Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 november 2017

The Woolpackers!

Av Malin wiper - 13 november 2017 17:30

    


Kul klipp med skådespelare från "Hem till gården" (Emmerdale Farm) en serie jag följt sen allra första början 1972. Här The Woolpackers med Hillbilly Rock, och Hillbilly Roll. Ni som följer serien kommer att känna igen många både dom som är med i serien nu och såna som försvunnit. The Woolpack är ju namnet på puben i serien               

 

Så är står det på Wikipedia: 


var en engelsk landsortstrio från 1990-talet, bestående av Steve Halliwell, Billy Hartman och Alun Lewis, varav tre var stjärnor av ITV- producerade tvåloperan Emmerdale , i ett försök att tjäna på populariteten bland lindansare just då. 

 

                

Klicka här för att komma in på Youtube och lyssna mer. Här ser man 2 st som är med i Emmerdale Farm fortfarande                                           


Trots mångas kritik av stilen uppnådde gruppen The Woolpackers en hit singel med Hillbilly Rock Hillbilly Roll i november 1996 och nåde nummer 5 i UK Singles-diagrammet . Förälderalbumet Emmer Dance nådde nummer 26 i Storbritannien några veckor senare. Ett år senare slog singeln Line Dance Party nummer 25 och deras andra album The Greatest Line Dance Partynådde nr 48 i Storbritannien. 

 

Emmerdale 

 

Nu har jag faktiskt städat hela sovrummet men jag har vilat och gjort annat mellan varje moment. Det är så lättstädat här för golven är så fina och vi har ju bara rumsmatta och hallmatta så det underlättar. Kvällen är ung och nu skall jag titta på just denna serien Emmerdale Farm på tv4 play. Ha en skön kväll kära läsare

 

 

#Emmerdale #Woolpackers #Steve #Billy #Alun #Serieboxen


 
 
Åke

Åke

14 november 2017 04:05

Härlig headerbild du har, jag gillar ju båtar 🤗 Jag drog hem en till i lördags i värsta halkan... som jag ska plocka motorn ur och sätta i en annan... V-8 Cheva såklart 👍 Men du min gamla favorit serie jag måste genast ta upp den igen 😋 Undra vilka kanaler den går på? Nu när mörkret kommer tidigare och kylan klämmer på... dessutom älskar jag engelska serier 👏 Låten var riktigt frän, liksom videon 🤗 Och sedan har vi bootsen. Jag har burit boots sedan lågstadiet, man fick ju idén från Dylan och Jerry Lee där afficherna hängde på pojkrummet sedan man var 7-8 år, jag minns jag var så stolt då jag fick mina första borts av min mor. Klacken och piken kommer jag aldrig att släppa raggare som man är 😃 Trevligt inlägg igen som väcker minnen, tack 👍

http://www.nacka144.se

Malin wiper

14 november 2017 09:21

Vad kul att du också gillar båtar och härligt att ha förmågan att kunna fixa till dom själv. Min son funderar på att bygga en båt. Hem till gården kan ses på kanal 4. Engelska skådespelare är suveräna och det känns inte som dom spelar utan blir den karaktären dom spelar. Ja du boots går nog aldrig ur tiden ;)

Vad jag blir lyrisk när du nämner Dylan och Jerry Lee. Vilket fint minne ang bootsen och tack för dina snälla ord. Tack även för att du tittade in

Ha en jättefin dag där i mina minnens krokar

Malin

 
Åke

Åke

14 november 2017 04:05

Härlig headerbild du har, jag gillar ju båtar 🤗 Jag drog hem en till i lördags i värsta halkan... som jag ska plocka motorn ur och sätta i en annan... V-8 Cheva såklart 👍 Men du min gamla favorit serie jag måste genast ta upp den igen 😋 Undra vilka kanaler den går på? Nu när mörkret kommer tidigare och kylan klämmer på... dessutom älskar jag engelska serier 👏 Låten var riktigt frän, liksom videon 🤗 Och sedan har vi bootsen. Jag har burit boots sedan lågstadiet, man fick ju idén från Dylan och Jerry Lee där afficherna hängde på pojkrummet sedan man var 7-8 år, jag minns jag var så stolt då jag fick mina första borts av min mor. Klacken och piken kommer jag aldrig att släppa raggare som man är 😃 Trevligt inlägg igen som väcker minnen, tack 👍

http://www.nacka144.se

Malin wiper

14 november 2017 09:28

Kul att du gillar headern som är från utloppet av Enköpingsån till Mälaren. Härligt att du kan meka med både bilar och båtar. Min son funderar på att bygga en båt för hans pappa gjorde det.

Kul att du också gillar den serien. Engelska skådespelare är suveräna och det känns inte som dom spelar utan är karaktärerna.

Boots är snygga tycker jag själv också. Har alltid minst ett par för dom passar till allt. Fint detta med din mamma och bootsen.

Tack för dina snälla ord
Ha en toppendag och tack för att du tittade in

Malin

 
Åke

Åke

14 november 2017 04:06

Jo vart är bilden ifrån din header?

http://www.nacka144.se

Malin wiper

14 november 2017 09:17

Utloppet till Mälaren från Enköpingsån

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards