Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 november 2017

Av Malin wiper - 17 november 2017 17:15


  

Hej på er! Hoppas ni har en fin helg att se fram emot. Vädret är ju mer höst än vinter och solen har för vana att vara framme här varje dag. Vi skulle ha åkt till min son på söndag men vi vet inte om vi orkar  och min man känner att det tar på för mycket med knät. Det blir mest kortare turer nu med bilen och vi vet ju inte hur länge min man får vänta innan han blir kallad till ortopeden

 

   

Här en version av låten Cadillack (Hep Stars) fast med Benny Anderssons orkester och med sång av Tommy Körberg

 

 

Jag för några år sedan utanför min dåvarande frisör Salong Hon & Han Frisör Interiör. Sandra som drev salongen har nu flyttat till Halmstad och har salong där och även en filial i Värnamo. Klicka här för att läsa om nya ägaren till salongen. Klicka här för att komma in på Sandras nya salong i Värnamo som heter Forslander Hair. Hon har även en salong i Halmstad. Just nu håller jag på att låta håret växa ut lite för att se om jag vill ha lite längre hår

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa lite mer om vad som händer i Kommunen

 

Ett av felen jag fått här på bloggplatsen gällande min blogg är att jag inte kan sätta in videoklipp här längre utan sidan där man gjorde det är helt tom. När jag kollar tillbaka i min blogg så ser jag att alla videoklipp jag satt in från denna bloggplats är borta. Bara dom jag satt in på Youtube och delat till bloggen finns kvar. Jag har skrivit till bloggplatsen flera gånger och fick svar att dom uppdaterat men inget har hänt. 

 

  

Åsby Hem & Trädgård

 

Hoppas ni får en fin fredagskväll vad ni än skall hitta på. Stor taggig men naggande god kram  från Malin 

 

    

Så här skär man en mango så den ser ut som en igelkotte 

 

#Helg #Cadillack #Benny #Salong #Vaggerydstorget #Videoklipp #Igelkotte

Av Malin wiper - 17 november 2017 09:45

  

I dag är det 1 grad varmt, snöfritt, soligt och vindstilla. Vi brukar stiga upp vid 07.00-tiden förut men på sista tiden har vi sovit alldeles för länge så nu får vi börja ställa klockan igen. Jag gillar att vakna tidigt för det är helt underbart på morgonen att sitta inne i köket och äta frukost medans ljuset från dom stora fönstren gör så att man verkligen piggnar till. Sen känns det faktiskt bättre att bo på andra våningen i och med utsikten och detta ljus. Jag som alltid velat bo på första våningen och har så gjort ett antal år. Vargavintern som dom pratar så mycket om på tv har inte synts till än.

 

A beautiful Morning med The Rascals från 1968


  

Jag fick denna fina halskedja av Petra. Den föll mig verkligen i smaken och så häftigt med ett hänge där M som i Malin finns och även teatermasker som jag gillar till tusen. När jag ser på teatermaskerna så går hjärnan igång och jag börjar fundera på mina prioriteringar. Förr när jag kunde arbeta så hade vi så pass bra ställt så vi kunde både gå ut och fika ofta och även se teater, musicaler, koserter, utställningar, bo på hotell, resa osv. Nu måste vi välja så jag har funderat  på att vi skall fika ute mindre och vi har redan denna månad dragit ner på detta.                       

 

 

Jag vill gå och se riktig teater som jag längtar efter. Teatermaskerna på halsbandet gjorde att jag bestämde mig att vi skall prioritera detta och även fortsätta att gå på evenemang som Hallstaparken har och i somras såg vi ju Linda Gail Lewis hos Carlssons på Kajen så vi har fått en liten början sen vi flyttade hit. Även Östanbro har vi besökt några gånger. Vi har inte heller gått på bio på länge men det har berott på att jag haft problem med ländryggen i 3 år men nu är jag så pass bra så jag kan sitta några timmar. Så många stavfel jag gjort i detta inlägg men nu är dom rättade..   Ha nu en skön fredag och helg

 

                                  

#Snöfritt #Rascals #Halskedja #Petra 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards