Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 april 2022

Morotens Dag, regn, Marty Stuart och BeTriton

Av Malin wiper - 4 april 2022 16:00


 

I dag när vi gick ut på vår promenad så regnade det. Tack och lov så var det vindstilla och några grader varmt. Det var ovanligt lite med folk i centrum men det berodde nog på både vädret och att det är måndag. 

 

                                          

Blomster Torpet 

 

Vi gick in på Håkans Hembageri för min man hade fått slut på rågbitar. Jag äter bara fullkornskex med banan eller leverpastej på när jag fikar hemma. Min mage mår bäst på detta för jag har så länge jag kan minnas haft en problemmage. Nu har jag börjat lära mig vad jag skall undvika och då har det blivit mycket bättre. Jag försökte igen att ta lite bilder på bakverk men det funkar inte igenom glaset. Det blir reflexer och inte så tydligt som man vill ha det

 

                                 

 

Där hade dom en skylt ovanpå bröddisken som berättade att det är Morotens Dag i dag. Det finns en dag för allt numera. Morötter är en grönsak vi äter väldigt ofta och då kokar vi den i mindre bitar med andra grönsaker och även potatisbitar. Även spetskål som är mycket mildare för magen än den vanliga vitkålen. 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg och få ett recept på morotsbiffar 

 

 

Ibland blandar vi även in såna här små squash som vi köper hos Hallstahammars Livs. Dom är jättegoda. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2020

 

 

Vi skivar dom tunnt med en mandolin och sen lägger man i squashskivorna när det är 12 minuter kvar av 25 min för potatis och morötter. Palsternackan lägger man i då det är 14 minuter kvar. Strimlad spetskål lägger man i då det är 12 minuter kvar. Det blir en härlig blandning och nyttig 

 

Klicka här för att se en mandolin som vi fick av min son 2020 och den har vi verkligen använt mycket.   

 

      

Marty Stuart spelar här ett solo på en mandolin. Så det är även ett musikinstrument. Marty Stuart är en amerikansk country- och bluegrassesångare, låtskrivare och musiker. Han har varit aktiv sedan 1968. Stuart turnerade först med Lester Flatt och sedan i Johnny Cashs roadband innan han började arbeta som soloartist i början av 1980-talet. Stuart är också medlem i Grand Ole Opry och Country Music Hall of Fame 

 

                                     

Ibanez Mandolin

 

Fotade en lite äldre cykel som hade karaktär där den stod mot en vägg. Dom vanliga cyklarna hänger kvar än fast vi fått så många andra varianter

 

       

Ett klipp som min son mejlade över till mig. Ett nytt sätt att färdas och ha med sig allt man behöver. Då har man allt i ett med både båt cykel och boende, fast i det lilla formatet. Den går under nament BeTriton

 

Det blev bara en promenad på 3 km i dag för vi blev lite lata och tar nya tag i morgon. Jag har städat några lådor i sovrumsbyrån där jag stökat till det och även har en massa saker som inte skall vara där. Jag har inte så mycket mer att komma med och orkar inte skriva om allt elände just nu så jag önskar er en fortsatt fin dag

 

                                                          

Clipart Library 

 

#regnade #Morotens #squash #cykel #Marty #BeTriton 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards