Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Malin wiper - 16 november 2012 20:00

I kväll fick vi sån lust att sitta i "Likörhörnan" och ta oss ett glas vin. Vi har ätit mindre av annat så det blir inte mer kalorier för att vi tar varsitt glas rött vin. Det är så sällan vi dricker så det är gott ibland och denna gång blev det rött vin.

 

Scuidoo


 

Här sitter min man och myser...  Skål på er alla härliga bloggläsare, hoppas ni har en njutningsfull kväll. 


 

Detta vin skall vi köpa mer av för det var som sammet i munnen.


    

Jag kan verkligen rekommendera detta vin som heter Copertino Rosso. Klicka här för att läsa om vinet.


Här kommer ett mysigt klipp med Allan Harris och pianisten Takana Miyamoto med låten "Days of wine and roses". Klicka här för att komma in på Allan Harris hemsida. Klicka här för att komma in på Takana Miyamotos hemsida.

Av Malin wiper - 16 november 2012 16:45

 

När min väninnan och jag varit på Ritz och fikat så skulle hon gå till vår glasögonfirma aoptik för hon hade lånat hem bågar och nu bestämt sig för vad hon skulle köpa. Jag fick se alla på henne och tyckte flera var jättesnygga men det var speciellt ett par som satt jättebra och hon såg tuff och häftig ut i dom. Som ni ser så är det blött på marken och det duggregnade hela tiden. Jag tog en bild på vårt fikabröd men misslyckades för den blev dimmig. Hon åt en mazarin och jag en halv smörgås. Jag blev bjuden på fikat av A-G....    


 

Här ser ni den glada och trevliga tjejen som hjälpte Mrs A-G med glasögonbeställningen.   


                                


 

Det var dessa hon valde men det går inte att få fram hur dom såg ut riktigt.  


    


Inför Lucia så hade dom klätt en nalle med luciakläder...  och naturligtvis glasögon också...




Modet upprepar sig, och detta är verkligen 70-talet. Jag har själv haft glasögon som var enormt stora att dom täckte halva ansiktet...   När jag ändå var där så ville jag fota lite.           


    


    

Dessa liknar i formen ett par glasögon som min mamma hade för många år sedan men dom var inte solglasögon och dom var brunfläckiga. Jag har själv ett medfött synfel som bröt ut i början på 90-talet. Mycket översynt med brytningsfel. Jag kommer aldrig undan med billiga glasögon för jag måste ha specialglas. Nu har jag haft mina glasögon i två år och vill helst ha nya men har inte råd för jag har köpt ny data och hade mycket bättre ekonomi när jag arbetade. Visst har man haft reserver men dom tar slut också efter ett antal år som sjuk.

  


Här följer lite bågar med snygga karmar.  

'

Det är jättefint därinne och dom har mycket att välja på. Jag skall gå dit när jag måste ha nya glasögon. Dom är billigare än den firman jag gått på förut i Jönköping.                 


 


Dessa ser lite 50-talet ut med sina "Kattögon".


      


      


          


    

  

Elton John är inte bara känd för sin musik utan även sina roliga glasögon som har varit många under årens lopp. Det passar ju bra att ta in en låt med honom till detta inlägg.


Jag tar låten "Goodbye Yellow Brick Road" för i klippet har han just såna uppseendeväckande glasögon som han hade förr. Klicka här för att komma in på hans hemsida


Av Malin wiper - 16 november 2012 13:30

  

Min son hade detta skolfoto inne på sin facebook. Det ser verkligen 80-tal ut och jag tycker alla är så fina. Det är min son som sitter i nedersta raden (första raden) längst till vänster. Det är en niondeklass och det var på 80-talet.   


  

Tidningen OKEJ är rena nostalgin för min son. Jag tror han har kvar flera av dom. Klicka här för att se vart man kan få tag på boken om "OKEJ:s" historia. Klicka här för att komma in på en sida som sträcker sig från 50-talet till slutet av 80-talet.


På den tiden lyssnade min son mycket på Howard Jones. Här låten "Hide and seek". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1955 och är en brittisk sångare och låtskrivare. Han är äldst av fyra syskon. Howard föddes i Southamton, Hampshire i Storbritannien. och tillbringade  sina unga år i Stockenchurch och fick sin utbildning vid Royal Grammar School. Han studerade ett år Vid royal Northern Collage of Music i Manchester. Han bor nu med sin familj i Somerset. Min son var en synt pop/rockare själv på den tiden. 


  

Detta är en synt från 80-talet.  Klicka här för att se vart jag hittade bilden.

  

Radio med kasettbandspelare från 80-talet. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Jag tyckte det var nyss man hade en kasettradio och vad häftig man tyckte den var...  


Glöm inte min gissningstävling som avslutas på måndag om jag får in två rätta svar. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget

Av Malin wiper - 16 november 2012 08:00

     

Min man fick en sån fin bild på lilla Emil som är min mans ena brors barnbarn. Det var pojkens pappa som skickade den. Han är så söt, jag  tyckte nyss han var baby och nu är han 1,5 år.  Mr T har träffat Emil när han var uppe i Piteå där han min mans släkt bor.  Kramdjuren han håller i har han fått av oss. Han är det enda lilla barn vi har i släkten på bådas sidor. Min man har inga barn men jag har ju en son som även ingår i hans liv.   



                                        



  

Den 4 mars 2012 fyllde han 1 år och då fick vi denna fina bild.  


Robert Miles med låten "Children". Klicka här för att komma in på Robert Miles hemsida.


Robert Miles, född som Roberto Concina, den 3:e november 1969 i Neuchâtel, Schweiz, är en musiker och DJ inom bland annat trance, techno och andra typer av elektronisk musik. Mest känd för sin jättesuccé med låten Children, som sålde i över 5 miljoner exemplar och var en av 1996 års mest sålda musiksinglar i världen. Källa Wikipedia



     


  

Nu skall jag göra mig i ordning för jag skall träffa en väninnan på torget 09.30 Vi skall ta en fika på Ritz konditori och sen göra stan....    




Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards