Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2022

Dan Reed, promenad, dinosaurie, tändare

Av Malin wiper - 6 mars 2022 13:45


 

I dag hade vi tänkt gå ner till den närmaste slussen men det blåste så mycket och jag var barhuvad. Vi promenerade istället mellan husen bakom rondellen och det höga röda huset på bilden. Det blev en promenad på 4 km men vi skall promenera ut en gång till på eftermiddagen. Först har jag två telefonsamtal att ringa efter lunchen. Jag har lite dålig enérginivå just nu så jag har inte så mycket att skriva om men det brukar ordna sig till slut. Det är så skönt att kunna slappna av efter ögonoperationen och det är inte mycket rött i ögat nu så det håller på att sakta försvinna. Jag skall använda ögondroppar rätt länge ändå och om en månad så blir jag kollad igen. Då vet jag om jag kan sluta med ögondropparna

 

 

Här tittar jag fram bakom ett träd och vinkar till er. Jag har tappat lite i kondition i och med att jag inte kunde promenera på ett antal dagar efter op. Nu börjar jag sakta komma tillbaka till rätt läge. 

 

 

På en gård vi gick förbi så har dom en dinosaurie som utsmyckning. Den har jag fotat några gånger förut också. Klicka här för att se när jag fotade den 2020. Klicka här för att se en tändare från min samling i form av en drake

 

   

Nu råkar jag ha en tändare i form av en Dinousar i min tändarsamling. Den har jag haft i många år nu och den blir kvar så länge jag lever. Jag har aldrig sett nån liknande förut så det är kul och den står som på ett museum inhägnad av kedjor. Den är 21,5 cm lång och 12,5 cm bred

 

        

Här har jag spelat in ett klipp på hur tändaren fungerar. Man drar bak ena benet så börjar den leva om och en gåslåga kommer ut. Tyvärr så var gasen slut så man ser ingen låga på klippet men det är en jättehäftig effekt. 

 

                           

Clipart Library   

Den är svår att få fin på bild för den glänser så mycket. Jag önskade att jag kom ihåg vart jag köpt den men jag tror det var på en tobaksbutik i Jönköping.

 

 

En minnesbild på mig och Dan Reed. Min man och jag såg honom och hans band på John Bauer Hotel i Jönköping 2010, tänk vad tiden går. Det var ett riktigt hålligång och folk dansade och hade kul. Härligt minne som sitter kvar. Klicka här för att se ett av inläggen jag skrev då

 

   

Dan Reed är en amerikansk sångare och gitarrist, mest känd som medlem i rockbandet Dan Reed Network. Under 80 och 90-talet turnerade Dan med Network och nådde framgångar, bland annat med låten Rainbow Child som 1989 blev en hit på radio i USA och många europeiska länder. Under större delen av 90-talet och 00-talet levde han med munkar i Indien innan han 2009 återvände till musiken som soloartist

 

        

Dan Reed med Closer 

 

 

Så här såg hans autograf ut. Han var så otroligt fin mot sina fans och hade stort tålamod. Även hans band var toppekillar och musiker. 

 

                    


Appelboom 

Det kom så mycket emellan i dag så jag visste inte om jag hade hunnit med att skriva nåt inlägg. När man inte har nåt att skriva om så får man ta till lite bilder som legat ett tag och även minnen. Tur att vi har solsken ute så man får vara lite glad i alla fall trots allt elände ute i världen. Nu lever man verkligen i nuet för man vet inte hur allt skall sluta. Nu vill jag ändå önska er en skön och mysig söndag. Sköt om er mina fina besökare

 

#promenerade #träd #dinosaurie #Dan #autograf

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

6 mars 2022 19:21

Kan det varit säfvers tobak kanske? Dom brukade ha roliga tändare förr i tiden innan det blev olagligt. Köpte bla en tändare formad som gitarr till svågern som är/var gitarrist.

Malin wiper

6 mars 2022 20:12

Jag känner igen namnet så det stämmer nog. Tack för att du talade om detta för mig. Kul att du fick tag på en sån häftig och passande tändare där. Jag har också haft en gitarrtändare men hittar den inte.

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

Gunilla

7 mars 2022 10:43

God måndag!
Vilka fina minnen du har att minnas. Kan tro att se allt live är något helt annat.Det blir en helt annan puls och stämningen därtill och fin autograf fick du.
Din tändare var verkligen cool som de unga uttrycker sig.
Ni skall väl ut på promenad, hoppas solen skiner på er då.
Nu skall jag ta mig en kaffetår och en kaka som blev av att jag bakade.
Ha en en fin dag och må så gott!
Kram!



Malin wiper

7 mars 2022 10:59

Ja du numera skulle man kunna skriva en bok om sitt liv. Det skulle bli både glädje, dramatik mm. Underhållning live är njutbart och man kommer nära musiken och artisterna. Som du säger så är autografen jättefin.

Jag använder ofta ordet cool själv trots åldern ;). Vi kommer ju från en häftig generation där vi varit stilbildare

Vi har varit ute på en promenad och sen blir det lunch och ytterligare en promenad. Hoppas allt är väl med dig och din familj

Nu blev jag sugen på att komma hem till dig på en kopp kaffe och en nybakad kaka ;)

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards