Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 november 2017

Av Malin wiper - 13 november 2017 17:30

    


Kul klipp med skådespelare från "Hem till gården" (Emmerdale Farm) en serie jag följt sen allra första början 1972. Här The Woolpackers med Hillbilly Rock, och Hillbilly Roll. Ni som följer serien kommer att känna igen många både dom som är med i serien nu och såna som försvunnit. The Woolpack är ju namnet på puben i serien               

 

Så är står det på Wikipedia: 


var en engelsk landsortstrio från 1990-talet, bestående av Steve Halliwell, Billy Hartman och Alun Lewis, varav tre var stjärnor av ITV- producerade tvåloperan Emmerdale , i ett försök att tjäna på populariteten bland lindansare just då. 

 

                

Klicka här för att komma in på Youtube och lyssna mer. Här ser man 2 st som är med i Emmerdale Farm fortfarande                                           


Trots mångas kritik av stilen uppnådde gruppen The Woolpackers en hit singel med Hillbilly Rock Hillbilly Roll i november 1996 och nåde nummer 5 i UK Singles-diagrammet . Förälderalbumet Emmer Dance nådde nummer 26 i Storbritannien några veckor senare. Ett år senare slog singeln Line Dance Party nummer 25 och deras andra album The Greatest Line Dance Partynådde nr 48 i Storbritannien. 

 

Emmerdale 

 

Nu har jag faktiskt städat hela sovrummet men jag har vilat och gjort annat mellan varje moment. Det är så lättstädat här för golven är så fina och vi har ju bara rumsmatta och hallmatta så det underlättar. Kvällen är ung och nu skall jag titta på just denna serien Emmerdale Farm på tv4 play. Ha en skön kväll kära läsare

 

 

#Emmerdale #Woolpackers #Steve #Billy #Alun #Serieboxen


Av Malin wiper - 13 november 2017 14:00


 


När vi var ute och åkte med bilen sist så såg vi denna bil på vägen. Det  såg ut som en annorlunda polisbil. Fast det stod "Police" istället för Polis på sidorna. Vi följde efter tills bilen parkerade och frågade paret om jag fick fota och det gick bra. Bilen är en Ford Crown Victoria från 2007. Klicka här för att se några i USA polisbilar av samma märke. Klicka här för att se den i liten modellbil


  

Klicka här för att se en annan Ford Crown Victoria från 2007 utan polismärkning. Klicka här för att se lite mer av bilen som policebil

 

                    animated-usa-flag-image-0036                                animated-usa-flag-image-0036  




   

Klicka här för att komma in på en facebook-sida där det bara finns detta bilmärke


 

Sett från baklucka och ruta.    



På taket larm- varningsljus. Jag var så uppspelt på att få fota så jag glömde ställa frågor till paret          


 



Ett av soundtracken till Beverly Hills Cop. Sjungs här av Patti LaBelle "Stir It up" 



Sidan på lite närmare håll. Bilen såg så läcker ut när jag såg den åka på vägen men man kan inte ta miste på denna och en Svensk polisbil, men kul är det att få se nåt annat än dom vanliga bilarna    


Jag har lite mindre tid för bloggen just nu då min man inte kan göra lika mycket som förut i hemmet. Jag har fullt upp med matlagning, handla, disk, bäddning, städning mm och man märker vilken tid det tar när man skall göra allt själv. Jag kan ju dessutom inte själv göra allt på en gång på grund av rygg och nacke så jag får ta ett rum i taget då jag städar. Först nu kan jag sätta mig vid datorn en stund. Vi har även hunnit gå en liten promenad ner till centrum och det tar högst 5 minuter. Bilen är inne för byte av framrutan som fick ett stenskott. Ha nu en skön dag kära läsare

 

 

#Police #Crown #Beverly #Patti #Varningsljus  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards