Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 november 2017

Av Malin wiper - 9 november 2017 14:15


 

Jag har inte så mycket att skriva om just nu så därför tar jag till lite bilder från sånt jag fotat på second hand för ett tag sen. Dessa Kinnarps-arbetsstolar såg helt nya ut och kostade bara 200-250 kr. Synd att vi redan har köpt stolar för detta är riktiga kvalitetsstolar. Dessa finns/fanns på Stadsmissionen i Västerås

 


 The Scrantones The Office theme song

 


Dessa frisörsstolar el massagestolar finns/fanns också på Stadsmissionen och dom kostar 500 kr/st

 

                        animated-flower-image-0191                          animated-flower-image-0191 

                


 

En märklig gammal hörnsoffa som såg välskött ut. Inte min stil men till ett hem med liknande möbler och smaken är tack och lov olika. Annars vore det inte roligt och många blandar in nåt gammalt i modern möblering. Vi har själva några gamla saker och tavlor som vi satt in i modern inredning och då blir det lite mer spännande


 

Läkarmissionen hade massor av modellbilar i ett låst skåp. Folkvagnsbusssarna längst fram var inte så dyra. Den lilla kostade 100 kr och den lite större 150 kr. Dom andra i skåpet var lite dyrare och tyngre bilar så en av dom kostade 800 kr. Skulle ha fotat fler om det inte hade speglat sig så mycket i rutan                     




Vi har nu slutat köpa onödigt och vi har ju så gott som klart hemma och behöver inget mer. Fast jag kunde inte låta bli att köpa två blusar som såg helt nya ut och den svart vita nedan kostade 30 kr och längre ner lejopadmönstrade kostade 55 kr. Båda är fullt moderna och svart vitt är ju högsta mode nu och minner mig om 1960-talets Op mode

 

                         


Klickbilder på den svart vita som är i sidenkvalitet och kommer ursprungligen från Lindex. Den har en ärm jag gillar som går ner till armbågen och avslutar med med lite veckat, kantband och knapp

                           


Den Leopardmönstrade blusen kommer ursprungligen från Jerrys Mode. Gillar knapparna som är lite större och kulaktiga. När jag inte har enbart blusarna knäppta så skall jag ha toppar under.

 

 

På försommaren gjorde jag detta fynd på en butik i Köping. En top som hade kostat 500 kr men nu var nedsatt till 150 kr. Det är en tunn härlig stretschig kvalitet. Jag har inte använt den än på grund av att den sitter perfekt ned till midjan men sen sitter den lite tajt över höftena och jag gillar inte det men kan ha den innanför nån blus eller kofta tills jag förhoppningsvis kan gå ner några kilon. Toppen kommer från Mingel. Jag kom tyvärr inte ihåg vad butiken heter

 

              animated-email-image-0010                                  animated-email-image-0010          

 

OBS! det går fortfarande inte att mejla till mig trots att min man inte hittar några fel. Han skall undersöka vidare men vad skall man göra?. Min man kollar nu om det är problem med nån server för han har också konstigheter. Jag är så trött nu så jag tar en bloggfri dag i morgon och låter min man fixa med min dator. Ha det bra kära ni. 

 


#Kinnarps #Stadsmissionen #Massagestolar #Hörnsoffa #Läkarmissionen #Modellbilar #Blusar #Top

Av Malin wiper - 9 november 2017 09:45



                                                


OBS!


Efter att jag fått mitt mejl hackat och namn använt i bedragningssyfte så har jag inte kunnat ta emot mejl men när jag skickat har det kommit fram. Nu har min man vidtagit alla åtgärder han kan och jag hoppas mejlen från er kommer fram annars får ni meddela över msn eller sms om ni mejlat och inte fått nåt svar från mig.        


  

Nu är mina nyckelknippor klara och till vänster på ena nyckeln sitter Göteborgssaker som jag fått av min bloggläsare Lena, Till höger filmklappan från Petra och på bilnyckeln filmprojektorn också från Petra så nu har jag full kontroll över nycklarna.     


  

Sen har jag då min inloggningsbricka från Fitness Center där jag satt den läckra sak i makrame och utsmyckning. Den har jag fått för länge sen av Mrs Maria S..    

 

 

Hittade en passande låt med Willy DeVille med Key To My Heart. En sångare jag aldrig hört talas om men han har en rätt häftig röst. Han föddes 1950 och dog redan 2009 och han var en amerikansk sångare, låtskrivare och gitarrist. Klicka här för att läsa mer om honom 

 

 

 

Nu har informationsbladet kommit från Hallstahem och jag måste säga att det är sällan jag sett en sån bra och lättförståelig information. Dom har inte glömt nåt så den var väldigt proffsigt utförd. Hela badrummet kommer att renoveras och vi kommer att välja dusch och sen sätter dom igen dörren från sovrummet till badrummet och det känns ju inte så kul eftersom man kunde gå rakt igenom förut. Fast då får vi ju istället en toalettstol till också plus att dörren från köket in till badrummet blir mycket bredare än förut. Vi kommer inte att få post i brevlådorna utan nere i trapphuset och förråden kommer att förses med låskort också så ingen kan komma in på nätterna. Det blir verkligen stora förändringar men vi får bo kvar och hyresgästen kommer att få en skälig ersättning. Vi hade ju mycket sämre standard i förra lägenheten (det skulle bli reparation där) så detta var ett lyft men nu blir det ännu bättre. Vi kom inte iväg på nån influensavaccination i går så vi åker dit i dag istället och sen har vi lite nödvändiga saker på agendan.  

 

                                 



#Mejl #Nyckelknippor #Willy #Informationsblad 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards