Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Malin wiper - 10 november 2013 15:00

I går var det Ken Ring som stod för värdskapet i "Så mycket bättre" och det gjorde han på ett gripande, starkt och rörande sätt. Gillade dom flesta versionerna av hans låtar som dom andra tolkade. I  detta program så upptäcker man nya sidor hos artisterna. Tar denna låt som han sjöng förra gången då Bo Kasper var värd. Den heter "Människor som ingen vill se", han gör den så inlevelsefullt och bra så man sitter som på nålar och kan inte ta sig ur fläcken för den griper tag i en. Ken Ring har bytt hemsida och den är just nu under uppbyggnad så jag kan inte sätta in nån länk.  

 

 

                        

 

  

Jag tyckte förra omgången var så bra så man trodde inte att det kunde bli bättre utan skulle ebba ut men så var inte fallet än när det gäller denna programidé. Jag trodde det var en svensk programidé men serien baserar sig på det holländska programmet "De beste zangers van Nederland" av "Zodiak Rights" 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på honom. Det jag också gillade med hans dag var att han inte hittade på en massa tävlingar och annat utan tog fasta på att det även är viktigt att "softa" som han uttryckte det. Numera skall allt gå på 100% och det är underskattat att ha stunder då man bara vilar och hämtar kraft. Det gjorde jag innan jag åkte iväg till Jönköping i dag genom att göra avlslappning till en skön lugn röst som guidade mig genom stunden. Det känns efterråt som man sovit en stund och blir piggare och positivare. Fast ibland räcker det bara med att sätta sig ner och slappna av i det tysta en stund, lyssna på ljud och slänga en blick ut genom förnstret eller utomhus på en bänk i vacker miljö. Sen jag blev utbränd så har jag fått ändra mitt beteende rätt markant.                       

 

 

I dag vaknade jag piggare och febern var 35,9  precis som jag brukade ha men jag tar inte ut nån seger i förskott för denna förkylning kommer och går. Halsen är i alla fall bättre och jag har gurglat i munvatten några dagar. Detta gör att jag nu befinner mig på Malmborgs Konditori på musikcafé  så detta inlägg är förskrivet och tidsinställt. Regnet har avtagit och det börjar ljusna lite bakom dimman.  


Av Malin wiper - 10 november 2013 08:00

 

Ritz Konditori   

 

 

 

Det är ju fars dag i dag så jag grattar alla fäder och även min egen "Postumt".

 

 

 

                      

 

 

Vi vet inte än om vi kommer iväg till Jönköping i dag. Det är Musikcafé på Malmborgs Konditori, Hovrättstroget. Tid 14.00-16.00, Blå Bossa spelar. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev ang detta. 

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på en slips med två funktioner...  

 

 



  



Eric Clapton med "My Fathers eyes". Ett av soundtracken till filmen "Fathers day". Det är en komedi film från 1997 som är regisserad av Ivan Reitman och i rollerna Robin Williams, Billy Crystal, Julia Louis Dreyfus och Natassja Kinski. Det är en nyinspelning av 1983 års franska film Les Comperes. Jag har inte sett den filmen så jag skall försöka få tag på den. Fast när jag gick in och kollade vad folk tyckte om filmen på "Rotten Tomatoes" så vet jag inte om jag vill se den...  

 

 

   

 

  

Klicka här för att komma in på filmsajten Netfix där man kan kolla på film för 79 kr/månad och då kan man se så många man vill. Just nu har dom haft gratis i flera veckor men nu är det två veckor kvar gratis. Fast när jag går in och kollar så har jag sett det mesta men det var några i olika genrer som jag inte sett. Man streaming ner filmen.




#Fars dag

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards