Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 mars 2022

Stilmark damkläder, väskor, blusar Paul Mauriat och Eva Cassidy

Av Malin wiper - 10 mars 2022 17:15

 

Jag fotade även lite på damavdelningen hos Stilmark häromdan. Sen sko och väskbutiken Expo Skor la ner så har Stilmark börjat sälja väskor också. Det tycker jag är toppen än om jag själv sällan köper väskor nu då jag mest använder kameraväska. Trist att vi inte har nån skobutik här längre

 

                                   

En väskkrok från Tuppreklam. Inte alls dum att ha med sig när man är på café eller restaurang. Man hänger den på bordet och sen väskan under. 


 

Fast en sån här klassiker skulle man inte säga nej till. Dessa har kommit tillbaka i modet och jag växte själv upp med såna väskor och mamma har också haft en.

 

                                                                                    

Clipart Library

 

Här en lite mindre axelremsväska i samma framsida och på prislappen står det 699 kr så dom är inte så billiga. Egentligen är det bättre att ha få saker men med kvalitet som håller


 

Några vinröda och beige väskor på en hylla


 

En topp i lite diskret mönster och i beige toner


 

Här ser man vårens färg 1960-tals blå och det finns även i gul färg som synes på vänster sida   

 

      

Paul Mauriat med L'amour est bleu. Klicka här för att höra orginalet     

 

 

Västar i två färger och lite toppar 


 

Denna finns även i blått och bakom hänger en klassisk jeansjacka


 

En blus som ser ut som ett konstverk där färgerna likt en akvarell har fått flyta ut


 

Jag köpte denna blus hos dom för den satt så bra och jag gillar den blå färgen. Den har resår nertill och den är v-ringad och det passar jag bäst i. Även kragblusar men båtringat ser inte så snyggt ut på mig.              


 

Så här ser den ut upptill. Den är både blå, ljusare blå, svart och grön


 

Denna blus köpte jag hos dom i december 2021 och jag köpte en likadan till men i rosa och grönt. Klicka här för att se det inlägget. Den är lite lik den jag köpte nu men ändå inte

 

Klicka här för att se vad jag skrev om herrkläder för nån dag sedan

 

      

Eva Cassidy med Blue Eyes Crying In the Rain. Med detta önskar jag er en en skön kväll

 

                                                           

Clipart Library  

 

#Stilmark #väskor #topp #Paul #blå #Eva

 
 
Ingen bild

Gunilla

11 mars 2022 10:49

Nu när ljuset kommit åter så vill man ha något nytt och din blå blus du köpt var fin och somrig.Den väskan med det vita fram skulle passa mig och lite större än den jag har så mobilen skulle trivas bättre i den.
Solen skiner så i dag blir det en promenad men endast en kilometer och sedan vänder jag.
Man måste ta till sig det trevliga och inte deppa utan försöka leva så gott man kan.
Ha en fin fredag och helg!
Kram!


Malin wiper

11 mars 2022 11:43

Jag är förtjust i just den blåfärgen och sån tur att det finns mycket i den färgen i vår och sommar. Ja du den väskan var fin och som du säger så ryms det lite i den.

Här skiner solen också och vi kom hem nyss från en promenad på 6 km. Att gå 1 km är bättre än ingenting. Som du säger så måste man fortsätta att leva och göra det man brukar. Jag försöker undvika nyheterna nu och kollar bara en gång/dag

Ha en fin fredag och helg själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards