Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Malin wiper - 6 november 2012 12:45

  

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Hans Lindgren


Jag såg att skådespelaren Hans Lindgren dött i en ålder av 80 år. Jag kom ihåg när han var med i filmen "Barnen från frostmofjällen"  som jag såg som barn. Den var både tragisk och hoppingivande  med massor av duktiga barnskådespelare. Det är en film som visades på svt för ett tag sen. Det känns så konstigt varje gång nån ur det gamla gardet går ur tiden. Alla är unga och alla blir gamla men måste livet gå så fort?


    

Klicka här för att läsa om detta på Aftonbladet och se bilder. Han föddes i Österråkers kommun, Stockholms län, och var en svensk skådespelare, manusförfattare, röstskådespelare (känd som svenska rösten) till "tjuren Ferdinand", och producent. När han dog bodden ahn i Farsta i Stockholm. Han debuterade som 10-åring 1942 i Gunnar Skoglunds "Vårat gäng" och medverkade i drygt 40 film- och TV produktioner bl.a Rännstensungar 1944.


   


En bild från farsen Spanska Flugan 1997-98. Det är hans Lingren som står till höger i gult. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om föreställningen och se fler bilder. Bondbruden Maud Adams hade en liten roll i föreställningen också


  


                       


Här ett klipp från Spanska Flugan 1997 och där kan man även se Ulf Larsson som gick ur tiden för ett tag sen alldeles för tidigt. Hans Lindgren är han i gul kostym som intervjuas som nr 2.

Av Malin wiper - 6 november 2012 08:45

  

Min man hade en tid hos Vårdcentralen i går för sin diabetes och lite annat. Han har fortfarande insulinproduktion så dom säger att han kan bli av med sin diabetes om han går ner i vikt. Han har misslyckats hittills men nu måste han ta tag i detta. Jag måste ju också gå ner så vi får hjälpa varandra och ta till alla våra krafter för att kunna klara detta, vi har försökt 100 gånger minst. Jag gick ner några kilon för ett tag sen men har nu gått upp igen.  Vi blev båda överviktiga när vi blev sjuka och sen dess har det gått lite upp och ner men vi har inte lyckats komma tillbaka till den vikt vi hade förut. Han frågade också om denna förkylning som inte  vill ge sig. Doktorn sa att det är nåt som går nu och många är däckade. Han sa att man inte får gå ut  och promenera eller anstränga sig för då förvärras det och man kan få halsfluss och annat. Har man fått detta så skall man bara ta det lugnt sa han. 



 




Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Där handlar det om vad som kan hända om man går till arbetet och är förkyld. Tyvärr så gör folk det ändå för man mister så mycket pengar så det blir en oro som inte gör saken bättre. Det kommer att bli många följdsjukdomar framöver. Det finns listor på hur länge man får vara sjuk...  hur sjukt är inte det?. 



Ute skiner solen och jag skulle så gärna vilja gå ut på en promenad men så fort jag anstränger mig så blir jag sämre. Nu är snuvan nästan borta men jag har istället en jobbig torrhosta som gjort mig hes och det gör ont i ryggen och bröstkorgen. Jag kanske kan bli skjutsad runt i bilen lite av min man så man får se lite folk i alla fall... . Jag har inte mycket att skriva om eftersom jag inte varit ute på flera dagar. Jag hoppas ni alla får en fin dag. Sköt om er.         



Här kommer en lugn instrumental låt med The Shadows som heter "Cavatina" från 1979.  Jag spelar den för min ungdomsväninna Anki som snart skall bli farmor, hon är redan mormor till fler. Hennes yngsta barn en son som är drygt 30 år skall bli pappa vilken dag som helst. Hon gillar The Shadows som ofta har haft Cliff Richard som sångare i bandet.   


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en brittisk mestadels instrumental rockgrupp som bildades 1958 som The Drifters men bytte namn till The Shadows i slutet av samma år på grund av en namntvist med den amerikanska vokalgruppen The Drifters. Gruppmedlemmarna var Hank Marvin gitarr, Bruce Welch gitarr, Jet Harris bas och Tony Meehan trummor. Klicka här för att läsa mer   



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards