Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Sjön Restaurang i Jönköping...

Av Malin wiper - 3 november 2013 14:00

  

I torsdags då vi var till Vätterbygdens Auktionskammare så fotade jag lite mer under väntetiden. Detta är baksidan av Restaurang Sjön som är kändiskocken Tommy Myllymäkis nya restaurang i Jönköping. Den ligger vid Vättern, Vätterstranden och från denna uteplats kan gästerna se ut över vattnet. Det är så dyrt att äta där så vi har inte råd numera så det är tur att vi har andra restauranger att äta på som också känns lyxiga men har mer humana priser. Fast att äta lunch där är inte så dyrt, det kostar 110 kr.  

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in och se en recension av restaurangen. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att läsa lite mer ang restaurangen. Klicka här för att se vilket betyg den fått på restaurangkartan 

 

       

  

Här ser man den långa böjda sidan på huset som är ultramodernt och stilrent men inte min typ av byggnad. Vissa moderna byggnader kan jag gilla men när det blir för kallt och oinbjudande så backar jag. Fast vi skall nog gå dit nångång och äta lunch för att se hur det ser ut inuti.

 

Klicka här för att komma in på Tommy Myllymäkis hemsida 

 

      

Sen kommer man då fram till framsidan som är jättelång så dörren ser lite liten ut i jämförelse  

 

Klicka här för att läsa vad det stod i Jnytt när restaurangen invigdes 

 

  

 Snygg logotyp  

 

   

Sen ser man vattnet i slutet av huset igen. 


  

Så här fint har syrran och svåger gjort på pappas grav i helgen. Tack för det...  Pappa var en gourmé så han passar in i detta inlägg. Han lagade fantastiskt god mat, även förrätter och efterrätter och vann en del tävlingar i tidningar. Han var ibland lite före sin tid så man blev bortskämd med lite nymodig mat, och han tog även ut hela familjen på fina restauranger emellanåt. På den tiden var det vanligt att dom hade musik till maten bestående av en trio för det mesta. 

 


Jag skrev in "Trio" på Youtube och detta klipp var det första som dök upp. Eftersom han bl.a gillade jazz så tar jag med detta. Oscar Peterson Live med blandad musik. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Oscar Peterson föddes 1925 i Montréal, Québec, han dog 2007 i Mississauga, Ontario. Han var en kanadensisk jazzpianist och kompositör. Han fick sitt internationella genombrott 1949. Klicka här för att se ett häftigt monument över honom 


 

#Sjön #Oscar

 
 
Kenneth

Kenneth

3 november 2013 14:56

ja tänk att et måste kosta skjortan o halva bycorna o gå ut o ha lite trevligt

http://rothvoss.se

Malin wiper

3 november 2013 15:42

Ja du tyvärr har det blivit så

Ha det bra

 
Helga

Helga

3 november 2013 19:16

Huset var inte så vackert men läget var u fint och maten är säkert mkt god.

Vad intressant du skriver om din pappa. Vi besökte också min svärfars grav o min farmor o farfars i fredags och idag min morbrors grav.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 november 2013 08:18

Läget är verkligen bra för man har verkligen utsikt.

Härligt att ni besökt gravarna. Nästa gång vi åker till mamma så blir det ett besök på pappas grav

Ha en skön dag
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

4 november 2013 05:51

Min svåger blev bjuden på middag där, han sa att det smakade typ okej men hade inte varit värt dom pengarna som det kostar.

Malin wiper

4 november 2013 08:16

Vad bra att du talade om detta för jag hade på känn att det inte kan vara värt så höga priser. Vi har restaurang Spis här och det kan inte bli bättre för det är rena rama gourmematen för rimliga priser.

Ha en skön dag
kram

 
Annelie

Annelie

4 november 2013 17:17

Jag tycker det är löjligt att de ska behöva ta hutlösa priser bara för att det är en "kändis-kock". Jag personligen tycker ingen mat är värda dyra priset,, äter heller billigare / bra mat och oftare ute.

Ja, å denna helg var ju en kyrkogårds-helg,, jag saknar att inte kunna åka till min mormors grav och sätta ett ljus. Men, jag tänker på henne i alla fall... iofs gör jag ju det till och från året om.

Ha det så bra.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 november 2013 23:39

Håller med dig. Vi har en toppenrestaurang här som inte alls är så dyr men maten är superb.

Halva min släkt har sina gravar uppe i Norrland så jag har inte besökt dom på många år. Det är som du säger att tanken på dom räknas.

Ha det så bra själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards