Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Malin wiper - 11 november 2013 08:15

  

När vi åkte in till Jönköping i går så var vädret så här fint men när vi närmade oss Jönköping så började det störtregna. Jag har börjat må lite bättre och sov som en stock i natt och därför kändes det bra när vi åkte iväg.  


  

Så här ser det ut utanför Malmborgs Konditori där dom har musikcafé varannan månad.  


 Min man och jag hade inte ätit mer än välling på morgonen så vi var hungriga. Mr T tog en paj med sallad. Lite senare åt vi lite mer för vi var där rätt tidigt. Jag två chokladtryfflar 70%:iga så nyttigare än vanligt godis. Inger tog en kaka med mandeltopp.  


  

Här håller trion på att plocka upp sina instrument. Jag känner en av musikerna som spelar gitarr och klaviatur. Han spelade förut med i Odd Couple som ofta var på Café Lakatos så jag fick en lång pratstund med honom. Han sa att dom spelade ibland på "Hasse på sjökanten" och då brukar det vara på en kväll och man betalar 200 kr och för det får man jättegod mat och underhållning. Han som är kock där är operasångare och kommer från Italien. Dom brukar även ha operaaftnar då han och andra sjunger. 

 

  

Här ser ni dom fina, glada och trevliga musikerna i Blå Bossa som spelade så  så njutbart till kaffet. Dom är fantastiska musiker och sångerskan har en sån fin ton och klang i rösten och hon hade en väldig känsla så allt flöt på och musikerna såg också ut att trivas.   

  

        

Klicka på bilderna så blir dom större 

   

    

Det var blandade åldrar från spädbarn till äldre och det känns kul.       

 

  

Här ser vi sångerskan i aktion med han på  el-kontrabas och det var ett stilfullt instrument som han själv var jättenöjd med   

 

 

Här filmade jag dom    

 

   

En bild från mellan låtarna då dom bläddrade i noterna. Vi fick höra en massa härliga evergreen från bossa novas till jazz. 

 

     

Tyvärr var det väldigt svårt att fota därinne och dom stod på en plats där ljuset kom in från fönstret. Jag testade både med upplättningsblixt och vanlig blixt men fick ändå arbeta rätt mycket med bilderna innan dom blev någotsånär. Jag måste ha en systemkamera så småningom 

 

  

Det kom folk hela tiden i en strid ström. Det var långöppet söndag så många som gick förbi kom in och värmde sig med gott fika och härlig musik. Personalen som jobbade där var jättetrevliga och på hugget  


  

Jag fick även en gruppbild på musikerna.   

 

         


#Blå Bossa #Konditori #Smörgåssnittar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards