Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 november 2017

Av Malin wiper - 3 november 2017 13:00


 

I går åkte vi en tur till Kolbäck för vi var så rastlösa. Tittade in på Fyndhuset Kominn och det är andra gången vi varit dit. Där finns allt man kan tänka sig. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev sist



Dom har ett litet mysigt café också så denna gång fikade vi. Jättegoda muffins med chokladbitar på toppen. Vi har slarvat några gånger men för det mesta tar vi smörgås då vi är ute och fikar.            


 

Här ser ni Ibbi som arbetade där denna gång och hon är en jättetrevlig utåtriktad kvinna som vi träffat några gånger förut också. Vi pratade med henne ett tag och det är alltid givande. Namnet Ibbi är ungerskt och hon härstammar därifrån. Jag härstammar från Belgien på min pappas sida.


 

I morgon är det halva priset på jackor så passa på. Det finns även träningskläder, skor och mycket annat på Fyndhuset        


 

En hel hög med olika plåtburkar

 

 

Är man ute efter en bok eller DVD film så finns det också 


  

Diskborste i en rolig hållare                                      


  

Tavlor finns det i massor och här en höjdare med sångare från förr som spelar biljard. Dom vi ser på bilden är Frank Sinatra, Dean Martin, nr 3 vet jag inte. nr 4 Sammy Davis JR 


Köpte även en soptunna som vi nu ställt i badrummet. I toaletten har vi en mindre modell. Sen köpte jag ytterligare en ihofällbar kasse med fodral. Den är lite större än dom andra vi har och dom är toppen att ta med sig i väskan eller fickan då man är ute och handlar. Dom andra två bilderna är sånt jag fotade bara       

 


Jag väljer Sammy Davis Jr med The Candy Man. Han föddes 1925 och dog 1989 i en ålder av 64 år. Han var både underhållare, sångare, dansare, sångare och spelade även vibrafon, trumpet och trummor. Han var även medlem i Rat Pack och 1989 gav han ut sin självbiografi, "Varför just jag?". Han har en sammetslen röst med underbar känsla och han är så självklar på scenen, en riktig showman. Han var gift med en svensk skådespelare som heter Maj Britt Wilkens från 1960-1968

 

 

 #Kolbäck #Fyndhuset #Café #Ibbi #Jackor #Plåtburkar #Böcker #Vattenkanna #Diskborste #Sammy 

Av Malin wiper - 3 november 2017 08:00


  

I västerås Stadspark finns en fantastisk skulptur med hästar


  

Här har jag fotat skulpturen på nära håll så man ser hur den första hästen befinner sig på land och sen simmar ut till andra sidan och sen kommer upp på andra sidan en sjö.

 

  

Detta står att läsa på skulpturen             

 

       

 

 

Framför det ståtliga Stadshuset


  

Lite av den stora utsmyckningen på Stadshuset 

 

  

 

Detta är andra gången jag fotar skor utanför en skobutik som heter Forsgrens skor. Så kul att dom gör nåt roligt på utsidan. Klicka här för att se skorna jag fotade i somras. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

 

 

Min man blev också förevigad i Västerås Stadspark på en liten scen. Va! är det fredag igen?. Nu går skam på torra land som dom sa förr i tiden: det betyder nu går det för långt. Önskar er en härlig fredag  

                   

#Skulptur #Hästen #Stadshuset #Utsmyckningen #Forsgrens #Man 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards