Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av Malin wiper - 18 oktober 2018 11:00


 
Förra bilen


Jag började fundera på detta med bil och hur otur vi haft med många av våra bilar. Nu på slutet så har vi haft två bilar som kostat oss jättemycket och det är pengar man hade kunnat ha bättre nytta av. Vi har väldigt svårt för att vara utan bil på grund av våra skador. Det blir  betydligt lättare att komma ut och se sig omkring eller resa bort. Jag har i färskt minne då vår röda Suzuki wagon R+ stannade i en rondell i värsta rusningstrafik. Vi hade då nyss flyttat hit och hade behövt pengarna till annat. Det var då datorn i bilen som pajat i och med att det fanns ett läckage så vatten hade kommit in. Vi som nyss hade rustat upp bilen till tänderna och trodde den skulle hålla många år till. Vi fick inte ett enda öre för bilen utan den skrotades direkt

 

 

Bilen bärgas bort 1/5 2017 

 

Vi hade behövt ett ställe på nätet där man kunde få råd och tips när man är ute efter att köpa en bil ny eller begagnad. Helt plötsligt dök jag på "köper en bil ny eller begagnad" som på ett bra sätt visar vad man skall tänka på och allt man behöver veta innan man köper en bil ny eller begagnad. 

 

 

Vår nuvarande bil. Nu har vi haft tre Suzuki Wagon R+ och den första var gul och helt ny så den höll i flera år innan vi behövde göra nåt. Tyvärr gick den ur tiden då vi väjde för en grävling och for in i ett räcke. Att vi just valde detta bilmärke berodde på att den var hög och lätt att komma in i och större inuti än den ser ut utanpå. Vi har haft ca 7 bilar sen vi träffades för 28 år sedan

 

     

Johnny Cash med General Lee

 

#Bil #Begagnad #Johnny 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards