Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 november 2020

Julkula, Pitcher's pub, Dionne Warwick, scenen, galenskap och Ebbot Lundberg

Av Malin wiper - 16 november 2020 13:00

 

I går när vi hyrde elbilen så åkte vi först till Västerås centrum och som ni ser så regnade det och gjorde så hela tiden. Denna parkeringsplats är i vanliga fall så smockfull så resten måste parkera inne i ett parkeringshus i närheten. Vi passade på att gå i stan och kolla runt för på söndagar numera så är det så ekande tomt. Vi såg kanske 5 personer på den tiden vi gick där. På vardagar och lördagar har vi slutat helt att gå omkring i Västerås. 

 

 

På ett ställe i Västerås centrum så har dom ställt upp denna stora julkula som man dessutom kan sitta inne i.

 

               animated-star-image-0137          animated-star-image-0137          animated-star-image-0137          animated-star-image-0137          animated-star-image-0137          animated-star-image-0137          animated-star-image-0137          animated-star-image-0137

 

 

Så här tomt var det och till vänster ser ni en skylt där det står Pitcher's. Det är en pub vi har besökt några gånger genom dom 3,5 år vi bott här. När vi har träffat min mans bror så har vi gått in där ibland och tagit oss en öl och lite tilltugg. Det saknar jag jättemycket för det blev en guldkant på tillvaron. 

 

                             


Kapsylöppnare verktyg från Bluebox 

Klicka här för att se när vi var dit i april 2019. Klicka här för att se när vi var dit i augusti 2019. Klicka här för att se när vi var till Bishops Arms i april 2018. Vi hade som roligast dom två första åren vi bodde här i Västmanland. Klicka här för att se när vi var till Bierkeller och tog oss en öl 2019

 

 

Regnet det bara öser ner. 

 

     

Nu passar det bra med Raindrops keep falling on my head med Dionne Warwick. Jag hade en vinyl Lp skiva med bland annat denna låten på och jag måste kolla sen om jag har den kvar. Hon är en amerikansk sångerska. Hon har framförallt samarbetat med kompositörena och producenterna Burt Bacharach och Hal David.

 

 

Den här scenen har inte haft nåt besök på länge så jag bad min man ställa sig där för fotografering. Det började långt före corona att dö ut detta med gatumusik och det känns trist. 

 

 

Får jag vara med på ett hörn också?..

 

 

Vi gick mellan äldre hus på kullerstensgator upp och ner i den folktomma staden. Vi fick i alla fall lite motion och det var jätteskönt i luften än om grått och trist

 

 

Kvarglömt på en gräsmatta

 

 

Avslutar detta inlägg med en bild min man tog. Resten av dan skall vi fortsätta städa skåp inne i köket. Nu är städskåp, överskåp och lite annat klart så vi har inte mycket kvar i köket. Det kanske blir ytterligare en promenad i dag. Vi träffade vår vän Kristina ute i centrum och det är alltid roligt att prata med henne. Nu önskar jag er en så fin början på veckan som möjligt i dessa tider..

 

                        

 

Det dör 900 personer om dan i USA men Trump har aldrig gått ut offentligt och beklagat detta. Tänk så många som mist sina anhöriga, sån stor sorg överallt. Hur kan detta få hålla på för det är som en tvålopera av det obehagligaste slaget och det blir bara värre och värre. Jag saknar ord för detta för jag får inte in det i min skalle. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag orkar inte 

 

     

Ebbot Lundberg & The Indigo Children. Upplyftande, festligt och gåshudsvarning

 

#Julkula #Pub #Regnet #Dionne #Scenen #Kullerstensgator #Sorg #Ebbot

 
 
Amisa

Amisa

16 november 2020 20:51

Nej, Trump har ju tvärtom uppmanat folk att komma på hans massmöten vilket sannolikt bidragit till en ökad smittspridning. Det är så svårt att förstå hur hans anhängare kan tro att han bryr sig om dom. Jag tror han bara bryr sig om sin egen makt och rikedom och inte någon annan. Narcissister brukar inte ens ha förmåga att visa kärlek till sin egen familj, utan lämnar ofta ett helt slagfält av människospillror efter sig.

Det var fint med dom gamla husen i Västerås!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

16 november 2020 22:08

Bra skrivet av dig mitt i prick hur det ligger till.

Det är många fina gamla kvarter kvar i Västerås och det känns härligt

Ha en fin kväll
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards