Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 november 2017

Myrornas second hand och ett soundtrack

Av Malin wiper - 22 november 2017 08:00

Vi har fått lite snö igen men inte så mycket utefter vägarna. Vi åkte in till både Erikslunds Shoppingcenter och Västerås i går för att göra lite ärenden. Vi åker för det mesta den gamla vägen som ger lite mer skönhetsupplevelser                            


      

Vi gick även in på  Myrornas second hand. Jag hade sån tur så jag hittade ett par vinterstövlar i min storlek 39 och i märket Rieker som jag gillar bäst och passar mina fötter. Stövlarna var inte så mycket använda så dom kändes nästan som nya och var i moccka och hade ett kraftigt varmt foder. Jag blev helt paff då jag såg prislappen på 129 kr, helt otroligt. När vi flyttade så gjorde jag mig av med många skor, stövlar, jackor mm eftersom dom började bli slitna. Jag bygger nu upp lite nytt i  garderoben och sen gillar jag att hitta riktiga fynd på second hand

 

   

En gullig nalle med luvan på sned satt där mitt i julsakerna hos Myrornas

 

Ett av soundtracken till filmen Ted. Norah Jones med Everybody needs a Best Friend. Jag har sett filmen och det är ingen gullig krambjörn man får se i den filmen. Jag satt nästan kaffet i vrångstrupen..    . Klicka här för att läsa min recension av filmen

 

   

Detta är en jättehäftig gungfotölj som kostar 500 kr hos Myrornas. Den var så läcker och såg helt ny ut. Min man provade den och sa att den var jättebekväm. I och med att han har krycka nu så kommer han lätt upp ur fotöljer som är lite lägre. Fast vi köper nu bara det nödvändigaste och undviker impulsköp.     

 

 

 

Ett hus med ögon..                        


  

Så här såg det ut när vår bil la av också men då var vi mitt inne i en trafikerad rondell..  Fast detta ser inte heller så roligt ut

 

   

Vi gick förbi snöklädda bänkar i Västerås och där på en av bänkarna satt denna fina mössa. Nån hade antagligen tappat mössan och nån hade satt upp den så fint. Jag tycker man ser många kläder numera även i naturen såsom vantar, halsdukar och till och med kalsonger och trosor har jag sett..   

      

 

Jag har inte hängt med alls för när vi kom hem från att ha åkt ut och handlat så såg vi i fönstren att många redan satt upp julstjärnor, adventsljusstakar och annat. Då blir det till att gå ut på balkongen och in i förrådet och hämta in kartonger med julsaker så fort som möjligt. Har man inte barnbarn så håller man inte reda på nåt. Jag hade ju dessutom kunna haft barnbarnsbarn än om det känns overkligt

 

                                

 

 #Myrornas #Rieker #Nalle #Ted #Norah #Gungfotölj #Ögon #Bil #Mössa  


 
 
Hebbe

Hebbe

22 november 2017 13:23

Full vinter här hos mig..
Veckans låt gillar jag,kommer ett par versioner till..Det som överraskade mig var att den var så gammal,skriven tidigt 1940 tal..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

22 november 2017 13:53

Då har ni mer snö än hos oss. Kul att få höra flera versioner.

Ha det bra själv
kram

 
Anna-Karin

Anna-Karin

22 november 2017 15:22

Vilka snygga stövlar du fick tag i och så billigt! Jag gillar också Riekers skor och stövlar. Ibland behöver man rensa ut och förnya i sin garderob. Det har jag också gjort nu i höst.

Oj så fort den här hösten har gått, tycker jag. Till helgen ska vi ta fram adventsljusstakar och jag ska köpa adventsblommor. Det är mysigt tycker jag. Vi behöver allt det där myset för att orka genom den mörka årstiden, tror jag.

Kram och en bra dag önskar jag dig!

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

22 november 2017 17:12

Ibland har man tur. Härligt att du också gillar märket rieker

Jag behövde verkligen rensa ut lite och jag har köpt en del kläder och skor sen jag fyttade hit. Fast jag saknar City Skor väldigt mycket för det var så personligt, bra urval och varierande priser

Jag väntar nog tills helgen också med adventsljusen. Känns lite för tidigt nu

Ja du vi behöver verkligen myset den mörka årstiden

Tack för din kommentar

Ha en skön kväll
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards