Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Malin wiper - 7 november 2012 17:00

Nu har jag sytt ihop båda halsdukarna som jag stickat och jag ser att jag ändå har stickat för hårt eftersom dom skall vara två varv runt halsen. Det blir lite mer storpolo och det gäller att det blir riktig vargavinter....   annars svettas jag ihjäl...  . Jag tror jag skall ge bort en av dom till nån som är riktigt frusen. Den gröna skall jag ha kvar för jag passar bäst i den färgkombinationen.  Jag vill inte visa mig på bild i dag för jag ser risig ut. 


    

Denna blev lite mer lösstickad så den hänger snyggare, ändå stickade jag om den gröna...  

 

  

Så här ser garnet ut och man ser på bilden att den är mer lösstickad och hänger bättre men jag får väl dra i den lite.   Garnet är köpt på Gretas Butik och det går bara åt ett nystan.  

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på stickad sushi


   


Av Malin wiper - 7 november 2012 11:27


Jag kom i alla fall ut en stund i dag men när jag kom hem så var jag helt slut och genomsvettig. Det är verkligen toppenväder  och solen fortsätter att stråla och allt visar sig från sin bästa sida. Det var rätt mycket folk i farten i samhället. Jag känner av min nackskada mer när jag inte kunnat vara ute lika mycket så jag vinglade lite ute....  Det kändes som jag drogs åt höger och det beror  på lite yrsel.  Gjorde lite muskelavslappning när jag kom hem och det hjälper verkligen.   


 

Inne på Ritz Konditori fanns det massor av frestande semlor. Jag visste inte ens att det var semletid nu. Håller inte reda på nåt...     


 

Jag åt bara välling i morse för att kunna ta en smörgås på Ritz och det blev ett morotsbröd med ost som smakade toppen. Köpte ett lotto på ICA:s spelbutik och hoppas på tur. Jag köper en i veckan men har vunnit som mest 18 kr.

 

       


Promenerade även till min mans jobb på "Magnisastugan" Museieföreningen. Det är så mystigt och fint därinne och han trivs som bara den. Han fick ta min packning på sin cykel.

Det var här jag köpte mitt Lotto. Här ser ni en av delägarna till vår gamla spelbutik som låg bredvid Ritz och hon heter Lena. Saknar spelbutiken enormt mycket.


  

Acleja Blomsterhandel har alltid en massa fint utanför butiken.


  

Gick in på Gretas Butik för att köpa kraftiga nålar så jag kan sy ihop mina nystickade halsdukar. Jag hade redan köpt ett sånt här paket för nåt år sedan men hittar det inte nu...  Fotade lite nytt dom fått in men det kommer i ett annat inlägg.  


      


      

      

Lite av dom nåldynor jag tillverkat förut. Klicka på bilderna så blir dom större.


Sen promenerade jag hemåt och man ser så många fina gamla dörrar och tänk att det kan vara så vackert med slitage.   I dag åt vi stekt lax med spenat, potatis och morötter till lunch. Laxfilé är en av mina favoritfiskar. Gillar även piggvar och slätvar men det har jag mest ätit på restaurang. Jag har lite bloggtorka just nu så det blir lite krystat....  



The Eagles med låten"Take It easy". Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 

  

Av Malin wiper - 7 november 2012 08:30

  

Jag var in på Niklas Månssons blogg för att få lite musiktips och såg då att han varit och sett Chris Isaak live i Malmö 23/10. Klicka här för att läsa hans välskrivna inlägg. Klicka här för att komma in på Chris Isaaks hemsida.Han föddes  1956 i Stockton, Kalifornien och är en amerikansk rocksångare, gitarrist och skådespelare. Han hade 1989 en stor hits med låten "Wicked Game".  


Jag tar hans mest kända låt "Wicked Game". Hos Niklas Månsson kan ni se ett liveklipp från konserten i Malmö 23/10. Klicka här för att läsa om denna konserten där han fick 4 plus i betyg  


I dag skall jag gå ut och känna hur det känns för nu står jag inte ut att vara inomhus längre. Funkar det inte så går jag hem igen. Det är bara 3 minuters promenad in till samhället och jag är så sugen på att ta en fika på Ritz Konditori och även hälsa på min man på hans arbete. Ha nu en fin "Lilla lördag". 


Så skönt att Obama blev kvar för jag gillar inte Mitt Romneys åsikter.  Det såg lite dystert ut i går så jag blev så glatt överraskad när jag satt med min frukost framför tv:n.   


Så här står det på Wikipedia om Lilla lördag:  


Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Den vanligaste dagen för lillördagen att infalla på är onsdagen men även tisdagen och torsdagen förekommer. 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards