Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 oktober 2018

Av Malin wiper - 24 oktober 2018 15:30


     
Jag hittade en bild på min externa hårddisk på vår första Suzuki Wagon R+ som var gul, vi kallade den för "Gulan". Den köpte vi helt ny och den hade kanske hållit än om inte en grävling hade sprungit ut framför vår bil utanför Gislaved. På bilden befann vi oss  på ett vandrarhem utanför Ängelholm. Vi hade semester och åkte omkring i Skåne och tog även en tur till Danmark. 

 

    

Minnesbild på en kråka jag fotade 2016 vid Vätterstranden i Jönköping

 

     

Här passar det med låten Flickan och kråkan som man i vanliga fall hör med Mikael Wiehe men här sjungs den av Timbuktu . Jag hade velat ha in en liveversion man alla hade sämre ljudupptagning än denna

 

 

I går kände vi för att äta tunnpannkakor för det var så länge sen. 

 

                                        


Panayiotides

 

 

Min man gillar att lägga sylten på och sen rulla ihop. Det smakade bra men jag mår inte så bra av mjölet i pannkakor så nästa gång skall vi göra bananplättar istället. Klicka här för recept. Vi skall försöka hitta mer nyttiga alternativ. Vi skall försöka hitta en bra plättpanna. Dom pannkakor vi har ätit på Åsby Hem & Trädgård har min mage mått bättre av en dom vi stekte. 


Klicka här för att se vilken sylt vi hade till pannkakan. Klicka här för att komma in på en sida med recept på bananplättar som fått 4+ i betyg av 5 möjliga

 

                                           


Lyckasmedmat 

 

  

I går mådde jag mycket bättre men i dag har jag fått lite förhöjd feber igen och har ingen kraft alls. Vi försökte åka ut men det funkade inte så vi åkte hem direkt. Även knät är sämre nu då jag tagit bort tejpningen efter 1 vecka. Det börade klia så jag hoppas jag blir tejpad igen i morgon då jag skall till Fysioterapeuten. Jag har inte orkat sitta vid datorn mer än några korta stunder och nyss ringde min ungdomsväninna Anki så vi talades vid en stund. 

 

Jag kommer tillbaka till bloggen så fort jag mår lite bättre. Ha det nu bra kära ni som tittar in.

 

                                        

Coolstuff

 

 

#Suzuki #Kråka #Timbuktu #Tunnpannkakor #Feber 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards