Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Malin wiper - 5 november 2013 15:00

  

Min son talade om att han köpt en Ipad och då ville jag ha skickat lite bilder på den. Märket är Retina 4:e generationen. Förstod att han skulle ha ett fodral som går åt rosa. Jag vill också ha en Ipad...  min son är jättenöjd med köpet. Jag själv är van vid pekdator för det hade vi när jag arbetade på ett ställe i Katrineholm och det var ju hela 14 år sedan. Det var en skärm där man ställde in maskinprogram genom att peka på olika menyer och jag kom ihåg att jag var salig över denna skärm. 

 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa om denna Ipad  


  

Fodralet är så fiffigt så man kan vika ihop det till ett ställ för Ipoden. Utvecklingen går så fort nu så jag själv har svårt att hänga med. 


  

Det går även att ställa den upp i stället. Klicka här för att se lite andra Ipadfodral. Klicka här för att se ett annat som var lite billigare med 219 kr annars kostar dom från 199 och uppåt. Först skall man ha en Ipad och sen tillbehör så det är inte billigt att hänga med i svängarna. Det behövs dubbelt så mycket lön för att kunna följa sin tid och som det ser ut nu så är det lönedumpning som gäller. 


  

Min son hittade en gullig tomte på ICA Maxi i Enköping, det fanns bara en kvar. Han skall pynta lite extra i år...     



  

Detta är en livbåt som min son funderar på att köpa när han skall ut på långsegling ev 2014. Den heter Portland Pudgy. Klicka här för att komma in på båtens hemsida. Den går även att använda som eka eller liten segelbåt. 

 


#Livbåt #Ipad

Av Malin wiper - 5 november 2013 08:30

 

Nattlampa    


Inte undra på att jag känt mig konstig, trött, svettig och frusen om vartannat den sista tiden. Kom då på att  ta febern för säkerhets skull och den var över 37 grader och det är högt eftersom jag i vanliga fall har 35,9. Jag har inte känt mig förkyld annat än att jag får lite hosta emellanåt och är  deppig och orkeslös. Jag brukar inte ha feber så ofta inte ens när jag är förkyld men jag hade förhöjd feber sist jag var krasslig. Var in till samhället i går för att handla och var så slut när jag kom hem så jag var helt genomsvettig och anfådd.    

 

     

 

Jag känner att jag måste ta några bloggfria dagar men jag har några färdigskrivna inlägg som jag ställer in på tid. Sköt om er och ha en skön vecka.

 

Här sjunger Peggy Lee så passande låten "Fever". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Peggy Lee föddes 1920 i Jamestown i North Dakota, dog 2002 i Bel Air i Kalifornien. Hon var en amerikansk populärmusiksångerska framförallt inom jazzgenren. Hennes far- och morföräldrar var norska respektive svenska invandrare.

 

  

Inne i vårt samhälle så pågår en stor byggnation just nu för ovanpå Swedbank som endast har en våning nu skall det byggas till 6 våningar, lite väl mycket tycker jag. Det kommer att se konstigt ut för Konsum som ligger vägg i vägg är också en våning men där skall inte byggas. Ingen snygg balans. 

  

  

Det är så trångt så det kommer att vara trångt mellan ICA och Konsum.  

  

  

Nu är den vackra hösten borta och det grå sprider ut sig så jag hoppas det blir snö även i år. Det blir ljusare och stämningsfullare.  

   

      

Ritz Konditori har lämnat kvar ett bord utanför och satt en lykta med levande ljus och en vas med granris. Det ser faktiskt riktigt mysigt ut och är man påklädd ordentligt så är det bara att slå sig ner och mysa med en rykande varm kopp kaffe med nåt smaskigt till.  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards