig klassiker som jag själv haft. Jag har haft många olika jenasjackor och även jenansblusar och skjortor genom åren. Dom har ett brett sortiment så dom har en del jeans att välja mellan också både långa och lite kortare inför sommaren

 

                                                            

Clipart Library

 

Solhattar har dom även tått in en del och dom är jättesnygga men jag själv passar inte i såna tyvärr. Jag är ju ingen soldyrkare heller så det var många år sedan jag var på en badstrand men när vi bodde i Vaggeryd så åkte vi ut till små badstränder innan det var full sommar. Vi hade med oss fika och bord och stolar och satt där och tittade ut över vattnet. Vi håller på att leta upp såna ställen här nu så vi kan göra samma sak


            

En tidsresa tillbaka till 1929 där en modefotografering håller rum. En förbättrad tyst svartvit film, nu u ultra HD-färg med ljud. Otroligt att det går att förbättra kvaligen på en så gammal film. Det är kul att många filmer restaureras nu så dom går att titta på.

 

       

Klickbilder på lite fler kläder mm. Klicka på bilderna så blir dom större


 

Här håller min man upp en top och Torbjörn håller i  ett par byxor under topen

 

Klicka här för att se när jag skrev om Stilmark damkläder sist


 

Så här ser byxorna ut upp till med knytband


 

Detta är korta byxor som dom har i svart, blått, beigt och vitt. Dom är väldigt populära och kostar bara 199 kr fortfarande. Jag har själv ett par svarta, ett par blå och ett par gröna. 


Klicka här för att se rörelse i mångfald

 

   

En soft shell jacka


 

Stilmark har nu även väskor till försäljning. Det hade dom inte när vi hade Expo Skor här och dom saknar jag verkligen. Här en häftig väska i större modell


                                                               

Clipart Library

 

Sen har dom flera modeller av väskor med detta mönster som är retro. Både min mamma och jag har haft väskor som haft detta mönster så det är verkligen en revival i år


 

Här en ny uppdaterad variant med flätat mönster


   

Det finns även axelväskor med detta mönster men i lite mer uppdaterad form


 

Nu har dom även såna där kortsockar men med lösare resår och i Bmbu Viskos och dom kommer från Millers. För 3 par får man betala 99 kr. Jag köpte en förpackning och det blev svarta


 

Denna cericfärgade tröja har jag gått och kollat in några gånger hos Stilmark. Den är i en tunn silkig behaglig kvalitet men den satt inte så snyggt förra gången jag provade den. Nu har jag gått ner några kilon så den satt perfekt men jag har många kilon kvar men det får gå sakta. Jag hade tur för den var nedsatt i pris från 399 kr till 200 kr

 

                                                        


 

Jag köpte även denna top som var svår att fota och det blåste så på balkongen. Jag fick med överdelen men den är lite mer grön än vad man ser men jag passade jättebra i den och den  hade bara en liten ärm och är i en tunn stretch. Jag skall även ha den under tunna blusar och hoodie. Den kostade 249 kr 

 

                                            

Clipart Library

      

Nils och Bianca Lindylicious 2022. Dom är ett helt fantastiskt danspar som jag haft med förut i min blogg. Klicka här för att läsa om paret

 

Nu är det fredag igen och vi är på väg ut på en promenad. När jag skriver detta så har vi 6 grader varmt men det blir säkert varmare fram på dan för i går var det tvågradigt. Nu händer det inget särskilt förrens i slutet av månaden så det är bara att lunka på som vanligt. Ha nu en skön fredag kära ni som tittar in

 

Fortsättning följer med herrkläder.......................................

 

#Stilmark #jeansjackor #solhattar #tidsresa #byxor #väskor #kortsockar #tröja #top #Nils #Bianca                

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

22 april 2022 09:58

Du fick till det på bra sätt, fyndade helt enkelt.
Jag tror att du skulle passa hur bra som helst i solhatt för övrigt. Din ansiktsform är som skapt för hattar :).
Så kul att jeansjackorna är på väg tillbaka. Jag gillar dem och kan gott tänka mig en sådan.
Ha en fin fredag Malin!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

22 april 2022 11:09

Kul att du tycker det. Konstigt nog så passar jag bäst i mössor som är som dom där 1970-talskepsarna som var lite vida på sidorna. Jag ser ut som ett ägg i vissa hattar och kepsar. Fast en del solhattar passar jag i men mer jag gillar mer lite tuffare modeller. Det kanske dyker upp nåt så småningom

Håller med dig om detta med jenasjackor. Jag vill också ha en ;)

Ha en fin fredagskväll själv Karin

Kram

 
Ingen bild

Gunilla

22 april 2022 11:34

Så mycket snyggt det finns i den butiken. Har en jeanskavaj som jag gillar och det är snyggt med det klassiska jackorna.
Byxorna för 199kr var så snygga och väskorna med, ja allt var snyggt.Kul när man kan fynda och en härlig glad färg.
Har fullt upp med att oroa mig så det tar tid att få ro och sitta men nu så har det vänt så det känns så bra igen och jag kan lägga oron på hyllan.
Hen fin fredag och helg!
Kram!

Malin wiper

22 april 2022 12:14

Dom har verkligen mycket att välja på och bra kvalitet till rimliga priser. Det finns ju även dyrare såsom fina skräddade kostymer och annat.

Vad kul att du har en jeanskavaj, så snyggt. Jag hade sparat lite jeanskläder och annat i ett förråd då vi bodde i Katrineholm men allt blev stulet och vi gick back än om vi hade försäkring.

Jag skall köpa nåt jeansplagg för jag är ju inte lika smal som jag var då. Vi försöker handla så mycket som möjligt i vårt samhälle för vi vill ha kvar våra butiker som är unika.

Så skönt att allt ordnat sig så du/ni kan slappna av lite. Vet hur det känns när man går igenom nåt jobbigt.

Tack för att du tittade in gulliga du

Ha en härlig fredag och helg
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Han som äger bilen träffade vi och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp ve...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards