Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Malin wiper - 25 november 2012 20:00


Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]



  


Vi har en restaurang som är jättefin och dom serverar bra mat, den heter Martini. Dom har uppträdanden ibland av både trubadurer och orkestrar mm. Denna gång kommer gruppen "Blue Rain"  och spelar samma dag som Vaggeryds julmarknaden 1/12 men jag såg ingen tid på affischen. Klicka här för att komma in på Blue Rains hemsida. En av killarna som är med där är gift med hon som drev butik Ingelund. Min man och jag var dit när Lalla Hansson spelade där och det var en upplevelse. Personalen och han som driver stället kommer alltid ut och deltar och pratar med gästerna så det känns lite familjärt. Vi skall försöka gå dit och roa oss lite igen för det behöver vi. Jag skall bara ta reda på tiden.



 

Blue Rain

Klicka här för att se vad jag skrev då vi var dit. Klicka här för att se lite bilder  jag tog av Lalla Hansson när han uppträdde på Martini. Jag och Mr T fick ett vip-bord framför scenen eftersom jag skulle ta bilder och autograf och prata lite med honom. Klicka här för att se fler bilder jag tog av honom mm. 


   


Det blir julmarknad i Vaggeryd 9/12 mellan 14-18.00 Det brukar alltid vara roligt och mycket folk som deltar. Folk i  denna kommun är bra på att vara med på sånt som händer i samhället och vår "Vaggerydsdag" har blivit större än någonsin.  Det är det som gör att ett samhälle blir levande och att det funkar att ha många butiker och aktiviteter.


 


    

  


   


26/12 2009 tog jag denna bild i Enköping när vi var och hälsade på min son. Det såg verkligen uppseendeväckande och härligt ut för alla balkonger utom denna var pyntad. Det är verkligen en minnesbild.

  

Av Malin wiper - 25 november 2012 16:00


 När vi var nere vid Ingelund så besöket vi även Butik Ingelund dom säljer ut allt för halva priset eftersom dom lägger ner butiken men har öppet fram till jul. Det ser rätt utplockat ut nu men det finns en del fortfarande att köpa. Dom har ingen hemsida längre.   



 

Detta bord som dom har satt tvålar och annat på är supersnyggt.

 


      

  


 


Sen detta som är ca 50-60-talet och faller mig i smaken.


   


    


En gammal kälke med en pläd på. 



  


Jag köpte själv 5 st såna här fina stålbarngalgar till mina klädnypeklänningar för halva priset. Dom skall jag bara ha ibland för jag använder numera billigare plastgalgar som jag köper på antingen second hand eller på klädbutiker. Jag hade trägalgar förr som jag målade i olika färger men det tar sån tid och kostar för mycket.


 



   


Här finns det kvar lite smått och gott


    


Smycken finns det en del kvar av gälland halsband, hängen, ringar, örhängen och armband. 


 

Jag har inte hunnit bloggvandra i dag, och när detta inlägg kommer in så är jag på avslutning av stickcafét. Min man målar för fullt nu och vi ser att det behövs två strykningar. Det blir som en snygg struktur av väven som gör att det blir lite liv i väggen.   Vi är så glada för nu blir vi nog klara till första advent.


 




Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]




Av Malin wiper - 25 november 2012 12:00

  

Nu är väven uppe överallt i köket, Hurra! vad skönt det känns. Nu kan Mr T börja måla men han tar det vita först så vi målar fondväggen sist. Det gör vi för att om fondväggsfärgen är för ljus så skall vi bryta den lite mörkare.


  

Tre nya julpost/klädnypeklänningar är klara. Jag har för lite utsmyckningar som passar till jul för dom flesta second handbroscerna jag köpt är för tunga. Jag har redan använt upp så många förut. I går var jag ner i källaren och hämtade upp både vita och röda barnklädhängare och jag hittade både vinterstövlar och lite vinterkläder att ta upp. Det är kaos i källarförrådet så vi skall köpa lagerhyllor för att sätta upp det vi skall ha kvar efter rensning. Vi har just nu två förråd och ett är 20 kvadrat, som ett helt rum.  Tyvärr kan måste jag göra uppehåll i syningen några dagar för jag har fått yrsel och är lite förvirrad av uppspänningen i nacken så nu blir det isgéle och nackkrage innan Stickcafét. Jag kommer att fota och vila där och kolla in andras handarbeten.



Hurra! det skall komma snö nu enligt väderleksrapporten


En vinter utan snö är som kaffe utan bröd.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards